Thierry Neuville 1,5 sekundy před Andreasem Mikkelsenem, mohli jsme to už někdy vidět? Ano, na Rally San Remo jedoucím se v rámci IRC v roce 2011. Tehdy byl ale tento odstup v cíli.
Podobný duel o vítězství jsme mohli vidět už na San Remu roku 2011, na tiskové konferenci po dnešním dnu Rally Sweden to připomněl Andreas Mikkelsen. "A kdo vyhrál?" smál se Thierry Neuville. "Ty jsi vyhrál, ale to bylo v Itálii," kontroval Andreas Mikkelsen. Tehdy Mikkelsen duel o vítězství prohrál o 1,5s, tedy o stejný rozdíl, který dělí oba závodníky i před posledním dnem soutěže ve Švédsku.
Avšak ani odstup dalšího v pořadí, Sébastiena Ogiera, není velký - Francouz ztrácí na čelo 9,6s. "Všichni můžeme tuto rally vyhrát a všichni bychom si to zasloužili. Ale samozřejmě chci být na konci na čele a získat pro tým vítězství," říká Neuville, který si průběžné vedení přisvojil až nejrychlejším časem na poslední RZ dne.
Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC překvapuje skvělým výkonem na sněhu
"Celý den jsem jel na limitu a vlastně dokonce za ním. Nicolas [Gilsoul] si toho všiml a přibrzdil mě. V několika pasážích, kde se nedá jet na plný plyn, jsem se o to stejně pokoušel a bylo nám přitom hodně teplo. Ale Nicolas má správný cit. Když to přeháním, tak mě přibrzdí. Kromě toho jsme správně volili pneumatiky, to se nám docela vyplatilo," pokračuje jednička továrního týmu Hyundai Shell WRT.
Nejenže se dnes Thierry dostal do vedení, ale také předvedl nový rekord na známém skoku „Colin's Crest“. Belgičan letěl 44 metrů! "Dnes ráno jsem jemně ubral, ale odpoledne jsem jednoduše zůstal na plynu. Přistání se podařilo docela dobře, ale v další zatáčce už jsem měl lehké potíže se udržet na trati. Pro zítřek mám nejlepší pozici, jedu za oběma hochy. Už od startovní linie budu útočit. Od té doby, co jsem u Hyundai, tak jsem se v autě ještě nikdy necítil tak dobře. Mám pocit, že teď s tímto autem můžu jet tak rychle jako s ostatními předtím."
Jeho kamarád ještě z dob IRC, Andras Mikkelsen, však chce své první vítězství ve WRC
Na jízdu na jistotu, získání druhého místa a slušného bodového přísunu pro tým to tedy nevypadá. To ví také týmový šéf, Michel Nandan, který svého svěřence zná. "Samozřejmě, že ho necháme bojovat o vítězství. Stejně by to od nás nechtěl slyšet, kdybychom mu to zakazovali." Šéf Volkswagenu, Jost Capito, před Neuvillem smeká: "Je jediným, kdo neudělal žádnou chybu. To se člověku tady ve Švédsku musí také poprvé povést." Na otázku, na koho by si vsadil, odpověděl Capito diplomaticky: "Hoši jsou si tak blízko. Vsadit na jednoho z těch tří je nemožné."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.