Za méně než 4 týdny začne nová sezona WRC tradiční Rally Monte Carlo. Na úvodní soutěži roku se můžeme těšit na pestré a silně obsazené startovní pole.
Vrcholem startovní listiny je pochopitelně 18 vozů WRC. Tovární týmy Volkswagen, Citroën a M-Sport (s třetím autem pod hlavičkou M-Sportu jede Bryan Bouffier) nasadí po třech vozech, Hyundai dvě auta. Další dva týmy, Jipocar a FWRT SRL (oba nasazují Fordy), pojedou v Monaku s jedním vozem. Dále s Fordy pojedou Kubica (zatím se jako bodující tým nepřihlásil), Solberg a Raux. Pole dále doplní dvě soukromě nasazené DS 3 WRC - PH Sport bude servisovat auto Chardonnetovi a D-MAX Ukrajinci Yuri Protasovovi.
Startovní listina: zde
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?