Nabídne Volkswagen Polo R WRC zákazníkům?

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 17. ledna 2015 15:27
Sdílej:

Vedení Volkswagenu schválilo účast v MS až do roku 2019. Po předčasném splnění plánu o zisku titulů teď wolfsburští zvažují, že prodají svoje veleúspěšné Polo R WRC i zákazníkům.

I přes četné úspěchy nevládne u VW Motorsport klid - nová evoluce Pola R WRC tým posune opět trošku dopředu a obhajoba titulu je vnímána skoro jako povinnost. Přitom když Volkswagen vstupoval do MS, tak si předsevzal, že chce vyhrát titul ve svém třetím roce (tzn. 2015). Po předčasném naplnění tohoto cíle teď ve Wolfsburgu zvažují i zákaznický program.

"Podobné plány jsou. V menších sériích už máme své zákaznické týmy a mohlo by to pro nás být téma i v MS," potvrdil člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj, Dr. Heinz-Jakob Neußer. Konkrétní však být nechtěl. 

Volkswagen se také snaží poohlížet po mladých talentech, které by rád dostal na vrchol MS: "Bude záležet na tom, jestli najdeme nějaký talent, který bude mít ty správné předpoklady. Ale intenzivně jej hledáme." Není tajemstvím, že by Volkswagen moc rád našel nějakého rychlého Němce: "Víme, jak moc důležitý pro místní povědomí domácí jezdec je. Je to tak i v jiných sériích."

Polo i nadále jako základ pro WRC

V následujících dvou letech bude používat Volkswagen v MS Polo R WRC specifikace 2015. I poté by ale měly být v MS používány malé vozy. V roce 2016 bude debutovat nové sériové Polo, tým kolem Josta Capita tedy bude muset svůj vůz WRC pro sezonu 2017 postavit na základě nového vozu.

"Naším záměrem je pokračovat s Polem i nadále jako s výchozím vozem. Nejenže odpovídá předkládaným pravidlům, ale jde také globální model našeho koncernu," říká Jost Capito, který čeká, že definitivní pravidla budou představena v březnu. "Neočekáváme žádné velké změny. Jednání mezi FIA a výrobci jdou správným směrem."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.