Devítinásobný mistr světa proti dvojnásobnému mistru světa, Francouz proti Francouzovi, Sébastien proti Sébastienovi - to je hlavní lákadlo Rally Monte Carlo.
Sébastien Loeb a Daniel Elena se vrací do šampionátu, kde budou čelit především posádce Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. Oba Sébastienové mají Rally Monte Carlo moc rádi - Loeb a Elena vyhráli sedmkrát, Ogier a Ingrassia dvakrát (jednou v IRC). Obě posádky jsou považovány za mistry jízdy v nestálých podmínkách.
"Už se těším, až se znovu potkáme. Určitě to bude pro všechny fanoušky napínavý a vzrušující souboj. Rally Monte Carlo je pro mě ideální vstup do nové sezony. Gap je moje rodiště a také jsem zde vyrůstal. To ví i moji fanoušci, kteří jsou pro mě velkou mentální výhodou. Podpora na Monte je opravdu skvělá, jezdec ji pocítí hlavně v servisním parku a také na přejezdech.
Vloni se na Monte Carlu radoval z vítězství Sébastien Ogier s VW Polo R WRC
Zdejší fanoušci mě podporují po celou dobu mé kariéry - i v dobách, kdy jsem jezdil na národní úrovni. Pochopitelně si myslím, že Sébastien bude konkurenceschopný, jako obvykle. Nepotřebuji si ale nic proti němu dokazovat. Podle mě se rychle dostane do tempa. Ale upřímně, já nejsem pod tlakem," říká úřadující 31 letý mistr světa.
"Když mi Citroën nabídl odjet tuto soutěž, nemusel jsem dlouho váhat. První den testů jsem si trošku zvykal, ale pak už to šlo dobře. Ve WRC je zapotřebí zcela odlišný styl než jak se jezdí s cestovním vozem. Proto mi testování pomohlo, ale na Monte se dá jen těžko připravit. Nikdy se nedá odhadnout, jaké budou podmínky.
V roce 2013 zase vyhrál Sébastien Loeb s DS 3 WRC
Jako na každé rally se do toho pokusím dát maximum. Na tom se ani tentokrát nic měnit nebude a když budu schopný bojovat o vítězství, tak to bude skvělé. Rally už jsem ale nejel téměř rok [zřejmě myslel MS] a vítězství není prioritou," popsal před startem 40 letý rekordman WRC.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?