Podle promotéra šampionátu WRC by se v Číně jelo již od roku 2016. Japonsko by se pak mohlo do kalendáře vrátit od roku 2017.
WRC se v Japonsku jelo naposledy v roce 2010. Promotér mistrovství teď plánuje návrat do Asie - v Číně by se soutěž měla jet v blízkosti Pekingu, nejlépe už v roce 2016, a do Japonska by se šampionát mohl vrátit se vstupem Toyoty do MS, tedy od roku 2017.
"Čína je jedním z naších cílů a už jsme do této myšlenky hodně investovali, abychom ji zrealizovali," řekl zástupce promotéra, Oliver Ciesla, pro Autosport.com. "Čeho jsme zatím dosáhli, je to, že by návrat měl být od sezony 2016 připravený." Je potřeba zdejší soutěž udělat finančně dostupnou - letos by se měla odjet jako kandidátský podnik. "Je to ctižádostivý časový plán, ale je to náš cíl."
Zatím se WRC v Číně jelo jen jednou, v roce 1999 měla soutěž sídlo v Guangdongu. Z vítězství se radoval Didier Auriol s Toyotou Corolla WRC před Richardem Burnsem na Subaru a týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Soutěž ale poškodila chaotická organizace, za kterou nestálo pouze špatné počasí. Od roku 2000 se v Číně jezdí v rámci APRC.
Hirvonen s Fordem Focus RS WRC v roce 2010 v Japonsku
To Japonsko bylo v kalendáři WRC mezi lety 2004 - 2010. Soutěž se jela na ostrově Hokkaido. Posledním vítězem soutěže je Sébastien Ogier. "Jsme v kontaktu a s ohledem na návrat Toyoty je soutěž v Japonsku velmi atraktivní. Máme o ní velký zájem," říká Ciesta. Nejdřívějším termínem je rok návratu Toyoty do WRC - 2017.
Pokud by se Japonsko opravdu do šampionátu vrátilo, tak ale promotér požaduje sídlo na hlavním ostrově této země a nechce asfaltový podnik. Dle Toyoty však poblíž jejího sídla žádné kvalitní šotolinové tratě nejsou. V sezoně 2015 jsou pouze tři soutěže z kalendáře mimo Evropu, v roce 2016 se má vrátit Nový Zéland, avšak na úkor Austrálie (mělo by začít střídání soutěží).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.