Röhl kritizuje MS: Jezdci průmyslem na dálku řízené loutky

Tänak, Ott - Mölder, Raigo
Tänak, Ott - Mölder, Raigo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 24. února 2015 00:02
Sdílej:

Bývalý mistr světa v rally, Walter Röhrl, nemá hezká slova pro současný stav MS. Stejně tak je podle něj současná generace jezdců pouze mdlá, stejné je to v případě techniky a o kompaktních soutěžích radši ani nemluví.

V Německu je Walter Röhl nejznámějším jezdcem rally a stále je velmi oblíbený. Za to vděčí nejenom svému neobvyklému talentu, ale také svému speciálnímu charakteru, který jeho příznivci stále obdivují.

"Jezdci, jako jsme byli my, už teď nejsou. Dnes jsou to jen průmyslem na dálku řízené loutky, které nemohou říkat, co si myslí. Jezdcům, jako jsme byli my, by po 14 dnech vzali licenci a vyhodili by je," řekl Walter v rozhovoru pro Stuttgartské noviny. Současnou generaci závodníků shledává mdlou a také vývoj techniky jej nijak nefascinuje.

"Dnes se dá s autem na rally jezdit mnohem snáz než za mých časů. Tehdy bylo mnohem jednodušší pro dobrého jezdce zbytku poli ujet. Když jsem po 30 kilometrové zkoušce nebyl na čele o více než 30 vteřin, tak jsem byl šokovaný. Dřív jsem starším jezdcům, když mluvili o své době, říkával: 'Vy blázni, teď to mám stejně rád'. 

Šampionát sledují lidé, ne stroje, proto úspěchy továrních týmů z Německa u západních sousedů tolik netáhnout, míní Röhl

Vlastně je pro mě důležité, že jsem přesvědčen, že jsem jezdil ve správné době." Volkswagen a Hyundai mají svá sídla v Německu, sídlí zde i tovární tým Toyoty, který se na návrat teprve chystá. Přesto ale v Německu není zájem o rally nijak velký. Röhl má recept: "Posaďte do auta Němce, který pojede na čele, a hned jej bude Německo zbožňovat.

Je to tak jednoduché. Vždyť ten šampionát přece sledují lidé a ne stroje." Jenže potenciální vítězný jezdec se nenajde ze dne na den: "V posledních 20 letech po mém odchodu se na scéně rally v Německu vytvořila pořádná díra."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.