Ott Tänak po zahozené šanci v sezoně 2012 dostal od Malcolma Wilsona druhou možnost proniknout do WRC. Letos čeká Estonce kompletní sezona na pozici dvojky týmu M-Sport.
V roce 2012, při své premiéře s vozem WRC, dojel na Monte Carlu jako 8. O rychlosti Otta Tänaka nikdo nepochybuje, avšak na štíru je se spolehlivostí. Jeho ledovým špionem bude pro tuto soutěž Timo Kankkunen. "Očekávám obtížnou soutěž. Když jsem ji jel poprvé, podmínky byly velmi složité.
Zdá se, že bychom letos mohli jet za zimních podmínek. Proto musíme zůstat v klidu. Podmínky se navíc neustále mění. Je velice těžké najít správnou důvěru a zároveň se nedostat až za limit. To je ale naší prací. Musím najít optimální balanc mezi rychlostí a bezpečností. Nikde jinde to není taková výzva jako na Monte Carlu. Bude to tedy těžký start sezony."
Jediná zkušenost s WRC na Monte Carlu se datuje do roku 2012, tehdy z toho bylo 8. místo
Vloni jezdil Estonec převážně s Fordem Fiesta R5, ale už ve Walesu jel s Fordem Fiesta RS WRC: "Auto jsme testovali také vloni na konci roku. Měl jsem dobrý pocit. Odjel jsem [vloni] spoustu kilometrů, i když většina z nich byla s R5. Ale s Fiestou RS WRC mám už hodně zkušeností, takže by nemělo trvat dlouho, než se dostanu do tempa."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?