V Mexiku se do sestavy továrního týmu Hyundai vrací Dani Sordo. Po pádu z horského kola musel Španěl vynechat Rally Sweden. Že jízdu v závodním autě již zvládne, si Španěl ověřil během dvoudenního testu před Rally Mexiko.
Sordo si před třemi týdny zlomil žebra, když spadl při tréninku z horského kola - psali jsme zde. "V době nehody jsem nejel moc rychle. Prostě jsem spadl a při tom si zlomil žebra," popsal jezdec pro 'wrc.com'. Na jeho místo zaskočil ve Švédsku Hayden Paddon, kterého zase nahradil Kevin Abbring.
Teď už se jezdec cítí "mnohem lépe". Po dvou dnech testování, kdy nezaznamenal žádné problémy, také dostal zelenou pro start v Mexiku. Danimu pomohlo, že zlomenina nebyla v oblasti prsou, kde jsou pásy. Stoprocentní to zatím sice není, ale během dalších dní očekává zlepšení. Navíc podle názoru Sorda není Mexiko soutěží, které by se měl, z pohledu profilu tratě, obávat.
"Během testu jsem dostával tvrdé rány a bylo to OK. V Mexiku tak tvrdé dopady a rány nejsou. Možná to na některých místech nebylo ještě uplně nejlepší, ale pro jízdu to bylo perfektní. Stále mám téměř dva týdny na rekonvalescenci. Člověk má buďto štěstí nebo ne. Na kole jezdím hodně a prostě občas spadnete. Je to součást sport, potřebujete něco dělat. Obvykle je kolo dobrý trénink."
Evropský test před Rally Mexiko prokázal, že je Dani schopný závodění
Dani Sordo není prvním jezdcem WRC, který spadl z kola - v 90. letech dopadl stejně jeho krajan, Carlos Sainz. V roce 2002 zase spadl z kola tehdejší tovární jezdec Mitsubishi, Alister McRae, ten si pohmoždil játra a v roce 2006 spadl z kola Sébastien Loeb, který i přes vynechání 4 soutěží vyhrál titul.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?