Dřívější vyjádření Josta Capita o občasných navrátilcích, kteří mohou narušit MS, dalo popud v hodně diskusím. Teď však šéf VW vysvětluje, že se naopak na návrat Sébastiena Loeba do MS na Rally Monte Carlo těší.
Jost Capito teď zareagoval na své dřívější prohlášení, které spousta fanoušků špatně pochopila. Dle něj se VW Sébastiena Loeba nebojí, spíše naopak: "Jeho start je skvělá věc! Můžeme to jen kvitovat. My máme skvělé auto a dvojnásobného mistra světa, proto se konkurence nebojíme. Čím větší konkurence bude v MS tím lépe."
Jost dále zopakoval, že změna ve startovním pořadí pro rok 2015 - vedoucí muž šampionátu bude muset startovat jako první v pátek i sobotu - nabízí nové taktické možnosti, které by mohli zhoršit vnímání budoucího šampiona.
"Jako příklad si vezměme Sardinii. Hostující jezdec by startoval dejme tomu 12. a měl by oproti vedoucímu jezdci MS opravdu velkou výhodu. Jeho šance na vítězství by byly velmi vysoké a to, dle našeho názoru, znehodnocuje mistrovský titul. Protože by pak všichni říkali, že by takový jezdec vyhrál i celé mistrovství, nicméně takový jezdec by přitom odjel jenom tři soutěže a všechny, díky výhodné pozici, vyhrál," vysvětluje svoji myšlenku Capito.
Takovéto občasné starty by ale boj o jezdecký titul neovlivnily, zato do bojů o konstruktérský šampionát mohou zasáhnout citelně. "Srovnejme to s F1, je to, jako byste angažovali nového jezdce a automaticky by mu byla přidělena pole position v následujícím závodu. Vedoucí jezdec tabulky by naproti tomu musel startovat z úplného chvostu pole.
Na Monte Carlu mít Loeb výhodu nebude ať pojede na kterékoliv startovní pozici
Podle nás by tedy bylo fair, kdyby hostující jezdec s továrním autem jel jako první na trati. My, sportovní ředitelé týmů, máme povinnost využívat pravidla na maximum. Když taková možnost existuje, musíte ji využít. Pokud by ale mělo dojít až na pravidelné střídání jezdců, tak to jsou taktické hrátky, které MS nepotřebuje.
V Monaku je soutěž zcela otevřená a startovní pořadí nehraje roli. Jako první jezdec můžete mít výhodu nebo také nevýhodu, to samé platí pro desátého jezdce. Na tuto rally se těšíme a těšíme se také na start Sébastiena Loeba. Snad bude příští rok startovat co možná nejčastěji, protože to přidává šampionátu na hodnotě."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?