Julien Maurin se v příští sezoně chce utkat o titul ve WRC2. Dvojnásobný mistr Francie má v plánu sedm startů.
Julien Maurin získal už druhý titul šampiona rally ve Francii, a tak příští rok zamíří do WRC2, kde má v plánu absolvovat sedm soutěží. Francouz si už letos WRC vyzkoušel v Německu, kde ho ale potrápil defekt, a v Katalánsku, kde získal 2. druhé místo ve své kategorii.
Julien nepojede se svým Lancerem, ale do lednové Rally Monte Carlo odstartuje s Fordem Fiesta RRC. "Osvědčili jsme se ve Francii a od nýnějška chceme to samé zkusit také na vyšší úrovni. WRC2 je pro privátní piloty a to dobře odpovídá naší filozofii. Nabízí to pěkný mix zkoušek, jak asfaltových, tak šotolinových, což mi sedí. Program je zajímavý a úroveň krůček po krůčku stoupá, stoupá také úroveň konkurentů, což bude dobrou výzvou," říká Julien Maurin.
Julien Maurin s Fiestou na francouzské Rally du Var
"Ford Fiesta už dobře známe, máme více zkušeností a skvělý tým a proto se můžeme prosadit. Proto jsme tak ambiciozní!" Ačkoliv má Francouz cíle vysoké, tak počítá s tím, že to bude chvíli trvat a vsází spíše na konzistentnost než na zbytečné riskování. "Na této úrovni musíte jet často na 110%, ale občas také musíte jet hlavou," dodává dvojnásobný šampion Francie.
"Šampionát bude dlouhý a jediným klíčem k jeho získání bude najít dobrý kompromis mezi rychlostí a vytrvalostí. Celosvětově jsou speciálky delší, těžší a náročnější... Monte Carlo je jen částí tohoto obrázku. Ostatně na této první rally sezony nebudu mířit za vítězstvím. Nakonec bude důležité získat dost bodů. Cílem by nemělo být dělat to na úkor pokory. Očekáváme skvělou bitvu!"
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.