Ve Švédsku Jari-Matti Latvala nezískal ani bod. To už je ale pryč a na jezdce teď čeká první šotolinová soutěž sezony, na které chce získat co možná nejvíce bodů. Špatný výsledek ze Švédska se mu teď bude trochu paradoxně dokonce hodit.
Čistění trati je zrovna v Mexiku poměrně hodně řešenou otázkou. Kdo otevírá cesty jednotlivých tratí RZ, je také poměrně dost čistí a "maluje" stopu ostatním závodníkům. Tato čest v Mexiku připadne Sébastienu Ogierovi, tentokrát se na ní ovšem může "těšit" více než kdy jindy, protože zrovna v Mexiku hraje čistění tratí jednu z největších rolí v celém kalendáři WRC.
Vyhlídky na poměrně silně handicapovaného Ogiera, který bude cesty čistit dva dny a který dokázal vyhrát první dva podniky sezony, dávají o to větší naději na slušný výsledek Jarimu-Mattimu Latvalovi. Ten ve Švédsku poměrně brzy zahodil šance na obhajobu svého loňského vítězství. Ze soutěže se pak v neděli dobrovolně stáhl, aby mohl využít možnosti dodatečného nastavení jeho Pola R WRC, které mu dávají pravidla.
"Na Rally Mexiko se těším, protože budu moci něco napravit a jako čtvrtý muž šampionátu budu mít optimální startovní pozici. Na první šotolinové soutěži roku může být startovní pozice rozhodující," říká jezdec továrního týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala.
I přes nulu z posledního podniku Latvala v žádném případě nepohřbil svoje šance na letošní titul. Fin ale ví, že si už nemůže dovolit další přehmat. "Ve Švédsku jsem nechal ležet důležité mistrovské body. To dnes patří k tomuto sportu a už se k tomu nemůžu vracet. Teď se musím dívat dopředu a vytěžit z toho to nejlepší. Když se bude někdo dívat do historických knih, tak většina z mistrů světa bodovala na většině soutěží. Nemůžu si už tak dovolit další selhání," zakončil Jari-Matti.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?