Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, hodnotí vystoupení Sébastiena Loeba na Rally Monte Carlo velmi pozitivně.
Sébastien Loeb se jednorázově vrátil do WRC a hned ve čtvrteční noci se ujal vedení před Sébastienem Ogierem. Tato dvojice tvrdě bojovala i v pátek na 5 měřených testech, ale na 6. Loeb narazil do skály a musel z etapy odstoupit.
"Byl jen o trošku širší a trefil skálu - rána šla na kolo zrovna do místa, kam nechcete, aby směřovala. Zlomilo to něco v zavěšení. Vůz se nám naštěstí podařilo opravit v rámci SuperRally a v sobotu mohl znovu odstartovat," říká Yves Matton.
I přes ztrátu svého hvězdného jezdce však Matton říká, že jeho výkon dodá týmu odhodlání: "Je jasné, že každý byl velmi šťastný - nakonec, byl to trošku risk vzít Seba sem. Bylo těžké odhadnout, jaká bude jeho rychlost. Věděli jsme ale, že je vždycky schopen nás překvapit - a přesně to se mu ve čtvrtek v noci povedlo.
Po dvou zkouškách jsme viděli, že je schopný bojovat o dobrý výsledek. Viděli jsme, že nic [ze své rychlosti] neztratil. Myslím, že každý doufal v dlouhou rally s velkým soubojem. OK, netrval [souboj] tak dlouho, jak jsme očekávali, ale určitě byl dobrý."
Na této rally také debutovala DS 3 WRC v nové specifikaci (nové zavěšení, motor). Matton věří, že výkon Loeba ukázal, že je Citroën schopný porazit všemocné Polo R WRC od Volkswagenu: "Rychlost, kterou [Loeb] prokázal, byla dobrá pro všechny ve společnosti - zvláště pro naše techniky, protože ukázala, že odvedli skvělou práci.
Auto ve specifikaci 2015 vypadá velmi dobře a rychle. Už dlouho říkám, že jsem přesvědčen, že auto je na úrovni - možná, že jsem byl jediný, kdo byl o tom přesvědčen! Seb ale teď ukázal, že za těchto podmínek je DS 3 WRC stále schopné bojovat o vítězství. Vloni jsme se rozhodli pro jezdce s ne moc velkými zkušenostmi, kteří se učili, ale pořád jsme věřil, že naše auto může vyhrávat."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.