Podle promotéra šampionátu WRC by se v Číně jelo již od roku 2016. Japonsko by se pak mohlo do kalendáře vrátit od roku 2017.
WRC se v Japonsku jelo naposledy v roce 2010. Promotér mistrovství teď plánuje návrat do Asie - v Číně by se soutěž měla jet v blízkosti Pekingu, nejlépe už v roce 2016, a do Japonska by se šampionát mohl vrátit se vstupem Toyoty do MS, tedy od roku 2017.
"Čína je jedním z naších cílů a už jsme do této myšlenky hodně investovali, abychom ji zrealizovali," řekl zástupce promotéra, Oliver Ciesla, pro Autosport.com. "Čeho jsme zatím dosáhli, je to, že by návrat měl být od sezony 2016 připravený." Je potřeba zdejší soutěž udělat finančně dostupnou - letos by se měla odjet jako kandidátský podnik. "Je to ctižádostivý časový plán, ale je to náš cíl."
Zatím se WRC v Číně jelo jen jednou, v roce 1999 měla soutěž sídlo v Guangdongu. Z vítězství se radoval Didier Auriol s Toyotou Corolla WRC před Richardem Burnsem na Subaru a týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Soutěž ale poškodila chaotická organizace, za kterou nestálo pouze špatné počasí. Od roku 2000 se v Číně jezdí v rámci APRC.
Hirvonen s Fordem Focus RS WRC v roce 2010 v Japonsku
To Japonsko bylo v kalendáři WRC mezi lety 2004 - 2010. Soutěž se jela na ostrově Hokkaido. Posledním vítězem soutěže je Sébastien Ogier. "Jsme v kontaktu a s ohledem na návrat Toyoty je soutěž v Japonsku velmi atraktivní. Máme o ní velký zájem," říká Ciesta. Nejdřívějším termínem je rok návratu Toyoty do WRC - 2017.
Pokud by se Japonsko opravdu do šampionátu vrátilo, tak ale promotér požaduje sídlo na hlavním ostrově této země a nechce asfaltový podnik. Dle Toyoty však poblíž jejího sídla žádné kvalitní šotolinové tratě nejsou. V sezoně 2015 jsou pouze tři soutěže z kalendáře mimo Evropu, v roce 2016 se má vrátit Nový Zéland, avšak na úkor Austrálie (mělo by začít střídání soutěží).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.