Thierry Neuville přišel o vítězství ve Švédsku jen o pár vteřin. Silný výkon továrního týmu Hyundai byl velkým překvapením.
I přes těsnou porážku měl Hyundai co slavit. Thierry Neuville dokázal poprvé vyzvat na přímý souboj tovární tým Volkswagenu a málem jej porazil. Po 21 rychlostních zkouškách chybělo Belgičanovi jen 4,6 vteřiny! "To byla rally! Už je to dost dlouho, co jsme naposledy viděli takto vyrovnanou rally.
Bylo skvělé být součástí takto vyrovnaného finále. Nikdo nečekal, že bychom v závěru ještě mohli mít šanci. Byl to skvělý výkon," říká vice-mistr světa z roku 2013, který v pátek zajel první nejrychlejší čas pro Hyundai letos. V sobotu díky dalším dvěma nejrychlejším časům získal dokonce vedení v soutěži, které držel až do nedělní etapy.
"Jasně že jsem dal všechno do toho, abych vyhrál. Riskoval jsem. Upřímně řečeno, víc jsem udělat nemohl. Druhé místo je pro mě i tým velmi pěkným výsledkem." Se 30 body je teď v tabulce na děleném druhém místě (s Mikkelsenem). Kromě toho předvedl Thierry nejdelší let na Colinově skoku (44 metrů).
Na Monte Carlu už se zdálo, že Hyundai s loňskou i20 WRC nestačí. Ve Švédsku byl obrázek jiný
"Je to velkolepý výsledek pro náš tým. Výkon byl sice povzbudivý, ale je jasné, že musíme odvést ještě hodně práce. Thierry jel ve Švédsku výjimečně a druhé místo si víc než zaslouží. Pomohla nám samozřejmě i chyba Mikkelsena v Power Stage, to ale nijak nesráží výkon Thierryho.
Celý víkend jsme ale byli schopni jet na čele. Bylo něco neuvěřitelného být součástí tak vyrovnaného souboje. Podiové umístění, dva body z Power Stage, druhé místo v hodnocení jezdců i týmů - to je skvělý výsledek týmu," řekl Michel Nandan, šéf továrního týmu. Hyundai oslavil své 4. stupně vítězů v MS.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?