Krátce před startem rychlostních zkoušek projíždějí trať tak zvaní 'ledoví špioni' a předávají svým posádkám poslední informace ohledně stavu tratě. A právě na Monte Carlu mají velký význam.
Ledoví špioni mohou jezdit po trati ještě hodinu před startem rychlostní zkoušky. Jejich úkolem je podat posádkám informace o nebezpečných místech, které se na trati díky změně v podmínkách oproti seznamovacím jízdám, vytvrořily.
Jaké ledové špiony mají jednotlivé posádky?
VolkswagenSébastien Ogier: Nicolas Vouilloz/Jack BoyereJari-Matti Latvala: Toni Gardemeister/Jakke HonkanenAndreas Mikkelsen: Bernt Kollevold/Timo Alanne
Citroën RacingSébastien Loeb: Patrick Magaud/Eric JordanMads Ostberg: PG Andersson/Torsten EriksonKris Meeke: Stephen Whitford/Derek Branningan
HyundaiThierry Neuville: Bruno Thiry/Michel LuxenDani Sordo: Enrique Ojeda/Pablo Marcos
M-SportElfyn Evans: Gwyndaf Evans/Craig ParrowOtt Tänak: Timo Kankkunen/Kudar Sikk
SoukromníciBryan Bouffier: Pascal Enjolas/Olivier VitrineHenning Solberg: Matthew Wilson/Stuart Loudon Robert Kubica: Simone Campedelli/Michele FeraraMartin Prokop: Štěpán Vojtěch/Michal Ernst
Na Monte Carlu může hrát zásadní roli také pořadí, ve kterém posádky podle nových pravidel pojedou úvodní dvě etapy. Na ostatních soutěžích se startuje podle průběžného pořadí v MS, na Monte Carlu se jede podle loňského pořadí. Na trati včerejšího shakedownu bylo například vidět, že s vytahaným blátem se trať zpomalovala. Startovní pořadí naleznete zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?