Volkswagen ukázal nové Polo R WRC v revolučním zbarvení

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 15. ledna 2015 16:17
Sdílej:

Volkswagen vstoupí do nové sezony s novou technikou i zásadní změnou v designu. Člen představenstva zodpovědný za vývoj, Dr. Heinz-Jakob Neußer, dnes tým Josta Capita představil.

Po dvou letech působení ve WRC si zřejmě u Volkswagenu už řekli, že je čas na změnu. Nejen technici mohli předvést nový homologační stupeň, ale také designeři se mohli na autě vyřádit. Výsledkem je barevná kombinace, která se od té loňské a předloňské dost výrazně liší. Zepředu je auto hodně tmavé a dozadu se stává světlejším a světlejším. Design je tedy tak trochu převrácenou podobou toho, co ukázal nedávno M-Sport. 

Ke změnám došlo také pod kapotou. Asi dvě třeti Pola R WRC se dostaly znovu na testovací stolici a největší výzvou bylo pro technické oddělení asi znovuzavedení pádel pro přeřazování pod volantem. Samozřejmě by nové Polo mělo být ještě spolehlivější a lépe řiditelné pro jeho řidiče. Na novinku se mohou zkraje roku těšit ale jen Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala. Andreas Mikkelsen si bude muset počkat. S loňskou specifikací vozu odjede první čtyři soutěže roku.

Další fotky nového Pola R WRC naleznete pod článkem

Tovární tým s Polem nové specifikace odjel už více než 5000 testovacích kilometrů. Měl by tak být dobře připraven na splnění letošního cíle. "Když jsme vstupovali do MS v rally, tak jsme chtěli získat titul ve třetím roce. To od našeho týmu teď očekávám," říká šéf vývoje u VW, Dr. Heinz-Jakob Neußer. 

Vloni tým pod vedením Josta Capita zvládl vyhrát 12 ze 13 možných soutěží, což je perfektní výkon. Nevyhrál pouze svoji domácí soutěž. "Samozřejmě, že naším cílem musí být vyjet triple a získat všechny tři šampionáty. Nechci ale zacházet tak daleko a tvrdit, že musíme vždycky vyhrát," pokračuje Neußer.

Nicméně doufá, že 'bílý flek' v podobě vítězství na Německé rally letos zmizí. "Když nám tam vloni uvízl kus vinice na světlometu, tak jsem nebyl nespokojen. Rally Deutschland je pro nás z pohledu viditelnosti důležitou rally, proto tam týmu budu zvláště držet palce, aby to tentokrát šlo dobře."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.