Thierry Neuville 1,5 sekundy před Andreasem Mikkelsenem, mohli jsme to už někdy vidět? Ano, na Rally San Remo jedoucím se v rámci IRC v roce 2011. Tehdy byl ale tento odstup v cíli.
Podobný duel o vítězství jsme mohli vidět už na San Remu roku 2011, na tiskové konferenci po dnešním dnu Rally Sweden to připomněl Andreas Mikkelsen. "A kdo vyhrál?" smál se Thierry Neuville. "Ty jsi vyhrál, ale to bylo v Itálii," kontroval Andreas Mikkelsen. Tehdy Mikkelsen duel o vítězství prohrál o 1,5s, tedy o stejný rozdíl, který dělí oba závodníky i před posledním dnem soutěže ve Švédsku.
Avšak ani odstup dalšího v pořadí, Sébastiena Ogiera, není velký - Francouz ztrácí na čelo 9,6s. "Všichni můžeme tuto rally vyhrát a všichni bychom si to zasloužili. Ale samozřejmě chci být na konci na čele a získat pro tým vítězství," říká Neuville, který si průběžné vedení přisvojil až nejrychlejším časem na poslední RZ dne.
Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC překvapuje skvělým výkonem na sněhu
"Celý den jsem jel na limitu a vlastně dokonce za ním. Nicolas [Gilsoul] si toho všiml a přibrzdil mě. V několika pasážích, kde se nedá jet na plný plyn, jsem se o to stejně pokoušel a bylo nám přitom hodně teplo. Ale Nicolas má správný cit. Když to přeháním, tak mě přibrzdí. Kromě toho jsme správně volili pneumatiky, to se nám docela vyplatilo," pokračuje jednička továrního týmu Hyundai Shell WRT.
Nejenže se dnes Thierry dostal do vedení, ale také předvedl nový rekord na známém skoku „Colin's Crest“. Belgičan letěl 44 metrů! "Dnes ráno jsem jemně ubral, ale odpoledne jsem jednoduše zůstal na plynu. Přistání se podařilo docela dobře, ale v další zatáčce už jsem měl lehké potíže se udržet na trati. Pro zítřek mám nejlepší pozici, jedu za oběma hochy. Už od startovní linie budu útočit. Od té doby, co jsem u Hyundai, tak jsem se v autě ještě nikdy necítil tak dobře. Mám pocit, že teď s tímto autem můžu jet tak rychle jako s ostatními předtím."
Jeho kamarád ještě z dob IRC, Andras Mikkelsen, však chce své první vítězství ve WRC
Na jízdu na jistotu, získání druhého místa a slušného bodového přísunu pro tým to tedy nevypadá. To ví také týmový šéf, Michel Nandan, který svého svěřence zná. "Samozřejmě, že ho necháme bojovat o vítězství. Stejně by to od nás nechtěl slyšet, kdybychom mu to zakazovali." Šéf Volkswagenu, Jost Capito, před Neuvillem smeká: "Je jediným, kdo neudělal žádnou chybu. To se člověku tady ve Švédsku musí také poprvé povést." Na otázku, na koho by si vsadil, odpověděl Capito diplomaticky: "Hoši jsou si tak blízko. Vsadit na jednoho z těch tří je nemožné."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?