Jari-Matti Latvala svou oblíbenou sněžnou soutěž ve Švédsku ukončil předčasně. Měl pro to ale dobrý důvod.
Jari-Matti Latvala po svém pátečním neúspěchu neměl moc šancí na zisk alespoň nějakých bodů z Rally Sweden. Soutěž nakonec posádka Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila, která se vloni radovala z vítězství, ukončila bez jediného bodu a po Power Stage se po dohodě s týmem rozhodla odstoupit. Důvodem tohoto kroku je pravidlo, které omezuje nasazení určitých komponentů.
Pro finskou posádku by byly rally ve Švédsku, Mexiku a Argentině spojeny do jednoho období. Díky nedokončení tak dostává větší volnost ve výběru komponentů a nastavení jejich Pola R WRC. "To byl ale šílený víkend. Je škoda, že to mému týmovému kolegovi, Andreasi Mikkelsenovi nakonec nestačilo na vítězství. A zároveň gratuluji Sebovi. 28 bodů si opravdu zaslouží. Pro mě osobně to znamená, že to musím brát pozitivně. Po mé páteční chybě jsem na konci soutěže už samozřejmě neměl co dělat," říká Fin Jari-Matti Latvala.
"Vzhledem k tomu, že jsem měl čas, tak jsem zkoušel nějaké věci na setupu a získal jsem tak nové a důležité poznatky. Novému Polu tak teď rozumím ještě lépe a to bylo dnes [v neděli] již vidět. Sezona je ještě mladá a nic není rozhodnuté. Pro Mexiko bude moje startovní pozice určitě výhodou a budu tam znova útočit."
Vloni se Jari-Matti ve Švédsku mohl radovat z vítězství v soutěži...
Šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, v hodnocení soutěže nezapomněl připomenout, že VW nechává svým jezdcům volné ruce v bojích o vítězství, díky čemuž jsme mohli sledovat tak zajímavou bitvu. "Byla to opravdu složitá soutěž. Jsem si jistý, že po celém světě přilákalo MS v rally spoustu fanoušků. Dnes se o rozdělení podiových umístění rozhodlo až v opravdu posledních metrech.
Až do posledního mezičasu vedl Andreas a byl hodně blízko oslavě prvního vítězství v MS v rally. Od našich dvojnásobných mistrů světa a svého kamaráda Thierryho si vyžádal opravdu vše a na svůj výkon může být hrdý. Jeho čas dříve nebo později přijde, bez debaty. Ogier předvedl mentálně neuvěřitelně silný výkon a nakonec zaslouženě vyhrál. Kloubouk dolů před jezdcem i spolujezdcem."
Jistou zajímavostí také je, že Ola Floene se stal pravděpodobně jediným navigátorem v poli, který se během víkendu dostal za volant závodního speciálu. Na letošní Rally Sweden navigátor odřídil asi 220 kilometrů spojovacích etap. Prohození si svých pozic má u této dvojice už určitou tradici: V roce 2012 řídil Ola Škodu Fabii S2000 na Kypru jedoucím se v rámci IRC dokonce i na závěrečné speciálce. Je fér dodat, že tou dobou už měla posádka titul jistý. Takřka 16 km dlouhou zkoušky tehdy absolvoval jen o 45,7s pomaleji než vítěz této RZ i celé soutěže, Nasser Al-Attiyah.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.