Ogier z VW nikdy odejít nehodlal, po Německu byl v těžké situaci

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 28. prosince 2014 00:00
Sdílej:

Sébastien Ogier řekl, že navzdory různým spekulacím neměl odchod z továrního týmu VW k jinému výrobci nikdy v úmyslu a ani nad ostatními možnostmi neuvažoval.

Úspěšná spolupráce Sébastiena Ogiera a německého týmu Volkswagen bude pokračovat ještě minimálně dva roky. Nic jiného než prodloužení smlouvy s mistrovským týmem ani pro Francouze nepřipadalo v úvahu: "Rozhodnutí pro mě bylo opravdu jednoduché. Nikdy jsem neuvažoval nad jinou možností," prozradil Sébastien Ogier Autorsportu.

Před oznámením prodloužení spolupráce, které přišlo v říjnu, kolovaly různé spekulace, dle kterých se neměl jezdec domluvit s týmem na další spolupráci a měl mít namířeno do Hyundai nebo Citroënu. Těmto zprávám se ale dvojnásobný mistr světa jen usmíval.

"Spekulace jsou prostě spekulace. Proč bych měl jednat s jiným týmem?" ptá se Seb sám sebe. Jeho bilance mluví sama za sebe - v 26 soutěžích vyjel 17 vítězství. Jenom pětkrát nestál na podium a logicky získal oba tituly za roky 2013 a 2014. 

Ve Španělsku si Ogier dojel pro druhý titul mistra světa, odchod z VW tedy 'nebyl na místě'

Suverénní cesta za obhajobou titulu dostala trhliny po nehodách v Německu a mechanických problémech ve Francii. "V té době jsem si uvědomil, že je zde nebezpečí. Nemohl jsem ztratit to, na čem jsem pracoval od začátku roku. Byl bych hloupý, kdybych to takto ztratil. 

Ukázalo se, že když neděláte věci na 100 %, tak ztrácíte koncentraci. Zareagoval jsem ale správně a hlavní je, že se mi podařilo odpovědět. Nebylo lehké se vrátit, musel jsem na sobě zapracovat. Nebyl to jednoduchý moment, ale zvládl jsem to."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.