Vedení Volkswagenu schválilo účast v MS až do roku 2019. Po předčasném splnění plánu o zisku titulů teď wolfsburští zvažují, že prodají svoje veleúspěšné Polo R WRC i zákazníkům.
I přes četné úspěchy nevládne u VW Motorsport klid - nová evoluce Pola R WRC tým posune opět trošku dopředu a obhajoba titulu je vnímána skoro jako povinnost. Přitom když Volkswagen vstupoval do MS, tak si předsevzal, že chce vyhrát titul ve svém třetím roce (tzn. 2015). Po předčasném naplnění tohoto cíle teď ve Wolfsburgu zvažují i zákaznický program.
"Podobné plány jsou. V menších sériích už máme své zákaznické týmy a mohlo by to pro nás být téma i v MS," potvrdil člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj, Dr. Heinz-Jakob Neußer. Konkrétní však být nechtěl.
Volkswagen se také snaží poohlížet po mladých talentech, které by rád dostal na vrchol MS: "Bude záležet na tom, jestli najdeme nějaký talent, který bude mít ty správné předpoklady. Ale intenzivně jej hledáme." Není tajemstvím, že by Volkswagen moc rád našel nějakého rychlého Němce: "Víme, jak moc důležitý pro místní povědomí domácí jezdec je. Je to tak i v jiných sériích."
Polo i nadále jako základ pro WRC
V následujících dvou letech bude používat Volkswagen v MS Polo R WRC specifikace 2015. I poté by ale měly být v MS používány malé vozy. V roce 2016 bude debutovat nové sériové Polo, tým kolem Josta Capita tedy bude muset svůj vůz WRC pro sezonu 2017 postavit na základě nového vozu.
"Naším záměrem je pokračovat s Polem i nadále jako s výchozím vozem. Nejenže odpovídá předkládaným pravidlům, ale jde také globální model našeho koncernu," říká Jost Capito, který čeká, že definitivní pravidla budou představena v březnu. "Neočekáváme žádné velké změny. Jednání mezi FIA a výrobci jdou správným směrem."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.