V Mexiku se do sestavy továrního týmu Hyundai vrací Dani Sordo. Po pádu z horského kola musel Španěl vynechat Rally Sweden. Že jízdu v závodním autě již zvládne, si Španěl ověřil během dvoudenního testu před Rally Mexiko.
Sordo si před třemi týdny zlomil žebra, když spadl při tréninku z horského kola - psali jsme zde. "V době nehody jsem nejel moc rychle. Prostě jsem spadl a při tom si zlomil žebra," popsal jezdec pro 'wrc.com'. Na jeho místo zaskočil ve Švédsku Hayden Paddon, kterého zase nahradil Kevin Abbring.
Teď už se jezdec cítí "mnohem lépe". Po dvou dnech testování, kdy nezaznamenal žádné problémy, také dostal zelenou pro start v Mexiku. Danimu pomohlo, že zlomenina nebyla v oblasti prsou, kde jsou pásy. Stoprocentní to zatím sice není, ale během dalších dní očekává zlepšení. Navíc podle názoru Sorda není Mexiko soutěží, které by se měl, z pohledu profilu tratě, obávat.
"Během testu jsem dostával tvrdé rány a bylo to OK. V Mexiku tak tvrdé dopady a rány nejsou. Možná to na některých místech nebylo ještě uplně nejlepší, ale pro jízdu to bylo perfektní. Stále mám téměř dva týdny na rekonvalescenci. Člověk má buďto štěstí nebo ne. Na kole jezdím hodně a prostě občas spadnete. Je to součást sport, potřebujete něco dělat. Obvykle je kolo dobrý trénink."
Evropský test před Rally Mexiko prokázal, že je Dani schopný závodění
Dani Sordo není prvním jezdcem WRC, který spadl z kola - v 90. letech dopadl stejně jeho krajan, Carlos Sainz. V roce 2002 zase spadl z kola tehdejší tovární jezdec Mitsubishi, Alister McRae, ten si pohmoždil játra a v roce 2006 spadl z kola Sébastien Loeb, který i přes vynechání 4 soutěží vyhrál titul.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?