Podle promotéra šampionátu WRC by se v Číně jelo již od roku 2016. Japonsko by se pak mohlo do kalendáře vrátit od roku 2017.
WRC se v Japonsku jelo naposledy v roce 2010. Promotér mistrovství teď plánuje návrat do Asie - v Číně by se soutěž měla jet v blízkosti Pekingu, nejlépe už v roce 2016, a do Japonska by se šampionát mohl vrátit se vstupem Toyoty do MS, tedy od roku 2017.
"Čína je jedním z naších cílů a už jsme do této myšlenky hodně investovali, abychom ji zrealizovali," řekl zástupce promotéra, Oliver Ciesla, pro Autosport.com. "Čeho jsme zatím dosáhli, je to, že by návrat měl být od sezony 2016 připravený." Je potřeba zdejší soutěž udělat finančně dostupnou - letos by se měla odjet jako kandidátský podnik. "Je to ctižádostivý časový plán, ale je to náš cíl."
Zatím se WRC v Číně jelo jen jednou, v roce 1999 měla soutěž sídlo v Guangdongu. Z vítězství se radoval Didier Auriol s Toyotou Corolla WRC před Richardem Burnsem na Subaru a týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Soutěž ale poškodila chaotická organizace, za kterou nestálo pouze špatné počasí. Od roku 2000 se v Číně jezdí v rámci APRC.
Hirvonen s Fordem Focus RS WRC v roce 2010 v Japonsku
To Japonsko bylo v kalendáři WRC mezi lety 2004 - 2010. Soutěž se jela na ostrově Hokkaido. Posledním vítězem soutěže je Sébastien Ogier. "Jsme v kontaktu a s ohledem na návrat Toyoty je soutěž v Japonsku velmi atraktivní. Máme o ní velký zájem," říká Ciesta. Nejdřívějším termínem je rok návratu Toyoty do WRC - 2017.
Pokud by se Japonsko opravdu do šampionátu vrátilo, tak ale promotér požaduje sídlo na hlavním ostrově této země a nechce asfaltový podnik. Dle Toyoty však poblíž jejího sídla žádné kvalitní šotolinové tratě nejsou. V sezoně 2015 jsou pouze tři soutěže z kalendáře mimo Evropu, v roce 2016 se má vrátit Nový Zéland, avšak na úkor Austrálie (mělo by začít střídání soutěží).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?