Neuville a Mikkelsen svým soubojem dávají vzpomenout na San Remo

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 14. února 2015 23:26
Sdílej:

Thierry Neuville 1,5 sekundy před Andreasem Mikkelsenem, mohli jsme to už někdy vidět? Ano, na Rally San Remo jedoucím se v rámci IRC v roce 2011. Tehdy byl ale tento odstup v cíli.

Podobný duel o vítězství jsme mohli vidět už na San Remu roku 2011, na tiskové konferenci po dnešním dnu Rally Sweden to připomněl Andreas Mikkelsen. "A kdo vyhrál?" smál se Thierry Neuville. "Ty jsi vyhrál, ale to bylo v Itálii," kontroval Andreas Mikkelsen. Tehdy Mikkelsen duel o vítězství prohrál o 1,5s, tedy o stejný rozdíl, který dělí oba závodníky i před posledním dnem soutěže ve Švédsku. 

Avšak ani odstup dalšího v pořadí, Sébastiena Ogiera, není velký - Francouz ztrácí na čelo 9,6s. "Všichni můžeme tuto rally vyhrát a všichni bychom si to zasloužili. Ale samozřejmě chci být na konci na čele a získat pro tým vítězství," říká Neuville, který si průběžné vedení přisvojil až nejrychlejším časem na poslední RZ dne.

Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC překvapuje skvělým výkonem na sněhu

"Celý den jsem jel na limitu a vlastně dokonce za ním. Nicolas [Gilsoul] si toho všiml a přibrzdil mě. V několika pasážích, kde se nedá jet na plný plyn, jsem se o to stejně pokoušel a bylo nám přitom hodně teplo. Ale Nicolas má správný cit. Když to přeháním, tak mě přibrzdí. Kromě toho jsme správně volili pneumatiky, to se nám docela vyplatilo," pokračuje jednička továrního týmu Hyundai Shell WRT.

Nejenže se dnes Thierry dostal do vedení, ale také předvedl nový rekord na známém skoku „Colin's Crest“. Belgičan letěl 44 metrů! "Dnes ráno jsem jemně ubral, ale odpoledne jsem jednoduše zůstal na plynu. Přistání se podařilo docela dobře, ale v další zatáčce už jsem měl lehké potíže se udržet na trati. Pro zítřek mám nejlepší pozici, jedu za oběma hochy. Už od startovní linie budu útočit. Od té doby, co jsem u Hyundai, tak jsem se v autě ještě nikdy necítil tak dobře. Mám pocit, že teď s tímto autem můžu jet tak rychle jako s ostatními předtím."

Jeho kamarád ještě z dob IRC, Andras Mikkelsen, však chce své první vítězství ve WRC

Na jízdu na jistotu, získání druhého místa a slušného bodového přísunu pro tým to tedy nevypadá. To ví také týmový šéf, Michel Nandan, který svého svěřence zná. "Samozřejmě, že ho necháme bojovat o vítězství. Stejně by to od nás nechtěl slyšet, kdybychom mu to zakazovali." Šéf Volkswagenu, Jost Capito, před Neuvillem smeká: "Je jediným, kdo neudělal žádnou chybu. To se člověku tady ve Švédsku musí také poprvé povést." Na otázku, na koho by si vsadil, odpověděl Capito diplomaticky: "Hoši jsou si tak blízko. Vsadit na jednoho z těch tří je nemožné."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.