Julien Maurin se v příští sezoně chce utkat o titul ve WRC2. Dvojnásobný mistr Francie má v plánu sedm startů.
Julien Maurin získal už druhý titul šampiona rally ve Francii, a tak příští rok zamíří do WRC2, kde má v plánu absolvovat sedm soutěží. Francouz si už letos WRC vyzkoušel v Německu, kde ho ale potrápil defekt, a v Katalánsku, kde získal 2. druhé místo ve své kategorii.
Julien nepojede se svým Lancerem, ale do lednové Rally Monte Carlo odstartuje s Fordem Fiesta RRC. "Osvědčili jsme se ve Francii a od nýnějška chceme to samé zkusit také na vyšší úrovni. WRC2 je pro privátní piloty a to dobře odpovídá naší filozofii. Nabízí to pěkný mix zkoušek, jak asfaltových, tak šotolinových, což mi sedí. Program je zajímavý a úroveň krůček po krůčku stoupá, stoupá také úroveň konkurentů, což bude dobrou výzvou," říká Julien Maurin.
Julien Maurin s Fiestou na francouzské Rally du Var
"Ford Fiesta už dobře známe, máme více zkušeností a skvělý tým a proto se můžeme prosadit. Proto jsme tak ambiciozní!" Ačkoliv má Francouz cíle vysoké, tak počítá s tím, že to bude chvíli trvat a vsází spíše na konzistentnost než na zbytečné riskování. "Na této úrovni musíte jet často na 110%, ale občas také musíte jet hlavou," dodává dvojnásobný šampion Francie.
"Šampionát bude dlouhý a jediným klíčem k jeho získání bude najít dobrý kompromis mezi rychlostí a vytrvalostí. Celosvětově jsou speciálky delší, těžší a náročnější... Monte Carlo je jen částí tohoto obrázku. Ostatně na této první rally sezony nebudu mířit za vítězstvím. Nakonec bude důležité získat dost bodů. Cílem by nemělo být dělat to na úkor pokory. Očekáváme skvělou bitvu!"
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?