Dvojnásobný mistr světa o uplynulém víkendu ve Švédsku zase jednou ukázal, že si své tituly zaslouží. Pro VW tak získal již třetí vítězství na sněhu ze třech pokusů.
Ve Švédsku to letos bylo napínavé až do posledního RZ. O vítězství si to možná trochu překvapivě rozdávali Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen a Sébastien Ogier. Nejrychlejší byl ale nakonec Ogier s Ingrassiou a posádka tak získala svoje již 26. vítězství ve WRC. Vyrovnala tak počet vítězství legendárního Carlose Sainze a patří jim tak v historických tabulkách třetí místo. Navíc se Sébastien Ogier s Julienem Ingrassiou stali prvním středoevropským duem, které dokázalo ve Švédsku vyhrát dvakrát. Pro posádku Mikkelsen/Floene se zase jednalo o druhé podium na této soutěži v řadě.
Před poslední Power Stage přitom všechny tři posádky dělilo pouze 4,6s, což je v přepočtu 162,84 metrů! Rozhodnout o vítězi se tak muselo na posledních 15,84 kilometrech z celkových 308 měřených kilometrů. V historii vrcholového rallysportu nepamatujeme takto napínavý souboj o vítězství mezi třemi jezdci před poslední zkouškou. Ještě na posledním mezičase vedl Mikkelsen, pak ale Nor chyboval a vítězství spadlo do klína Ogierovi.
Mikkelsen si na první vítězství ve WRC musí ještě počkat
"Do posledních metrů jsme dali vše - ale bohužel jsme to ztratili," říká Andreas Mikkelsen. "Nikdy jsem si nemyslel, že bych mohl být smutný po zisku podiového umístění. Tak moc jsem ve své kariéře nakonec ještě nikdy nezískal. Měl jsem ale šanci zde slavit zisk mojí první výhry v MS a byl jsem jí velmi blízko. Udělal jsem ale také malou chybu, ta mě roztočila, a tak jsem tuto šanci ztratil.
Je to velmi hořké a momentálně se cítím velmi zklamaně, ačkoliv na to, co jsme během víkendu předvedli, můžeme být celkově pyšní. Jsem si ale jistý, že moje první vítězství je jen otázkou času. I tak bych ale rád tuto napínavou bitvu rozhodl pro sebe. Teď do toho v Mexiku dáme vše a budeme se o to zase snažit."
Třetí sněhová rally pro Polo a třetí vítězstvíV roce 2013 ve Švédsku kraloval Seb Ogier, vloni Jari-Matti Latvala a letos opět Sébastien Ogier. Švédsko se tak stalo vůbec první soutěží kalendáře, kterou VW vyhrál už potřetí. Pro německý tým se také jedná o 24. vítězství z 28 soutěží a o zisk 45. a 46. podia od svého vstupu do WRC v roce 2013! Od té doby jezdci týmu získali také 361 nejrychlejších časů na RZ z 521 možných. Pro wolfsburgský tým se také jednalo o 25. vítězství, díky kterému se v historických tabulkách posunul před Audi na osmé místo.
"Je to neuvěřitelné finále," radoval se Sébastien Ogier. "Jsem hrozně hrdý na toto vítězství. Je zcela jistě jedním z mých nejhezčích. První vítězství ve Švédsku před dvěma lety proti Sébastienovi Loebovi bylo skvělé, ale toto bylo vybojováno ještě tvrději. Julien a já jsme zde od prvního dne až po Power Stage udělali na každé zkoušce vše pro to, abychom mohli maximálně útočit. Na konci se to vyplatilo.
Určitě to bylo jedno z nejnapínavějších a nejvíc vzrušujících rallyových rozhodnutí - a to nejen pro fanoušky, ale také v mé kariéře. Samozřejmě, že je mi také líto Andrease, který byl tak blízko svému prvnímu vítězství a předvedl s námi velice intenzivní bitvu. Ale jsem si jistý, že to nebyl náš poslední duel o vítězství. On a také Thierry Neuville ukázali působivé výkony.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.