Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, hodnotí vystoupení Sébastiena Loeba na Rally Monte Carlo velmi pozitivně.
Sébastien Loeb se jednorázově vrátil do WRC a hned ve čtvrteční noci se ujal vedení před Sébastienem Ogierem. Tato dvojice tvrdě bojovala i v pátek na 5 měřených testech, ale na 6. Loeb narazil do skály a musel z etapy odstoupit.
"Byl jen o trošku širší a trefil skálu - rána šla na kolo zrovna do místa, kam nechcete, aby směřovala. Zlomilo to něco v zavěšení. Vůz se nám naštěstí podařilo opravit v rámci SuperRally a v sobotu mohl znovu odstartovat," říká Yves Matton.
I přes ztrátu svého hvězdného jezdce však Matton říká, že jeho výkon dodá týmu odhodlání: "Je jasné, že každý byl velmi šťastný - nakonec, byl to trošku risk vzít Seba sem. Bylo těžké odhadnout, jaká bude jeho rychlost. Věděli jsme ale, že je vždycky schopen nás překvapit - a přesně to se mu ve čtvrtek v noci povedlo.
Po dvou zkouškách jsme viděli, že je schopný bojovat o dobrý výsledek. Viděli jsme, že nic [ze své rychlosti] neztratil. Myslím, že každý doufal v dlouhou rally s velkým soubojem. OK, netrval [souboj] tak dlouho, jak jsme očekávali, ale určitě byl dobrý."
Na této rally také debutovala DS 3 WRC v nové specifikaci (nové zavěšení, motor). Matton věří, že výkon Loeba ukázal, že je Citroën schopný porazit všemocné Polo R WRC od Volkswagenu: "Rychlost, kterou [Loeb] prokázal, byla dobrá pro všechny ve společnosti - zvláště pro naše techniky, protože ukázala, že odvedli skvělou práci.
Auto ve specifikaci 2015 vypadá velmi dobře a rychle. Už dlouho říkám, že jsem přesvědčen, že auto je na úrovni - možná, že jsem byl jediný, kdo byl o tom přesvědčen! Seb ale teď ukázal, že za těchto podmínek je DS 3 WRC stále schopné bojovat o vítězství. Vloni jsme se rozhodli pro jezdce s ne moc velkými zkušenostmi, kteří se učili, ale pořád jsme věřil, že naše auto může vyhrávat."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.