Malcolmu Wilsonovi se podařilo i letos dostat na start svůj tým M-Sport, který přišel o tovární podporu ze strany Fordu. Jedničkou jeho týmu je mladík Elfyn Evans, který pojede Rally Monte Carlo teprve podruhé v životě.
Špiona mu bude na trati dělat jeho otec Gwyndaf Evans, dřívější tovární jezdec Seatu. Vloni se Elfynu Evansovi úvod sezony docela povedl - byl 6., letos by chtěl umístění zlepšit. "Loňský rok byl začátek fantastické příležitosti, ale moje zkušenosti s Fordem Fiesta RS WRC byly jen velmi omezené.
Předtím jsem také nikdy v životě nejel Rally Monte Carlo, takže jsem se musel hodně učit. Letos je situace daleko slibnější. Rally bude sice náročná, ale s jedním rokem zkušeností se na ní těším. Proměnlivé počasí je bez pochyby tou největší výzvou. Abyste zde uspěli, musíte správně vybrat pneumatiky.
Při premiérovém startu na Monte Carlu dojel Elfyn do cíle na 6. místě
Na každou sekci jde o kompromis. Kdyby se mi podařilo v úvodní soutěži vyjet dobrý výsledek, bylo by to skvělé. Kdybych dojel do cíle s konstantní a dobrou rychlostí, byl bych spokojen. Letos chceme stabilně zrychlit. Je jasné, že budu na nějakých soutěžích rychlejší než na jiných. Jsem rád, že to [sezona] už brzy začně."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?