VW se snaží vysvětlit situaci: Na Loeba se těšíme

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 26. prosince 2014 19:00
Sdílej:

Dřívější vyjádření Josta Capita o občasných navrátilcích, kteří mohou narušit MS, dalo popud v hodně diskusím. Teď však šéf VW vysvětluje, že se naopak na návrat Sébastiena Loeba do MS na Rally Monte Carlo těší.

Jost Capito teď zareagoval na své dřívější prohlášení, které spousta fanoušků špatně pochopila. Dle něj se VW Sébastiena Loeba nebojí, spíše naopak: "Jeho start je skvělá věc! Můžeme to jen kvitovat. My máme skvělé auto a dvojnásobného mistra světa, proto se konkurence nebojíme. Čím větší konkurence bude v MS tím lépe."

Jost dále zopakoval, že změna ve startovním pořadí pro rok 2015 - vedoucí muž šampionátu bude muset startovat jako první v pátek i sobotu - nabízí nové taktické možnosti, které by mohli zhoršit vnímání budoucího šampiona.

"Jako příklad si vezměme Sardinii. Hostující jezdec by startoval dejme tomu 12. a měl by oproti vedoucímu jezdci MS opravdu velkou výhodu. Jeho šance na vítězství by byly velmi vysoké a to, dle našeho názoru, znehodnocuje mistrovský titul. Protože by pak všichni říkali, že by takový jezdec vyhrál i celé mistrovství, nicméně takový jezdec by přitom odjel jenom tři soutěže a všechny, díky výhodné pozici, vyhrál," vysvětluje svoji myšlenku Capito.

Takovéto občasné starty by ale boj o jezdecký titul neovlivnily, zato do bojů o konstruktérský šampionát mohou zasáhnout citelně. "Srovnejme to s F1, je to, jako byste angažovali nového jezdce a automaticky by mu byla přidělena pole position v následujícím závodu. Vedoucí jezdec tabulky by naproti tomu musel startovat z úplného chvostu pole.

Na Monte Carlu mít Loeb výhodu nebude ať pojede na kterékoliv startovní pozici

Podle nás by tedy bylo fair, kdyby hostující jezdec s továrním autem jel jako první na trati. My, sportovní ředitelé týmů, máme povinnost využívat pravidla na maximum. Když taková možnost existuje, musíte ji využít. Pokud by ale mělo dojít až na pravidelné střídání jezdců, tak to jsou taktické hrátky, které MS nepotřebuje.

V Monaku je soutěž zcela otevřená a startovní pořadí nehraje roli. Jako první jezdec můžete mít výhodu nebo také nevýhodu, to samé platí pro desátého jezdce. Na tuto rally se těšíme a těšíme se také na start Sébastiena Loeba. Snad bude příští rok startovat co možná nejčastěji, protože to přidává šampionátu na hodnotě."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.