Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, se snaží pro Autosport snížit tlak na svůj tým, když přiřkl některým dalším jezdcům šanci na vítězství v soutěži MS.
I přesto, že Volkswagen minulý měsíc v Monaku obsadil kompletní stupně vítězů, je jeho šéf, Jost Capito, přesvědčen, že letos bude konkurence hodně silná: "Kris [Meeke] bude hodně silný. Vloni absolvoval svoji první sezonu a teď bude jenom rychlejší. Také Kubica bude stále silnější - to co předvedl na některých zkouškách v Monaku bylo neuvěřitelné."
"A když se podíváme na Elfyna [Evanse], tak se dost změnil. Teď má sebevědomí a je silný a také Tänak má rychlost. Tihle mladíci dělají velké pokroky. Díky změnám ve startovním pořadí mohou vyhrát soutěž. A neřekl bych, že by si to nezasloužili," pokračoval Capito.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, pochybuje, že bude možné Volkswagen v průběhu sezony porazit: "Pokud se nic nestane, tak jsou neporazitelní. Mají tu pravou kombinaci auta a jezdců. Každá část jejich týmů je silně obsazena. Nechci být pesimistou a dáme do toho vše, abychom je porazili. Ale když se podíváte na výsledky z Monte Carla tak je jasné, že to bude velmi těžké."
Duo z M-Sportu, Kubica a Meeke budou letos VW prohánět, míní Capito
Jost si však myslí, že konkurence je rychlejší, než napovídají výsledky z Monte Carla: "Těší mne to, co Malcolm řekl. Ale pochopitelně jsme porazitelní - ve sportu můžete být vždy poraženi. Byl to [Monte Carlo] silný výsledek, ale nedominovali jsme od začátku. Výsledek se zrodil po chybách ostatních."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?