Krátce před startem rychlostních zkoušek projíždějí trať tak zvaní 'ledoví špioni' a předávají svým posádkám poslední informace ohledně stavu tratě. A právě na Monte Carlu mají velký význam.
Ledoví špioni mohou jezdit po trati ještě hodinu před startem rychlostní zkoušky. Jejich úkolem je podat posádkám informace o nebezpečných místech, které se na trati díky změně v podmínkách oproti seznamovacím jízdám, vytvrořily.
Jaké ledové špiony mají jednotlivé posádky?
VolkswagenSébastien Ogier: Nicolas Vouilloz/Jack BoyereJari-Matti Latvala: Toni Gardemeister/Jakke HonkanenAndreas Mikkelsen: Bernt Kollevold/Timo Alanne
Citroën RacingSébastien Loeb: Patrick Magaud/Eric JordanMads Ostberg: PG Andersson/Torsten EriksonKris Meeke: Stephen Whitford/Derek Branningan
HyundaiThierry Neuville: Bruno Thiry/Michel LuxenDani Sordo: Enrique Ojeda/Pablo Marcos
M-SportElfyn Evans: Gwyndaf Evans/Craig ParrowOtt Tänak: Timo Kankkunen/Kudar Sikk
SoukromníciBryan Bouffier: Pascal Enjolas/Olivier VitrineHenning Solberg: Matthew Wilson/Stuart Loudon Robert Kubica: Simone Campedelli/Michele FeraraMartin Prokop: Štěpán Vojtěch/Michal Ernst
Na Monte Carlu může hrát zásadní roli také pořadí, ve kterém posádky podle nových pravidel pojedou úvodní dvě etapy. Na ostatních soutěžích se startuje podle průběžného pořadí v MS, na Monte Carlu se jede podle loňského pořadí. Na trati včerejšího shakedownu bylo například vidět, že s vytahaným blátem se trať zpomalovala. Startovní pořadí naleznete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?