Podle promotéra šampionátu WRC by se v Číně jelo již od roku 2016. Japonsko by se pak mohlo do kalendáře vrátit od roku 2017.
WRC se v Japonsku jelo naposledy v roce 2010. Promotér mistrovství teď plánuje návrat do Asie - v Číně by se soutěž měla jet v blízkosti Pekingu, nejlépe už v roce 2016, a do Japonska by se šampionát mohl vrátit se vstupem Toyoty do MS, tedy od roku 2017.
"Čína je jedním z naších cílů a už jsme do této myšlenky hodně investovali, abychom ji zrealizovali," řekl zástupce promotéra, Oliver Ciesla, pro Autosport.com. "Čeho jsme zatím dosáhli, je to, že by návrat měl být od sezony 2016 připravený." Je potřeba zdejší soutěž udělat finančně dostupnou - letos by se měla odjet jako kandidátský podnik. "Je to ctižádostivý časový plán, ale je to náš cíl."
Zatím se WRC v Číně jelo jen jednou, v roce 1999 měla soutěž sídlo v Guangdongu. Z vítězství se radoval Didier Auriol s Toyotou Corolla WRC před Richardem Burnsem na Subaru a týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Soutěž ale poškodila chaotická organizace, za kterou nestálo pouze špatné počasí. Od roku 2000 se v Číně jezdí v rámci APRC.
Hirvonen s Fordem Focus RS WRC v roce 2010 v Japonsku
To Japonsko bylo v kalendáři WRC mezi lety 2004 - 2010. Soutěž se jela na ostrově Hokkaido. Posledním vítězem soutěže je Sébastien Ogier. "Jsme v kontaktu a s ohledem na návrat Toyoty je soutěž v Japonsku velmi atraktivní. Máme o ní velký zájem," říká Ciesta. Nejdřívějším termínem je rok návratu Toyoty do WRC - 2017.
Pokud by se Japonsko opravdu do šampionátu vrátilo, tak ale promotér požaduje sídlo na hlavním ostrově této země a nechce asfaltový podnik. Dle Toyoty však poblíž jejího sídla žádné kvalitní šotolinové tratě nejsou. V sezoně 2015 jsou pouze tři soutěže z kalendáře mimo Evropu, v roce 2016 se má vrátit Nový Zéland, avšak na úkor Austrálie (mělo by začít střídání soutěží).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.