Bývalý mistr světa v rally, Walter Röhrl, nemá hezká slova pro současný stav MS. Stejně tak je podle něj současná generace jezdců pouze mdlá, stejné je to v případě techniky a o kompaktních soutěžích radši ani nemluví.
V Německu je Walter Röhl nejznámějším jezdcem rally a stále je velmi oblíbený. Za to vděčí nejenom svému neobvyklému talentu, ale také svému speciálnímu charakteru, který jeho příznivci stále obdivují.
"Jezdci, jako jsme byli my, už teď nejsou. Dnes jsou to jen průmyslem na dálku řízené loutky, které nemohou říkat, co si myslí. Jezdcům, jako jsme byli my, by po 14 dnech vzali licenci a vyhodili by je," řekl Walter v rozhovoru pro Stuttgartské noviny. Současnou generaci závodníků shledává mdlou a také vývoj techniky jej nijak nefascinuje.
"Dnes se dá s autem na rally jezdit mnohem snáz než za mých časů. Tehdy bylo mnohem jednodušší pro dobrého jezdce zbytku poli ujet. Když jsem po 30 kilometrové zkoušce nebyl na čele o více než 30 vteřin, tak jsem byl šokovaný. Dřív jsem starším jezdcům, když mluvili o své době, říkával: 'Vy blázni, teď to mám stejně rád'.
Šampionát sledují lidé, ne stroje, proto úspěchy továrních týmů z Německa u západních sousedů tolik netáhnout, míní Röhl
Vlastně je pro mě důležité, že jsem přesvědčen, že jsem jezdil ve správné době." Volkswagen a Hyundai mají svá sídla v Německu, sídlí zde i tovární tým Toyoty, který se na návrat teprve chystá. Přesto ale v Německu není zájem o rally nijak velký. Röhl má recept: "Posaďte do auta Němce, který pojede na čele, a hned jej bude Německo zbožňovat.
Je to tak jednoduché. Vždyť ten šampionát přece sledují lidé a ne stroje." Jenže potenciální vítězný jezdec se nenajde ze dne na den: "V posledních 20 letech po mém odchodu se na scéně rally v Německu vytvořila pořádná díra."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.