Devítinásobný mistr světa proti dvojnásobnému mistru světa, Francouz proti Francouzovi, Sébastien proti Sébastienovi - to je hlavní lákadlo Rally Monte Carlo.
Sébastien Loeb a Daniel Elena se vrací do šampionátu, kde budou čelit především posádce Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. Oba Sébastienové mají Rally Monte Carlo moc rádi - Loeb a Elena vyhráli sedmkrát, Ogier a Ingrassia dvakrát (jednou v IRC). Obě posádky jsou považovány za mistry jízdy v nestálých podmínkách.
"Už se těším, až se znovu potkáme. Určitě to bude pro všechny fanoušky napínavý a vzrušující souboj. Rally Monte Carlo je pro mě ideální vstup do nové sezony. Gap je moje rodiště a také jsem zde vyrůstal. To ví i moji fanoušci, kteří jsou pro mě velkou mentální výhodou. Podpora na Monte je opravdu skvělá, jezdec ji pocítí hlavně v servisním parku a také na přejezdech.
Vloni se na Monte Carlu radoval z vítězství Sébastien Ogier s VW Polo R WRC
Zdejší fanoušci mě podporují po celou dobu mé kariéry - i v dobách, kdy jsem jezdil na národní úrovni. Pochopitelně si myslím, že Sébastien bude konkurenceschopný, jako obvykle. Nepotřebuji si ale nic proti němu dokazovat. Podle mě se rychle dostane do tempa. Ale upřímně, já nejsem pod tlakem," říká úřadující 31 letý mistr světa.
"Když mi Citroën nabídl odjet tuto soutěž, nemusel jsem dlouho váhat. První den testů jsem si trošku zvykal, ale pak už to šlo dobře. Ve WRC je zapotřebí zcela odlišný styl než jak se jezdí s cestovním vozem. Proto mi testování pomohlo, ale na Monte se dá jen těžko připravit. Nikdy se nedá odhadnout, jaké budou podmínky.
V roce 2013 zase vyhrál Sébastien Loeb s DS 3 WRC
Jako na každé rally se do toho pokusím dát maximum. Na tom se ani tentokrát nic měnit nebude a když budu schopný bojovat o vítězství, tak to bude skvělé. Rally už jsem ale nejel téměř rok [zřejmě myslel MS] a vítězství není prioritou," popsal před startem 40 letý rekordman WRC.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?