Latvala jede do Mexika díky ideální startovní pozici napravovat

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 2. března 2015 20:41
Sdílej:

Ve Švédsku Jari-Matti Latvala nezískal ani bod. To už je ale pryč a na jezdce teď čeká první šotolinová soutěž sezony, na které chce získat co možná nejvíce bodů. Špatný výsledek ze Švédska se mu teď bude trochu paradoxně dokonce hodit.

Čistění trati je zrovna v Mexiku poměrně hodně řešenou otázkou. Kdo otevírá cesty jednotlivých tratí RZ, je také poměrně dost čistí a "maluje" stopu ostatním závodníkům. Tato čest v Mexiku připadne Sébastienu Ogierovi, tentokrát se na ní ovšem může "těšit" více než kdy jindy, protože zrovna v Mexiku hraje čistění tratí jednu z největších rolí v celém kalendáři WRC. 

Vyhlídky na poměrně silně handicapovaného Ogiera, který bude cesty čistit dva dny a který dokázal vyhrát první dva podniky sezony, dávají o to větší naději na slušný výsledek Jarimu-Mattimu Latvalovi. Ten ve Švédsku poměrně brzy zahodil šance na obhajobu svého loňského vítězství. Ze soutěže se pak v neděli dobrovolně stáhl, aby mohl využít možnosti dodatečného nastavení jeho Pola R WRC, které mu dávají pravidla. 

"Na Rally Mexiko se těším, protože budu moci něco napravit a jako čtvrtý muž šampionátu budu mít optimální startovní pozici. Na první šotolinové soutěži roku může být startovní pozice rozhodující," říká jezdec továrního týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala. 

I přes nulu z posledního podniku Latvala v žádném případě nepohřbil svoje šance na letošní titul. Fin ale ví, že si už nemůže dovolit další přehmat. "Ve Švédsku jsem nechal ležet důležité mistrovské body. To dnes patří k tomuto sportu a už se k tomu nemůžu vracet. Teď se musím dívat dopředu a vytěžit z toho to nejlepší. Když se bude někdo dívat do historických knih, tak většina z mistrů světa bodovala na většině soutěží. Nemůžu si už tak dovolit další selhání," zakončil Jari-Matti. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.