Tänak: Nemělo by trvat dlouho než se dostanu do tempa

Tänak, Ott
Tänak, Ott, foto: M-Sport
iM2 20. ledna 2015 10:03
Sdílej:

Ott Tänak po zahozené šanci v sezoně 2012 dostal od Malcolma Wilsona druhou možnost proniknout do WRC. Letos čeká Estonce kompletní sezona na pozici dvojky týmu M-Sport.

V roce 2012, při své premiéře s vozem WRC, dojel na Monte Carlu jako 8. O rychlosti Otta Tänaka nikdo nepochybuje, avšak na štíru je se spolehlivostí. Jeho ledovým špionem bude pro tuto soutěž Timo Kankkunen. "Očekávám obtížnou soutěž. Když jsem ji jel poprvé, podmínky byly velmi složité.

Zdá se, že bychom letos mohli jet za zimních podmínek. Proto musíme zůstat v klidu. Podmínky se navíc neustále mění. Je velice těžké najít správnou důvěru a zároveň se nedostat až za limit. To je ale naší prací. Musím najít optimální balanc mezi rychlostí a bezpečností. Nikde jinde to není taková výzva jako na Monte Carlu. Bude to tedy těžký start sezony."

Jediná zkušenost s WRC na Monte Carlu se datuje do roku 2012, tehdy z toho bylo 8. místo

Vloni jezdil Estonec převážně s Fordem Fiesta R5, ale už ve Walesu jel s Fordem Fiesta RS WRC: "Auto jsme testovali také vloni na konci roku. Měl jsem dobrý pocit. Odjel jsem [vloni] spoustu kilometrů, i když většina z nich byla s R5. Ale s Fiestou RS WRC mám už hodně zkušeností, takže by nemělo trvat dlouho, než se dostanu do tempa."

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?