Devítinásobný mistr světa proti dvojnásobnému mistru světa, Francouz proti Francouzovi, Sébastien proti Sébastienovi - to je hlavní lákadlo Rally Monte Carlo.
Sébastien Loeb a Daniel Elena se vrací do šampionátu, kde budou čelit především posádce Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. Oba Sébastienové mají Rally Monte Carlo moc rádi - Loeb a Elena vyhráli sedmkrát, Ogier a Ingrassia dvakrát (jednou v IRC). Obě posádky jsou považovány za mistry jízdy v nestálých podmínkách.
"Už se těším, až se znovu potkáme. Určitě to bude pro všechny fanoušky napínavý a vzrušující souboj. Rally Monte Carlo je pro mě ideální vstup do nové sezony. Gap je moje rodiště a také jsem zde vyrůstal. To ví i moji fanoušci, kteří jsou pro mě velkou mentální výhodou. Podpora na Monte je opravdu skvělá, jezdec ji pocítí hlavně v servisním parku a také na přejezdech.
Vloni se na Monte Carlu radoval z vítězství Sébastien Ogier s VW Polo R WRC
Zdejší fanoušci mě podporují po celou dobu mé kariéry - i v dobách, kdy jsem jezdil na národní úrovni. Pochopitelně si myslím, že Sébastien bude konkurenceschopný, jako obvykle. Nepotřebuji si ale nic proti němu dokazovat. Podle mě se rychle dostane do tempa. Ale upřímně, já nejsem pod tlakem," říká úřadující 31 letý mistr světa.
"Když mi Citroën nabídl odjet tuto soutěž, nemusel jsem dlouho váhat. První den testů jsem si trošku zvykal, ale pak už to šlo dobře. Ve WRC je zapotřebí zcela odlišný styl než jak se jezdí s cestovním vozem. Proto mi testování pomohlo, ale na Monte se dá jen těžko připravit. Nikdy se nedá odhadnout, jaké budou podmínky.
V roce 2013 zase vyhrál Sébastien Loeb s DS 3 WRC
Jako na každé rally se do toho pokusím dát maximum. Na tom se ani tentokrát nic měnit nebude a když budu schopný bojovat o vítězství, tak to bude skvělé. Rally už jsem ale nejel téměř rok [zřejmě myslel MS] a vítězství není prioritou," popsal před startem 40 letý rekordman WRC.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?