Vedení Volkswagenu schválilo účast v MS až do roku 2019. Po předčasném splnění plánu o zisku titulů teď wolfsburští zvažují, že prodají svoje veleúspěšné Polo R WRC i zákazníkům.
I přes četné úspěchy nevládne u VW Motorsport klid - nová evoluce Pola R WRC tým posune opět trošku dopředu a obhajoba titulu je vnímána skoro jako povinnost. Přitom když Volkswagen vstupoval do MS, tak si předsevzal, že chce vyhrát titul ve svém třetím roce (tzn. 2015). Po předčasném naplnění tohoto cíle teď ve Wolfsburgu zvažují i zákaznický program.
"Podobné plány jsou. V menších sériích už máme své zákaznické týmy a mohlo by to pro nás být téma i v MS," potvrdil člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj, Dr. Heinz-Jakob Neußer. Konkrétní však být nechtěl.
Volkswagen se také snaží poohlížet po mladých talentech, které by rád dostal na vrchol MS: "Bude záležet na tom, jestli najdeme nějaký talent, který bude mít ty správné předpoklady. Ale intenzivně jej hledáme." Není tajemstvím, že by Volkswagen moc rád našel nějakého rychlého Němce: "Víme, jak moc důležitý pro místní povědomí domácí jezdec je. Je to tak i v jiných sériích."
Polo i nadále jako základ pro WRC
V následujících dvou letech bude používat Volkswagen v MS Polo R WRC specifikace 2015. I poté by ale měly být v MS používány malé vozy. V roce 2016 bude debutovat nové sériové Polo, tým kolem Josta Capita tedy bude muset svůj vůz WRC pro sezonu 2017 postavit na základě nového vozu.
"Naším záměrem je pokračovat s Polem i nadále jako s výchozím vozem. Nejenže odpovídá předkládaným pravidlům, ale jde také globální model našeho koncernu," říká Jost Capito, který čeká, že definitivní pravidla budou představena v březnu. "Neočekáváme žádné velké změny. Jednání mezi FIA a výrobci jdou správným směrem."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?