Krátce před startem rychlostních zkoušek projíždějí trať tak zvaní 'ledoví špioni' a předávají svým posádkám poslední informace ohledně stavu tratě. A právě na Monte Carlu mají velký význam.
Ledoví špioni mohou jezdit po trati ještě hodinu před startem rychlostní zkoušky. Jejich úkolem je podat posádkám informace o nebezpečných místech, které se na trati díky změně v podmínkách oproti seznamovacím jízdám, vytvrořily.
Jaké ledové špiony mají jednotlivé posádky?
VolkswagenSébastien Ogier: Nicolas Vouilloz/Jack BoyereJari-Matti Latvala: Toni Gardemeister/Jakke HonkanenAndreas Mikkelsen: Bernt Kollevold/Timo Alanne
Citroën RacingSébastien Loeb: Patrick Magaud/Eric JordanMads Ostberg: PG Andersson/Torsten EriksonKris Meeke: Stephen Whitford/Derek Branningan
HyundaiThierry Neuville: Bruno Thiry/Michel LuxenDani Sordo: Enrique Ojeda/Pablo Marcos
M-SportElfyn Evans: Gwyndaf Evans/Craig ParrowOtt Tänak: Timo Kankkunen/Kudar Sikk
SoukromníciBryan Bouffier: Pascal Enjolas/Olivier VitrineHenning Solberg: Matthew Wilson/Stuart Loudon Robert Kubica: Simone Campedelli/Michele FeraraMartin Prokop: Štěpán Vojtěch/Michal Ernst
Na Monte Carlu může hrát zásadní roli také pořadí, ve kterém posádky podle nových pravidel pojedou úvodní dvě etapy. Na ostatních soutěžích se startuje podle průběžného pořadí v MS, na Monte Carlu se jede podle loňského pořadí. Na trati včerejšího shakedownu bylo například vidět, že s vytahaným blátem se trať zpomalovala. Startovní pořadí naleznete zde.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?