Volkswagen vstoupí do nové sezony s novou technikou i zásadní změnou v designu. Člen představenstva zodpovědný za vývoj, Dr. Heinz-Jakob Neußer, dnes tým Josta Capita představil.
Po dvou letech působení ve WRC si zřejmě u Volkswagenu už řekli, že je čas na změnu. Nejen technici mohli předvést nový homologační stupeň, ale také designeři se mohli na autě vyřádit. Výsledkem je barevná kombinace, která se od té loňské a předloňské dost výrazně liší. Zepředu je auto hodně tmavé a dozadu se stává světlejším a světlejším. Design je tedy tak trochu převrácenou podobou toho, co ukázal nedávno M-Sport.
Ke změnám došlo také pod kapotou. Asi dvě třeti Pola R WRC se dostaly znovu na testovací stolici a největší výzvou bylo pro technické oddělení asi znovuzavedení pádel pro přeřazování pod volantem. Samozřejmě by nové Polo mělo být ještě spolehlivější a lépe řiditelné pro jeho řidiče. Na novinku se mohou zkraje roku těšit ale jen Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala. Andreas Mikkelsen si bude muset počkat. S loňskou specifikací vozu odjede první čtyři soutěže roku.
Další fotky nového Pola R WRC naleznete pod článkem
Tovární tým s Polem nové specifikace odjel už více než 5000 testovacích kilometrů. Měl by tak být dobře připraven na splnění letošního cíle. "Když jsme vstupovali do MS v rally, tak jsme chtěli získat titul ve třetím roce. To od našeho týmu teď očekávám," říká šéf vývoje u VW, Dr. Heinz-Jakob Neußer.
Vloni tým pod vedením Josta Capita zvládl vyhrát 12 ze 13 možných soutěží, což je perfektní výkon. Nevyhrál pouze svoji domácí soutěž. "Samozřejmě, že naším cílem musí být vyjet triple a získat všechny tři šampionáty. Nechci ale zacházet tak daleko a tvrdit, že musíme vždycky vyhrát," pokračuje Neußer.
Nicméně doufá, že 'bílý flek' v podobě vítězství na Německé rally letos zmizí. "Když nám tam vloni uvízl kus vinice na světlometu, tak jsem nebyl nespokojen. Rally Deutschland je pro nás z pohledu viditelnosti důležitou rally, proto tam týmu budu zvláště držet palce, aby to tentokrát šlo dobře."
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.