Thierry Neuville 1,5 sekundy před Andreasem Mikkelsenem, mohli jsme to už někdy vidět? Ano, na Rally San Remo jedoucím se v rámci IRC v roce 2011. Tehdy byl ale tento odstup v cíli.
Podobný duel o vítězství jsme mohli vidět už na San Remu roku 2011, na tiskové konferenci po dnešním dnu Rally Sweden to připomněl Andreas Mikkelsen. "A kdo vyhrál?" smál se Thierry Neuville. "Ty jsi vyhrál, ale to bylo v Itálii," kontroval Andreas Mikkelsen. Tehdy Mikkelsen duel o vítězství prohrál o 1,5s, tedy o stejný rozdíl, který dělí oba závodníky i před posledním dnem soutěže ve Švédsku.
Avšak ani odstup dalšího v pořadí, Sébastiena Ogiera, není velký - Francouz ztrácí na čelo 9,6s. "Všichni můžeme tuto rally vyhrát a všichni bychom si to zasloužili. Ale samozřejmě chci být na konci na čele a získat pro tým vítězství," říká Neuville, který si průběžné vedení přisvojil až nejrychlejším časem na poslední RZ dne.
Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC překvapuje skvělým výkonem na sněhu
"Celý den jsem jel na limitu a vlastně dokonce za ním. Nicolas [Gilsoul] si toho všiml a přibrzdil mě. V několika pasážích, kde se nedá jet na plný plyn, jsem se o to stejně pokoušel a bylo nám přitom hodně teplo. Ale Nicolas má správný cit. Když to přeháním, tak mě přibrzdí. Kromě toho jsme správně volili pneumatiky, to se nám docela vyplatilo," pokračuje jednička továrního týmu Hyundai Shell WRT.
Nejenže se dnes Thierry dostal do vedení, ale také předvedl nový rekord na známém skoku „Colin's Crest“. Belgičan letěl 44 metrů! "Dnes ráno jsem jemně ubral, ale odpoledne jsem jednoduše zůstal na plynu. Přistání se podařilo docela dobře, ale v další zatáčce už jsem měl lehké potíže se udržet na trati. Pro zítřek mám nejlepší pozici, jedu za oběma hochy. Už od startovní linie budu útočit. Od té doby, co jsem u Hyundai, tak jsem se v autě ještě nikdy necítil tak dobře. Mám pocit, že teď s tímto autem můžu jet tak rychle jako s ostatními předtím."
Jeho kamarád ještě z dob IRC, Andras Mikkelsen, však chce své první vítězství ve WRC
Na jízdu na jistotu, získání druhého místa a slušného bodového přísunu pro tým to tedy nevypadá. To ví také týmový šéf, Michel Nandan, který svého svěřence zná. "Samozřejmě, že ho necháme bojovat o vítězství. Stejně by to od nás nechtěl slyšet, kdybychom mu to zakazovali." Šéf Volkswagenu, Jost Capito, před Neuvillem smeká: "Je jediným, kdo neudělal žádnou chybu. To se člověku tady ve Švédsku musí také poprvé povést." Na otázku, na koho by si vsadil, odpověděl Capito diplomaticky: "Hoši jsou si tak blízko. Vsadit na jednoho z těch tří je nemožné."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.