VW se snaží vysvětlit situaci: Na Loeba se těšíme

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 26. prosince 2014 19:00
Sdílej:

Dřívější vyjádření Josta Capita o občasných navrátilcích, kteří mohou narušit MS, dalo popud v hodně diskusím. Teď však šéf VW vysvětluje, že se naopak na návrat Sébastiena Loeba do MS na Rally Monte Carlo těší.

Jost Capito teď zareagoval na své dřívější prohlášení, které spousta fanoušků špatně pochopila. Dle něj se VW Sébastiena Loeba nebojí, spíše naopak: "Jeho start je skvělá věc! Můžeme to jen kvitovat. My máme skvělé auto a dvojnásobného mistra světa, proto se konkurence nebojíme. Čím větší konkurence bude v MS tím lépe."

Jost dále zopakoval, že změna ve startovním pořadí pro rok 2015 - vedoucí muž šampionátu bude muset startovat jako první v pátek i sobotu - nabízí nové taktické možnosti, které by mohli zhoršit vnímání budoucího šampiona.

"Jako příklad si vezměme Sardinii. Hostující jezdec by startoval dejme tomu 12. a měl by oproti vedoucímu jezdci MS opravdu velkou výhodu. Jeho šance na vítězství by byly velmi vysoké a to, dle našeho názoru, znehodnocuje mistrovský titul. Protože by pak všichni říkali, že by takový jezdec vyhrál i celé mistrovství, nicméně takový jezdec by přitom odjel jenom tři soutěže a všechny, díky výhodné pozici, vyhrál," vysvětluje svoji myšlenku Capito.

Takovéto občasné starty by ale boj o jezdecký titul neovlivnily, zato do bojů o konstruktérský šampionát mohou zasáhnout citelně. "Srovnejme to s F1, je to, jako byste angažovali nového jezdce a automaticky by mu byla přidělena pole position v následujícím závodu. Vedoucí jezdec tabulky by naproti tomu musel startovat z úplného chvostu pole.

Na Monte Carlu mít Loeb výhodu nebude ať pojede na kterékoliv startovní pozici

Podle nás by tedy bylo fair, kdyby hostující jezdec s továrním autem jel jako první na trati. My, sportovní ředitelé týmů, máme povinnost využívat pravidla na maximum. Když taková možnost existuje, musíte ji využít. Pokud by ale mělo dojít až na pravidelné střídání jezdců, tak to jsou taktické hrátky, které MS nepotřebuje.

V Monaku je soutěž zcela otevřená a startovní pořadí nehraje roli. Jako první jezdec můžete mít výhodu nebo také nevýhodu, to samé platí pro desátého jezdce. Na tuto rally se těšíme a těšíme se také na start Sébastiena Loeba. Snad bude příští rok startovat co možná nejčastěji, protože to přidává šampionátu na hodnotě."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.