Sébastien Ogier teď zažívá vrchol své závodnické kariéry, když po zisku dvou titulů mistra světa vyhrál úvodní podnik nové sezony. Ale i on přiznává, že vždy to taková zábava nebyla, například v roce 2012 kdy jsme ho na soutěžích vídali se Škodou Fabia S2000 a v době, kdy si všichni ostatní užívali trochu volna, tak Francouz testoval Polo R WRC. Server maxrally se ohlédl za účinkováním Seba Ogiera v MS v rally.
Sezonu 2012 také začal poměrně vážnou nehodou na Monte Carlu, která byla dle mnohých nejtěžší v jeho kariéře. Tuto sezonu si Sébastien Ogier prý moc neužil poté, co v roce 2011 zažil u Citroënu sice poměrně úspěšný rok, avšak plný politikaření a neshod s týmovým kolegou, Sébastienem Loebem. To vše následovalo po skvělém roce 2010, kdy sezonu začínal jako týmový kolega Kimiho Räikkönena v Citroën Junior Teamu.
Ogier byl před posledním podnikem roku v promrzlém Walesu druhý, ale náročná soutěž se mu moc nevydařila, nedokončil, a tak skončil celkově až čtvrtý se ztrátou 4 bodů na druhého Jariho-Mattiho Latvalu na Fordu Focus RS WRC. I tak mu ale výsledky ze sezony 2010 stačily na to, aby se pro rok 2011 posunul do A-týmu Citroënu po bok Sébastiena Loeba. V sezoně 2011 také přišla nová WRC a Citroën tak nahradil C4 WRC za DS3 WRC.
Zkraje sezony 2011 Sébastien Ogier prorocky řekl: "Nestarám se o ostatní jezdce, starám se jen o sebe a o to, jaký chci být a kde chci být. Mým cílem je být světovým šampionem jednoho dne a jestli o to budu moci bojovat již letos, tak to zkusím. Vím ale také, že jsem mladý a je důležité zajistit si moji budoucnost ve WRC a prokázat, že jsem schopný udržet se na této úrovni s nejlepším týmem v rally - a získat titul v letech 2012 nebo 2013."
Seb Ogier v Katalánsku 2011
Už od samého začátku to nebyl mezi dvěma Seby zrovna jednoduchý vztah. Loeb vyhrál v Mexiku poté, co Ogier poslední den v boji o vítězství chyboval a vypadl. To mladšího z Francouzů nerozhodilo a dojel si pro vítězství v Portugalsku a Jordánsku. Loeb se pak vrátil na vrcholný stupínek podia na Sardinii a v Argentině. Vzrůstající napětí mezi oběma jezdci se veřejně projevilo na Acropolis Rally, kdy Loeb veřejně obvinil svůj tým z protěžování Ogiera tím, že mu dodávají mezičasy a on tak může jet na druhém místě s minimálním odstupem a profitovat z lepší startovní pozice. "Když vás vlastní tým hraje taktiku proti vám, tak to není fér. Nežádám si o žádnou výhodu, žádám jen o stejnou šanci," řekl tehdy Sébastien Loeb.
Ogier však řekl, že se jedná jen o "brečení" u managementu. Od té doby už vztah mezi těmito dvěma nebyl harmonický. Ironií je, že touto dobou začínal Volkswagen hledat jezdce pro svůj budoucí tým v MS a jako první kontaktovali právě Loeba. A v Řecku opravdu nazlobený Loeb, který také řek: "alespoň vím, kdo je tady jedničkou", o nabídce prý vážně uvažoval.
Na druhou stranu mohla to být jen Loebova taktika podobná té, kterou na konci roku 2010 předvedl Ogier při vyjednávání s Fordem. Sébastien Loeb totiž mohl využít jednání s Vokswagenem jako páku proti Citroënu. U managementu rallyového týmu Citroënu, který tou dobou vedl Olivier Quesnel, vzrůstala také frustrace, když Ogier pro ně tou dobou byl lepší volbou z dlouhodobého pohledu. Což vzhledem k aktuální situaci, kdy Ogier válí a Loeb je v podstatě v důchodu, byla pravda.
V roce 2011 se jelo také v Jordánsku, na fotce Seb Loeb
Podobný názor jako Olivier Quesnel však nemělo vedení koncernu PSA. "Citroën bez Loeba, to je jako Paříž bez Eiffelovky," řekl viceprezident PSA Group, Jean-Marc Gales. Loebovi se však podařilo vyjednat kontrakt o setrvání u týmu více méně dle jeho představ. Jakmile bylo toto oznámeno, tak Ogierovi bylo jasné, že je hra u konce. Naučil se, jak důležité je, když je někdo v týmu roky a ten je kolem něj více méně postaven.
Nakonec to byl tedy Ogier, který získal sedačku, která byla původně nabídnuta Loebovi. Pro mladého Francouze to bylo lepší z dlouhodobé perspektivy. Další ironií je, že se Ogier tímto přestupem dostal do aktuálně nejlepšího Pola a opustil Citroën, který momentálně, zdá se, zlehka zaostává, i když... Zdá se tedy, že z této zápletky vyšli vítězně v podstatě obě strany. Oba později smírně přiznali, že chyba byla na obou stranách. Nicméně to už je jedno, oba dosáhli svých cílů. Teď už je ale vše zapomenuto.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.