V Mexiku se do sestavy továrního týmu Hyundai vrací Dani Sordo. Po pádu z horského kola musel Španěl vynechat Rally Sweden. Že jízdu v závodním autě již zvládne, si Španěl ověřil během dvoudenního testu před Rally Mexiko.
Sordo si před třemi týdny zlomil žebra, když spadl při tréninku z horského kola - psali jsme zde. "V době nehody jsem nejel moc rychle. Prostě jsem spadl a při tom si zlomil žebra," popsal jezdec pro 'wrc.com'. Na jeho místo zaskočil ve Švédsku Hayden Paddon, kterého zase nahradil Kevin Abbring.
Teď už se jezdec cítí "mnohem lépe". Po dvou dnech testování, kdy nezaznamenal žádné problémy, také dostal zelenou pro start v Mexiku. Danimu pomohlo, že zlomenina nebyla v oblasti prsou, kde jsou pásy. Stoprocentní to zatím sice není, ale během dalších dní očekává zlepšení. Navíc podle názoru Sorda není Mexiko soutěží, které by se měl, z pohledu profilu tratě, obávat.
"Během testu jsem dostával tvrdé rány a bylo to OK. V Mexiku tak tvrdé dopady a rány nejsou. Možná to na některých místech nebylo ještě uplně nejlepší, ale pro jízdu to bylo perfektní. Stále mám téměř dva týdny na rekonvalescenci. Člověk má buďto štěstí nebo ne. Na kole jezdím hodně a prostě občas spadnete. Je to součást sport, potřebujete něco dělat. Obvykle je kolo dobrý trénink."
Evropský test před Rally Mexiko prokázal, že je Dani schopný závodění
Dani Sordo není prvním jezdcem WRC, který spadl z kola - v 90. letech dopadl stejně jeho krajan, Carlos Sainz. V roce 2002 zase spadl z kola tehdejší tovární jezdec Mitsubishi, Alister McRae, ten si pohmoždil játra a v roce 2006 spadl z kola Sébastien Loeb, který i přes vynechání 4 soutěží vyhrál titul.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?