Dvojnásobný mistr světa o uplynulém víkendu ve Švédsku zase jednou ukázal, že si své tituly zaslouží. Pro VW tak získal již třetí vítězství na sněhu ze třech pokusů.
Ve Švédsku to letos bylo napínavé až do posledního RZ. O vítězství si to možná trochu překvapivě rozdávali Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen a Sébastien Ogier. Nejrychlejší byl ale nakonec Ogier s Ingrassiou a posádka tak získala svoje již 26. vítězství ve WRC. Vyrovnala tak počet vítězství legendárního Carlose Sainze a patří jim tak v historických tabulkách třetí místo. Navíc se Sébastien Ogier s Julienem Ingrassiou stali prvním středoevropským duem, které dokázalo ve Švédsku vyhrát dvakrát. Pro posádku Mikkelsen/Floene se zase jednalo o druhé podium na této soutěži v řadě.
Před poslední Power Stage přitom všechny tři posádky dělilo pouze 4,6s, což je v přepočtu 162,84 metrů! Rozhodnout o vítězi se tak muselo na posledních 15,84 kilometrech z celkových 308 měřených kilometrů. V historii vrcholového rallysportu nepamatujeme takto napínavý souboj o vítězství mezi třemi jezdci před poslední zkouškou. Ještě na posledním mezičase vedl Mikkelsen, pak ale Nor chyboval a vítězství spadlo do klína Ogierovi.
Mikkelsen si na první vítězství ve WRC musí ještě počkat
"Do posledních metrů jsme dali vše - ale bohužel jsme to ztratili," říká Andreas Mikkelsen. "Nikdy jsem si nemyslel, že bych mohl být smutný po zisku podiového umístění. Tak moc jsem ve své kariéře nakonec ještě nikdy nezískal. Měl jsem ale šanci zde slavit zisk mojí první výhry v MS a byl jsem jí velmi blízko. Udělal jsem ale také malou chybu, ta mě roztočila, a tak jsem tuto šanci ztratil.
Je to velmi hořké a momentálně se cítím velmi zklamaně, ačkoliv na to, co jsme během víkendu předvedli, můžeme být celkově pyšní. Jsem si ale jistý, že moje první vítězství je jen otázkou času. I tak bych ale rád tuto napínavou bitvu rozhodl pro sebe. Teď do toho v Mexiku dáme vše a budeme se o to zase snažit."
Třetí sněhová rally pro Polo a třetí vítězstvíV roce 2013 ve Švédsku kraloval Seb Ogier, vloni Jari-Matti Latvala a letos opět Sébastien Ogier. Švédsko se tak stalo vůbec první soutěží kalendáře, kterou VW vyhrál už potřetí. Pro německý tým se také jedná o 24. vítězství z 28 soutěží a o zisk 45. a 46. podia od svého vstupu do WRC v roce 2013! Od té doby jezdci týmu získali také 361 nejrychlejších časů na RZ z 521 možných. Pro wolfsburgský tým se také jednalo o 25. vítězství, díky kterému se v historických tabulkách posunul před Audi na osmé místo.
"Je to neuvěřitelné finále," radoval se Sébastien Ogier. "Jsem hrozně hrdý na toto vítězství. Je zcela jistě jedním z mých nejhezčích. První vítězství ve Švédsku před dvěma lety proti Sébastienovi Loebovi bylo skvělé, ale toto bylo vybojováno ještě tvrději. Julien a já jsme zde od prvního dne až po Power Stage udělali na každé zkoušce vše pro to, abychom mohli maximálně útočit. Na konci se to vyplatilo.
Určitě to bylo jedno z nejnapínavějších a nejvíc vzrušujících rallyových rozhodnutí - a to nejen pro fanoušky, ale také v mé kariéře. Samozřejmě, že je mi také líto Andrease, který byl tak blízko svému prvnímu vítězství a předvedl s námi velice intenzivní bitvu. Ale jsem si jistý, že to nebyl náš poslední duel o vítězství. On a také Thierry Neuville ukázali působivé výkony.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?