Volkswagen vstoupí do nové sezony s novou technikou i zásadní změnou v designu. Člen představenstva zodpovědný za vývoj, Dr. Heinz-Jakob Neußer, dnes tým Josta Capita představil.
Po dvou letech působení ve WRC si zřejmě u Volkswagenu už řekli, že je čas na změnu. Nejen technici mohli předvést nový homologační stupeň, ale také designeři se mohli na autě vyřádit. Výsledkem je barevná kombinace, která se od té loňské a předloňské dost výrazně liší. Zepředu je auto hodně tmavé a dozadu se stává světlejším a světlejším. Design je tedy tak trochu převrácenou podobou toho, co ukázal nedávno M-Sport.
Ke změnám došlo také pod kapotou. Asi dvě třeti Pola R WRC se dostaly znovu na testovací stolici a největší výzvou bylo pro technické oddělení asi znovuzavedení pádel pro přeřazování pod volantem. Samozřejmě by nové Polo mělo být ještě spolehlivější a lépe řiditelné pro jeho řidiče. Na novinku se mohou zkraje roku těšit ale jen Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala. Andreas Mikkelsen si bude muset počkat. S loňskou specifikací vozu odjede první čtyři soutěže roku.
Další fotky nového Pola R WRC naleznete pod článkem
Tovární tým s Polem nové specifikace odjel už více než 5000 testovacích kilometrů. Měl by tak být dobře připraven na splnění letošního cíle. "Když jsme vstupovali do MS v rally, tak jsme chtěli získat titul ve třetím roce. To od našeho týmu teď očekávám," říká šéf vývoje u VW, Dr. Heinz-Jakob Neußer.
Vloni tým pod vedením Josta Capita zvládl vyhrát 12 ze 13 možných soutěží, což je perfektní výkon. Nevyhrál pouze svoji domácí soutěž. "Samozřejmě, že naším cílem musí být vyjet triple a získat všechny tři šampionáty. Nechci ale zacházet tak daleko a tvrdit, že musíme vždycky vyhrát," pokračuje Neußer.
Nicméně doufá, že 'bílý flek' v podobě vítězství na Německé rally letos zmizí. "Když nám tam vloni uvízl kus vinice na světlometu, tak jsem nebyl nespokojen. Rally Deutschland je pro nás z pohledu viditelnosti důležitou rally, proto tam týmu budu zvláště držet palce, aby to tentokrát šlo dobře."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.