AKTUALIZACE PO RZ15 (cíl); Rally Monte Carlo se tradičně postará o úvodní soutěž sezony. Tratě rychlostních zkoušek leží v horách nad malým knížectvím a slibují vždy zajímavou podívanou. Na tratích je sníh, led, suchý asfalt nebo mokrý asfalt, zkrátka skoro vše.
FOTOGALERIE RALLY MONTE CARLO
PO RZ 15
Trojice posledních RZ na čele již nic nezměnila. Prokop za sebou neudržel Loeba a klesnul na místo deváté. Kubica havaroval, a udajně mu přestalo brzdit auto a o zeď urazil obě levá kola. Bohužel kolo urazil i do té doby velmi dobře jedoucí slovenský talent Kočí. Odstupoval ze 17. místa absolutně. Zajímavý boj se odehrál na poslední Rztě o místo páté a šesté mezi Neuvillem a Sordem. Lepší byl nakonec Neuville, když získal v cíli na Sorda 8 desetin. Martin Rada s Jaroslavem Jugasem skončili 59. absolutně a 11. ve třídě
Výsledky po RZ15
Po RZ12:
Poslední RZ dnešního dne se stala kořistí Krise Meeka jedoucího na Citroënu. Druhý čas zajel Robert Kubica, který ale v cíli reportoval problémy s ruční brzdou, která je na této soutěži často používána. Na zkoušce bylo hodně vracáků a Polák jel navíc na slickách, což bylo vzhledem k množství ledu na zkoušce nevhodné. Meeke měl dva slicky a dvě pneumatiky s hřeby. Na zkoušce navíc udělal hodiny.
Problémy v cíli hlásil Mads Ostberg, jeho motor jel část zkoušky jen na tři válce. Nor ztratil necelou minutu. Čtvrtou příčku si ale udržel. Až 22. čas ale zajel Elfyn Evans, který do cíle zkoušky dojel s poškozeným levým zadním kolem. Sám jezdec řekl, že bude mít hodně práce, aby auto dovezl do Monaka.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZPo RZ11:
Sébastien Loeb se vítězstvím na RZ11 dostal zpět do TOP10, když přeskočili nejenom dvojici Lefebvre a Kočí ale také Henninga Solberga. Martin Prokop má teď na rekordmana WRC náskok 2 minut, který se pokusí po zbytek soutěže uhájit. Druhý čas zajel Kubica, který na Monte Carlu znovu ohromuje svojí rychlostí, jen ta spolehlivost mu schází. Kris Meeke je i díky 4. času minutu za body na 13. místě.
Výsledky po RZ11
Po RZ10:
Posádky čekala velmi náročná, 50 km dlouhá zkouška, která nachytala spoustu jezdců. První na trati, Sébastien Chardonnet, v malé rychlosti naboural do zídky, Francouz nakonec testem projel, avšak ztratil téměř 30 minut. Vytahané nečistoty na trati 'dostaly' také Otta Tänaka. Estonec tak zahodil příležitost zajet na Monte Carlu skvělý výsledek, když na trati nechal přes 18 minut a propadl se na 23. místo.
Neskutečný výkon podal Robert Kubica, ten jel jako druhý na trati (po nehodě Chardonneta jako první) a nejbližšímu pronásledovateli - Meekeovi - nadělil v cíli 33,4s! Třeba Sébastien Ogier, který už nemusí nikam spěchat, ztratil na Poláka s Fordem Fiesta RS WRC 1:49 min! Třetí čas zajel Sébastien Loeb, který je těsně za dvojicí bojující o čelo ve WRC2 - Lefebvre a Kočí - tedy za hranicí první první desítky. Sordovi se vyplací včerejší pošetření čerstvých zimních pneumatik, Neuvillea porazil o 50 vteřin a posunul se před něj. Náš Martin Prokop si polepšil už na 8. místo.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ PosádkavůzPo RZ9:
RZ9 zrušena kvůli velkému množství diváků na trati.
Výsledky po RZ9
sobota
Po RZ8:
V RZ8 zažil krizovku ve velké rychlosti Robert Kubica, který se zpět na trať dostal jen s pomocí diváků. Následně zaznamenal Polák ještě jeden moment, když přejel křižovatku a trefil strom, který způsobil defekt - asi 10 km musel jet s poškozeným autem a ztratil 3:45 min. Do cíle zkoušky nedojel ani Kris Meeke, který havaroval zkraje zkoušky, následně se snažil dojet do cíle, ale to se mu nepovedlo.
Tragédie Citroënu byla dokonána, když i Sébastien Loeb vylomil levé zadní kolo a do cíle se dobelhal se ztrátou 6 minut. Legendárnímu Francouzovi se nepodařilo dostat poškozený vůz do cíle, a tak zítra odstartuje s penalizací 10 minut v rámci Rally2. Zkoušku vyhrál Ogier, díky událostem v RZ8 Volkswageny po dnešku okupují první tři místa... Skvělý druhý čas na poslední zkoušce dne zajel Sébastien Chardonnet!
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ PosádkavůzPo RZ7:
RZ7 byla druhým průjezdem dopolední RZ4. I tentokrát zajel nejrychlejší čas Robert Kubica jedoucí s privátním Fordem Fiesta RS WRC. Jen 1,3s zaostal úřadující mistr světa, Sébastien Ogier. Vzhledem k tomu, že Seb Loeb udělal v jednom vracáku hodiny a zaostal o 15,9s, tak se jeho mladší jmenovec dostal do průběžného čela soutěže.
Více než minutu a deset vteřin ztratil Henning Solberg, který prý minul jedno odbočení a musel couvat. Celkově mu tak patří až 12. příčka (až za Martinem Prokopem na 11. místě). Nor tak nezažívá zrovna povedený start do sezony. Na třináctou příčku se také posunul Lorenzo Bertelli jedoucí v této sezoně premiérově s vozem specifikace WRC.
Výsledky po RZ7
Po RZ6:
V servisu posádky s týmy řešily hlavně volbu pneumatik. Problémem je, že špioni trať projížděli před minimálně hodinou, a s poklesem teplot se udělaly ledové plotny i tam, kde v době jejich průjezdu nebyly. Výsledkem je poměrně pestrá volba pneumatik mezi zimními bez hrotů a zimními s hroty. Asi nejbizarněji zvolil Dani Sordo, který se rozhodl pro ojeté pneumatiky s tím, že čerstvé pošetří na zítřejší etapu.
Zkoušku vyhrál Loeb o 3,5s před Latvalou a 3,6s před Ogierem. Hezký čas zajel opět Kubica, který je klasifikován na 4. místě. Díky 5. času se na celkové 4. místo dostal Meeke s DS 3 WRC. Tänak se propadl na 5. místo, když byl překvapen množstvím sněhu a ledu na trati. Ještě víc se propadl jeho kolega Evans, ten je aktuálně 7., před něj se dostal i Mikkelsen. Odstup této čtveřice je ale minimální. Sordo s ojetými pneumatikami výrazně ztratil, 10. místo ale udržel.
Výsledky po RZ6
Pořadí po RZ Posádkavůzservis
Po RZ5:
Na trati páté rychlostní zkoušky už bylo víc sněhu, podle jezdců se ale podmínky postupně zhoršovaly. Někteří diváci však hází na trať sníh. V některých místech se na trať dostávalo bláto. Krizovku měl Evans, který se po startu dotkl bariéry. Tuto situaci přičítal poztráceným hřebům z předešlých zkoušek. Tím pádem jeho ztráta na Latvalu narostla na 37 vteřin.
Z dalšího vítězství ve zkoušce se raduje Robert Kubica. Polák tentorkát porazil Ogiera o 0,8s! Celkově ale Polák ztrácí přes 10 minut. Martinu Prokopovi teď trošku odskočil Dani Sordo, který řekl, že tyto podmínky zrovna nevyhledává. Ogier výrazně zredukoval ztrátu na stále ještě vedoucího Loeba - ten řekl, že v takto blátivých podmínkách musel jít do velkého rizika, aby zajel 4. čas. Na Kubicu tak ztratil 22 vteřin, celkově se jeho náskok smrskl na 3 vteřiny. Tänak sekci dokončil téměř bez hrotů.
Výsledky po RZ5
Po RZ4:
Tato zkouška byla hodně blátivá. Jezdci, kteří jeli více vzadu měli na trati vytáháno spoustu bláta a nečistot. Spousta jich také poztrácela hřeby ze svých pneumatik (Ogier, Ostberg, Meeke). Dle Neuvillea byl rozpis téměř nepoužitelný. Velký moment měl Sébastien Chardonnet, který trať dnes otevírá. Na trati měnil defekt Yuriy Protasov se soukromou DS 3 WRC.
Z vítězství na RZ4 se raduje Robert Kubica, který se svým Fordem Fiesta RS WRC proletěl RZ v nejrychlejším čase. Ogiera porazil o 3 vteřiny, Latvalu o 5 a Loeba o 7 vteřin. Latvala se díky tomuto výsledku vrací na třetí místo před oba Fordy od M-Sportu. Sordo byl v cíli překvapen svým časem - myslel si, že bude lepší. Pozici, o kterou přišel na minulé RZ, si zpět od Mikkelsena vzal Meeke.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZPo RZ3:
Sébastien Loeb vyhrává druhou rychlostní zkoušku na letošní Rally Monte Carlo. Francouz s DS 3 WRC porazil v cíli druhého Sébastiena Ogiera s VW Polo R WRC o 15s. Svůj náskok na čele soutěže tedy navýšil na téměř půl minutu. Třetí čas posunul na celkově čtvrté místo Elfyna Evanse s Fordem, na třetí příčku poskočil jeho kolega Ott Tänak. Rozdíl mezi oběma jezdci na Fiestách RS WRC je pouze 0,1s. Na trati byla mlha a povětšinou sníh, zkraje testu však mokrý asfalt.
Zkouška moc nevyšla Latvalovi, který zajel až 12. čas a propadl se proto na 5. místo. Do TOP10 se dostal Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC, jen 2 vteřiny za ním je Martin Prokop se soukromým Fordem. Ostberg s loňskou specifikací DS 3 WRC připravil o pozici Neuvillea a Mikkelsen taktéž s loňským Polem R WRC přeskočil Krise Meeka s novým autem. Kubica a Chardonnet museli využít systému Rally2, naopak Bouffier se už do soutěže nevrátil.
Výsledky po RZ3
pátek
Po RZ2:
Sébastien Ogier srovnává skóre se Sébastienem Loebem, na vyhrané RZ to mají po dnešku 1:1. Ogier v RZ2 porazil o 10 vteřin Latvalu, to přitom Francouz tvrdil, že nezvolil vhodně pneumatiky. Po RZ1 vedoucí Loeb zajel 3. čas se ztrátou přes 17s. Jeho náskok na čele se tedy zmenšil o víc než polovinu, ale po prvním dni udržel vedení. Hezký 4. čas zajel Evans. Díky tomu se jezdci M-Sportu stali po čtvrtku nejbližšími pronásledovateli trojice Loeb-Ogier-Latvala.
Hodiny na trati dělal Robert Kubica, poté mu auto nešlo nastartovat (zřejmě kvuli alternátoru), Polák tak ztratil 4:43 minuty. Pořád ale dopadl lépe než Bryan Bouffier, který havaroval už na RZ2. Loni fantasticky 2. muž této soutěže narazil přední části Fiesty RS WRC do stromu, posádka je v pořádku. Martin Prokop zajel 8. čas, celkově je 11., za svými zády drží Sorda (12.). Na trati bylo míň sněhu než na RZ1.
Výsledky po RZ2
Po RZ1:
Sébastien Loeb se vrátil do MS a hned v první zkoušce po téměř roce a čtvrt doslova vyškolil konkurenci. Na druhou stranu je fér si přiznat, že jel ze špičky až jako poslední, ovšem je již několikrát opakovanou otázkou, jestli je to výhoda nebo ne. Dnes se to ukázalo být výhodou, protože druhý čas zajel Ott Tänak, který startoval také až na konci. Zajímavostí bylo, že Tänak ze šesti přídavných světel během RZ používal jen dvě.
České fandy mohlo velice těšit, když na prvním mezičase zajel rychlejší čas než Ogier náš Martin Prokop. Postupem času ale neudržel tempo a celkově mu patří dvanáctá příčka. Ovšem zajel lépe než třeba Adreas Mikkelsen (13. čas) nebo Dani Sordo (16. čas). 12 minut ztratil Sébastien Chardonnet s DS 3 WRC, který trefil skálu a v cíli nevěděl, jestli bude moci pokračovat. Velkou část tratě pokrýval sníh a led.
Výsledky po RZ1
čtvrtek
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.