Vedení Volkswagenu schválilo účast v MS až do roku 2019. Po předčasném splnění plánu o zisku titulů teď wolfsburští zvažují, že prodají svoje veleúspěšné Polo R WRC i zákazníkům.
I přes četné úspěchy nevládne u VW Motorsport klid - nová evoluce Pola R WRC tým posune opět trošku dopředu a obhajoba titulu je vnímána skoro jako povinnost. Přitom když Volkswagen vstupoval do MS, tak si předsevzal, že chce vyhrát titul ve svém třetím roce (tzn. 2015). Po předčasném naplnění tohoto cíle teď ve Wolfsburgu zvažují i zákaznický program.
"Podobné plány jsou. V menších sériích už máme své zákaznické týmy a mohlo by to pro nás být téma i v MS," potvrdil člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj, Dr. Heinz-Jakob Neußer. Konkrétní však být nechtěl.
Volkswagen se také snaží poohlížet po mladých talentech, které by rád dostal na vrchol MS: "Bude záležet na tom, jestli najdeme nějaký talent, který bude mít ty správné předpoklady. Ale intenzivně jej hledáme." Není tajemstvím, že by Volkswagen moc rád našel nějakého rychlého Němce: "Víme, jak moc důležitý pro místní povědomí domácí jezdec je. Je to tak i v jiných sériích."
Polo i nadále jako základ pro WRC
V následujících dvou letech bude používat Volkswagen v MS Polo R WRC specifikace 2015. I poté by ale měly být v MS používány malé vozy. V roce 2016 bude debutovat nové sériové Polo, tým kolem Josta Capita tedy bude muset svůj vůz WRC pro sezonu 2017 postavit na základě nového vozu.
"Naším záměrem je pokračovat s Polem i nadále jako s výchozím vozem. Nejenže odpovídá předkládaným pravidlům, ale jde také globální model našeho koncernu," říká Jost Capito, který čeká, že definitivní pravidla budou představena v březnu. "Neočekáváme žádné velké změny. Jednání mezi FIA a výrobci jdou správným směrem."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.