Julien Maurin se v příští sezoně chce utkat o titul ve WRC2. Dvojnásobný mistr Francie má v plánu sedm startů.
Julien Maurin získal už druhý titul šampiona rally ve Francii, a tak příští rok zamíří do WRC2, kde má v plánu absolvovat sedm soutěží. Francouz si už letos WRC vyzkoušel v Německu, kde ho ale potrápil defekt, a v Katalánsku, kde získal 2. druhé místo ve své kategorii.
Julien nepojede se svým Lancerem, ale do lednové Rally Monte Carlo odstartuje s Fordem Fiesta RRC. "Osvědčili jsme se ve Francii a od nýnějška chceme to samé zkusit také na vyšší úrovni. WRC2 je pro privátní piloty a to dobře odpovídá naší filozofii. Nabízí to pěkný mix zkoušek, jak asfaltových, tak šotolinových, což mi sedí. Program je zajímavý a úroveň krůček po krůčku stoupá, stoupá také úroveň konkurentů, což bude dobrou výzvou," říká Julien Maurin.
Julien Maurin s Fiestou na francouzské Rally du Var
"Ford Fiesta už dobře známe, máme více zkušeností a skvělý tým a proto se můžeme prosadit. Proto jsme tak ambiciozní!" Ačkoliv má Francouz cíle vysoké, tak počítá s tím, že to bude chvíli trvat a vsází spíše na konzistentnost než na zbytečné riskování. "Na této úrovni musíte jet často na 110%, ale občas také musíte jet hlavou," dodává dvojnásobný šampion Francie.
"Šampionát bude dlouhý a jediným klíčem k jeho získání bude najít dobrý kompromis mezi rychlostí a vytrvalostí. Celosvětově jsou speciálky delší, těžší a náročnější... Monte Carlo je jen částí tohoto obrázku. Ostatně na této první rally sezony nebudu mířit za vítězstvím. Nakonec bude důležité získat dost bodů. Cílem by nemělo být dělat to na úkor pokory. Očekáváme skvělou bitvu!"
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?