Podle promotéra šampionátu WRC by se v Číně jelo již od roku 2016. Japonsko by se pak mohlo do kalendáře vrátit od roku 2017.
WRC se v Japonsku jelo naposledy v roce 2010. Promotér mistrovství teď plánuje návrat do Asie - v Číně by se soutěž měla jet v blízkosti Pekingu, nejlépe už v roce 2016, a do Japonska by se šampionát mohl vrátit se vstupem Toyoty do MS, tedy od roku 2017.
"Čína je jedním z naších cílů a už jsme do této myšlenky hodně investovali, abychom ji zrealizovali," řekl zástupce promotéra, Oliver Ciesla, pro Autosport.com. "Čeho jsme zatím dosáhli, je to, že by návrat měl být od sezony 2016 připravený." Je potřeba zdejší soutěž udělat finančně dostupnou - letos by se měla odjet jako kandidátský podnik. "Je to ctižádostivý časový plán, ale je to náš cíl."
Zatím se WRC v Číně jelo jen jednou, v roce 1999 měla soutěž sídlo v Guangdongu. Z vítězství se radoval Didier Auriol s Toyotou Corolla WRC před Richardem Burnsem na Subaru a týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Soutěž ale poškodila chaotická organizace, za kterou nestálo pouze špatné počasí. Od roku 2000 se v Číně jezdí v rámci APRC.
Hirvonen s Fordem Focus RS WRC v roce 2010 v Japonsku
To Japonsko bylo v kalendáři WRC mezi lety 2004 - 2010. Soutěž se jela na ostrově Hokkaido. Posledním vítězem soutěže je Sébastien Ogier. "Jsme v kontaktu a s ohledem na návrat Toyoty je soutěž v Japonsku velmi atraktivní. Máme o ní velký zájem," říká Ciesta. Nejdřívějším termínem je rok návratu Toyoty do WRC - 2017.
Pokud by se Japonsko opravdu do šampionátu vrátilo, tak ale promotér požaduje sídlo na hlavním ostrově této země a nechce asfaltový podnik. Dle Toyoty však poblíž jejího sídla žádné kvalitní šotolinové tratě nejsou. V sezoně 2015 jsou pouze tři soutěže z kalendáře mimo Evropu, v roce 2016 se má vrátit Nový Zéland, avšak na úkor Austrálie (mělo by začít střídání soutěží).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.