Devítinásobný mistr světa proti dvojnásobnému mistru světa, Francouz proti Francouzovi, Sébastien proti Sébastienovi - to je hlavní lákadlo Rally Monte Carlo.
Sébastien Loeb a Daniel Elena se vrací do šampionátu, kde budou čelit především posádce Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. Oba Sébastienové mají Rally Monte Carlo moc rádi - Loeb a Elena vyhráli sedmkrát, Ogier a Ingrassia dvakrát (jednou v IRC). Obě posádky jsou považovány za mistry jízdy v nestálých podmínkách.
"Už se těším, až se znovu potkáme. Určitě to bude pro všechny fanoušky napínavý a vzrušující souboj. Rally Monte Carlo je pro mě ideální vstup do nové sezony. Gap je moje rodiště a také jsem zde vyrůstal. To ví i moji fanoušci, kteří jsou pro mě velkou mentální výhodou. Podpora na Monte je opravdu skvělá, jezdec ji pocítí hlavně v servisním parku a také na přejezdech.
Vloni se na Monte Carlu radoval z vítězství Sébastien Ogier s VW Polo R WRC
Zdejší fanoušci mě podporují po celou dobu mé kariéry - i v dobách, kdy jsem jezdil na národní úrovni. Pochopitelně si myslím, že Sébastien bude konkurenceschopný, jako obvykle. Nepotřebuji si ale nic proti němu dokazovat. Podle mě se rychle dostane do tempa. Ale upřímně, já nejsem pod tlakem," říká úřadující 31 letý mistr světa.
"Když mi Citroën nabídl odjet tuto soutěž, nemusel jsem dlouho váhat. První den testů jsem si trošku zvykal, ale pak už to šlo dobře. Ve WRC je zapotřebí zcela odlišný styl než jak se jezdí s cestovním vozem. Proto mi testování pomohlo, ale na Monte se dá jen těžko připravit. Nikdy se nedá odhadnout, jaké budou podmínky.
V roce 2013 zase vyhrál Sébastien Loeb s DS 3 WRC
Jako na každé rally se do toho pokusím dát maximum. Na tom se ani tentokrát nic měnit nebude a když budu schopný bojovat o vítězství, tak to bude skvělé. Rally už jsem ale nejel téměř rok [zřejmě myslel MS] a vítězství není prioritou," popsal před startem 40 letý rekordman WRC.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.