Dřívější vyjádření Josta Capita o občasných navrátilcích, kteří mohou narušit MS, dalo popud v hodně diskusím. Teď však šéf VW vysvětluje, že se naopak na návrat Sébastiena Loeba do MS na Rally Monte Carlo těší.
Jost Capito teď zareagoval na své dřívější prohlášení, které spousta fanoušků špatně pochopila. Dle něj se VW Sébastiena Loeba nebojí, spíše naopak: "Jeho start je skvělá věc! Můžeme to jen kvitovat. My máme skvělé auto a dvojnásobného mistra světa, proto se konkurence nebojíme. Čím větší konkurence bude v MS tím lépe."
Jost dále zopakoval, že změna ve startovním pořadí pro rok 2015 - vedoucí muž šampionátu bude muset startovat jako první v pátek i sobotu - nabízí nové taktické možnosti, které by mohli zhoršit vnímání budoucího šampiona.
"Jako příklad si vezměme Sardinii. Hostující jezdec by startoval dejme tomu 12. a měl by oproti vedoucímu jezdci MS opravdu velkou výhodu. Jeho šance na vítězství by byly velmi vysoké a to, dle našeho názoru, znehodnocuje mistrovský titul. Protože by pak všichni říkali, že by takový jezdec vyhrál i celé mistrovství, nicméně takový jezdec by přitom odjel jenom tři soutěže a všechny, díky výhodné pozici, vyhrál," vysvětluje svoji myšlenku Capito.
Takovéto občasné starty by ale boj o jezdecký titul neovlivnily, zato do bojů o konstruktérský šampionát mohou zasáhnout citelně. "Srovnejme to s F1, je to, jako byste angažovali nového jezdce a automaticky by mu byla přidělena pole position v následujícím závodu. Vedoucí jezdec tabulky by naproti tomu musel startovat z úplného chvostu pole.
Na Monte Carlu mít Loeb výhodu nebude ať pojede na kterékoliv startovní pozici
Podle nás by tedy bylo fair, kdyby hostující jezdec s továrním autem jel jako první na trati. My, sportovní ředitelé týmů, máme povinnost využívat pravidla na maximum. Když taková možnost existuje, musíte ji využít. Pokud by ale mělo dojít až na pravidelné střídání jezdců, tak to jsou taktické hrátky, které MS nepotřebuje.
V Monaku je soutěž zcela otevřená a startovní pořadí nehraje roli. Jako první jezdec můžete mít výhodu nebo také nevýhodu, to samé platí pro desátého jezdce. Na tuto rally se těšíme a těšíme se také na start Sébastiena Loeba. Snad bude příští rok startovat co možná nejčastěji, protože to přidává šampionátu na hodnotě."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.