Na prvním závodě sezony, Rally Monte Carlo, Hyundai nasadí jen dvě auta. Ve Švédsku se ale na start postaví už tři jezdci - Thierry Neuville, Dani Sordo a Hayden Paddon.
Mocný servisní park týmu Hyundai bude ve Švédsku zase o něco plnější. Zatímco na první závod sezony dorazí tovární tým jen se dvěma vozy, tak na druhou soutěž roku už se třemi. Vedle Thierryho Neuvilla a Daniho Sorda se na start postaví ještě Hayden Paddon.
"Jak jsme mohli vidět vloni, nasazení tří aut na soutěži MS nám pomůže s rychlejším postupem vývoje Hyundaie i20 WRC. V Thierrym, Danim a Haydenovi máme pro Švédsko dobré mužstvo. Ačkoliv nejsou bezpodminečně specialisty na tyto podmínky, tak všichni už v minulosti dokázali svoji konstantnost na tomto povrchu a jsem si jistý, že od nich uvidíme zajímavé výkony," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Dani Sordo tedy s týmem odjede celou sezonu
Tým testoval už v půli prosince v Norsku za účelem nalezení optimálního set-upu pro švédský závod. Paddon bude testovat na sněhu těsně před soutěží. Plán týmu je pro letošek takový, že od Švédska odjedou všechny zbývající soutěži právě tito tři jezdci. To je dobrou zprávou pro Sorda a Paddona, kteří měli doposud garantovány jen částečné programy.
Dani Sordo u týmu podepsal zkraje listopadu novou smlouvu na dva roky. Tou dobou Hyundai říkal, že se očekává, že Sordo v roce 2015 odjede 10 soutěží. Paddon s týmem podepsal smlouvu na rok 2015 vloni v prosinci, ta mu zajišťovala minimálně 9 soutěží.
Hyundai se tak rozhodl docela radikálně změnit svoji strategii, když v sezoně 2014 jsme v jejich týmu mohli vidět kromě jedičky Neuvilla také Juhu Hänninena, Bryana Bouffiera, Chrise Atkinsona, Sorda a Paddona.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.