Julien Maurin se v příští sezoně chce utkat o titul ve WRC2. Dvojnásobný mistr Francie má v plánu sedm startů.
Julien Maurin získal už druhý titul šampiona rally ve Francii, a tak příští rok zamíří do WRC2, kde má v plánu absolvovat sedm soutěží. Francouz si už letos WRC vyzkoušel v Německu, kde ho ale potrápil defekt, a v Katalánsku, kde získal 2. druhé místo ve své kategorii.
Julien nepojede se svým Lancerem, ale do lednové Rally Monte Carlo odstartuje s Fordem Fiesta RRC. "Osvědčili jsme se ve Francii a od nýnějška chceme to samé zkusit také na vyšší úrovni. WRC2 je pro privátní piloty a to dobře odpovídá naší filozofii. Nabízí to pěkný mix zkoušek, jak asfaltových, tak šotolinových, což mi sedí. Program je zajímavý a úroveň krůček po krůčku stoupá, stoupá také úroveň konkurentů, což bude dobrou výzvou," říká Julien Maurin.
Julien Maurin s Fiestou na francouzské Rally du Var
"Ford Fiesta už dobře známe, máme více zkušeností a skvělý tým a proto se můžeme prosadit. Proto jsme tak ambiciozní!" Ačkoliv má Francouz cíle vysoké, tak počítá s tím, že to bude chvíli trvat a vsází spíše na konzistentnost než na zbytečné riskování. "Na této úrovni musíte jet často na 110%, ale občas také musíte jet hlavou," dodává dvojnásobný šampion Francie.
"Šampionát bude dlouhý a jediným klíčem k jeho získání bude najít dobrý kompromis mezi rychlostí a vytrvalostí. Celosvětově jsou speciálky delší, těžší a náročnější... Monte Carlo je jen částí tohoto obrázku. Ostatně na této první rally sezony nebudu mířit za vítězstvím. Nakonec bude důležité získat dost bodů. Cílem by nemělo být dělat to na úkor pokory. Očekáváme skvělou bitvu!"
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.