David Coulthard ovládl dnešní finále jednotlivců letošního Race of Champions na ostrově Barbados v Karibiku, když v něm porazil 2:0 mladíka Pascala Wehrleina jezdícího DTM a testujícího pro Mercedes v F1. Včera bylo na programu finále týmů, ve kterém se radovalo duo Tom Kristensen/Petter Solberg hájící barvy Team Nordic.
Neděle, Race of Champions:David Coulthard se stal letošním celkovým vítězem Race of Champions (RoC), které se jelo na ostrově Barbados. V nedělním finále jezdnotlivců se 43 letý Skot na okruhu Bushy Park Circuit prosadil proti mladému talentu Mercedesu, Pascalu Wehrleinovi.
Coulthard se do finále probojoval přes vítězství ve čtvrtfinále nad novým mistrem světa v rallycrossu, Petterem Solbergem, a vítězství v semifinále nad šestinásobným a také úřadujícím mistrem australské populární série V8 Supercar, Jamiem Whincupem. Tam jej čekaly dva nezávislé závody s Pascalem Wehrleinem. S ním si zkušený David poradil 2:0. "Je to fantastické. Už jsem sice pověsil přilbu na hřebík, ale i tak jsem ještě získal jeden pohár. To je skvělé," řekl David Coulthard po svém prvním vítězství v RoC.
David Coulthard v rámci letošní roadshow Red Bullu v Kazachstánu
Wehrlein, který se stal ve 20 letech nejmladším vítězem závodu DTM v historii, se při cestě do finále potkal s Američanem Robbym Gordonem (čtvrtfinále), který je nám známý především z Dakaru, a v semifinále porazil mistra Formule 3 Euroserie, Estebana Ocona (více o tomto mladíkovi čtětě zde a zde). "Bylo mi potěšením, zúčastnit se Race of Champions," řekl nikoliv zklamaně po zisku druhého místa Pascal Wehrlein. Ten dle svých slov neměl proti zkušenému Coulthardovi "na plnou čáru žádnou šanci. David byl už včera rychlý a dnes jednoduše neporazitelný."
Ve včerejším Nations cupu hájil Coulthard společně se Susie Wolffovou tým Skotska, který obsadil druhou příčku za týmem Nordic, jehož barvy hájili Tom Kristensen a Petter Solberg. Coulthard byl během celého víkendu poražen pouze jednou - a to včera v posledním finálovém závodu 'mistrem Le Mans', jak bývá Kristensenovi často přezdíváno. Dán totiž tento slavný závod vyhrál hned devětkrát.
Zajímavostí také je, že pro vítěze z roku 2012 z Bankoku, Romaina Grosjeana, byla letos konečnou už první skupinová fáze. Jezdec týmu Lotus se dnes nedostal ani do čtvrtfinále, podobně jako Tom Kristensen, pětinásobný mistr světa motorek kategorie 500 Mick Doohan, úřadující mistr světa cestovních vozů José María Lopéz, šampion GP2 Jolyon Palmer, testovací jezdkyně Williamsu Susie Wolff nebo dva lokální karbští matadoři, Rhett Watson a Doug Gore.
Sobota, Nations Cup:Včera předváděli na akci Race of Champions v prosluněném Barbadosu nejlepší výkony 'chladní Skandinávci a spořiví Skoti'. Mistr Le Mans, Tom Kristensen, si připsal další vítězství k těm ze své bohaté ativní závodnické kariéry, kterou po letošní sezoně ukončil. Společně s Petterem Solbergem triumfovali za Tým Skandinávie.
Dán Kristensen, který závod národů vyhrál už v Paříži v roce 2005 společně s Mattiasem Ekströmem, včera předvedl opravdu pěkný výkon, kterým zakončil svoji kariéru. Na výrazu v obličeji této legendy vytrvalostních závodů bylo vidět velké soustředění a to, že chce uspět - vyhrál šest z celkových sedmi jízd, které vedly až k celkovému vítězství na trati pod širým nebem v Barbadosu.
Petter Solberg za volantem speciálu Citroën DS3 WRC ve Švédsku 2011
Z jeho špičkové formy navíc profitoval jeho parťák, čestvý mistr světa rallycrossu. "Tom to dnes v podstatě vyhrál celé sám," hlásil Petter Solberg, který vyhrál jen dvě ze svých rozjížděk. Ve skupině získalo duo Kristensen/Solberg čtyři body a prosadili se na úkor týmů Francie (Romain Groisjean/Esteban Ocon), "Young Stars" (Pascal Wehrlein/Joylon Palmer) a Ameriky (José María Lopéz/Robby Gordon).
V semifinále se Skandinávci potkali opět s Francií. Kristensen si ve svém duelu poradil s Oconem i Grosjeanem. Je třeba ale uznat, že mu hrálo do karet trochu štěstí, když během posledního závodu semifinále pozlobilo úřadujícího šampiona RoC, Grosjeana, auto. Francouz předtím svůj souboj se Solbergem vyhrával. Ve finále na úspěšnější duo tedy čekal poměrně překvapivě tým Skotska.
Susie Wolffová a David Coulthard ve skupině získali 5 z 6 možných bodů a dokázali se prosadit proti překvapivě silnému duu místních Watson/Skeete, stejně tak jako týmům USA (Kurt Busch/Ryan Hunter-Reay) a Austrálie (Mick Doohan/Jamie Whincup). "Jsem už starý a proto asi také pomalejší. Už mi to nejde tak beze stopy," vtipkoval Mick Doohan, který nedokázal vyhrát ani jediný závod.
Tom Kristensen v italském Mugellu 2008 v rámci víkendu DTM
Ve své semifinálové jízdě sice Wolffová prohrála s místním borcem, Dane Skeetem. Svými dvěma vítězstvími se ale o postup do sobotního finále postaral Coulthard. Ve finále měli pozdější vítězové velké štěstí na výběr vozů: Dán Tom Kristensen jel s okruhovým Audi R8 a Nor Petter Solberg jel s rallycrossovým Volkswagenem Polo RX. Solberg ale i tak svůj závod s Coulthardem prohrál. V rozhodujícím závodu se ale Kristensen prosadil proti někdejšímu pilotovi týmů Red Bull, McLaren a Williams v F1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.