Krátce před startem rychlostních zkoušek projíždějí trať tak zvaní 'ledoví špioni' a předávají svým posádkám poslední informace ohledně stavu tratě. A právě na Monte Carlu mají velký význam.
Ledoví špioni mohou jezdit po trati ještě hodinu před startem rychlostní zkoušky. Jejich úkolem je podat posádkám informace o nebezpečných místech, které se na trati díky změně v podmínkách oproti seznamovacím jízdám, vytvrořily.
Jaké ledové špiony mají jednotlivé posádky?
VolkswagenSébastien Ogier: Nicolas Vouilloz/Jack BoyereJari-Matti Latvala: Toni Gardemeister/Jakke HonkanenAndreas Mikkelsen: Bernt Kollevold/Timo Alanne
Citroën RacingSébastien Loeb: Patrick Magaud/Eric JordanMads Ostberg: PG Andersson/Torsten EriksonKris Meeke: Stephen Whitford/Derek Branningan
HyundaiThierry Neuville: Bruno Thiry/Michel LuxenDani Sordo: Enrique Ojeda/Pablo Marcos
M-SportElfyn Evans: Gwyndaf Evans/Craig ParrowOtt Tänak: Timo Kankkunen/Kudar Sikk
SoukromníciBryan Bouffier: Pascal Enjolas/Olivier VitrineHenning Solberg: Matthew Wilson/Stuart Loudon Robert Kubica: Simone Campedelli/Michele FeraraMartin Prokop: Štěpán Vojtěch/Michal Ernst
Na Monte Carlu může hrát zásadní roli také pořadí, ve kterém posádky podle nových pravidel pojedou úvodní dvě etapy. Na ostatních soutěžích se startuje podle průběžného pořadí v MS, na Monte Carlu se jede podle loňského pořadí. Na trati včerejšího shakedownu bylo například vidět, že s vytahaným blátem se trať zpomalovala. Startovní pořadí naleznete zde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?