David Coulthard ovládl dnešní finále jednotlivců letošního Race of Champions na ostrově Barbados v Karibiku, když v něm porazil 2:0 mladíka Pascala Wehrleina jezdícího DTM a testujícího pro Mercedes v F1. Včera bylo na programu finále týmů, ve kterém se radovalo duo Tom Kristensen/Petter Solberg hájící barvy Team Nordic.
Neděle, Race of Champions:David Coulthard se stal letošním celkovým vítězem Race of Champions (RoC), které se jelo na ostrově Barbados. V nedělním finále jezdnotlivců se 43 letý Skot na okruhu Bushy Park Circuit prosadil proti mladému talentu Mercedesu, Pascalu Wehrleinovi.
Coulthard se do finále probojoval přes vítězství ve čtvrtfinále nad novým mistrem světa v rallycrossu, Petterem Solbergem, a vítězství v semifinále nad šestinásobným a také úřadujícím mistrem australské populární série V8 Supercar, Jamiem Whincupem. Tam jej čekaly dva nezávislé závody s Pascalem Wehrleinem. S ním si zkušený David poradil 2:0. "Je to fantastické. Už jsem sice pověsil přilbu na hřebík, ale i tak jsem ještě získal jeden pohár. To je skvělé," řekl David Coulthard po svém prvním vítězství v RoC.
David Coulthard v rámci letošní roadshow Red Bullu v Kazachstánu
Wehrlein, který se stal ve 20 letech nejmladším vítězem závodu DTM v historii, se při cestě do finále potkal s Američanem Robbym Gordonem (čtvrtfinále), který je nám známý především z Dakaru, a v semifinále porazil mistra Formule 3 Euroserie, Estebana Ocona (více o tomto mladíkovi čtětě zde a zde). "Bylo mi potěšením, zúčastnit se Race of Champions," řekl nikoliv zklamaně po zisku druhého místa Pascal Wehrlein. Ten dle svých slov neměl proti zkušenému Coulthardovi "na plnou čáru žádnou šanci. David byl už včera rychlý a dnes jednoduše neporazitelný."
Ve včerejším Nations cupu hájil Coulthard společně se Susie Wolffovou tým Skotska, který obsadil druhou příčku za týmem Nordic, jehož barvy hájili Tom Kristensen a Petter Solberg. Coulthard byl během celého víkendu poražen pouze jednou - a to včera v posledním finálovém závodu 'mistrem Le Mans', jak bývá Kristensenovi často přezdíváno. Dán totiž tento slavný závod vyhrál hned devětkrát.
Zajímavostí také je, že pro vítěze z roku 2012 z Bankoku, Romaina Grosjeana, byla letos konečnou už první skupinová fáze. Jezdec týmu Lotus se dnes nedostal ani do čtvrtfinále, podobně jako Tom Kristensen, pětinásobný mistr světa motorek kategorie 500 Mick Doohan, úřadující mistr světa cestovních vozů José María Lopéz, šampion GP2 Jolyon Palmer, testovací jezdkyně Williamsu Susie Wolff nebo dva lokální karbští matadoři, Rhett Watson a Doug Gore.
Sobota, Nations Cup:Včera předváděli na akci Race of Champions v prosluněném Barbadosu nejlepší výkony 'chladní Skandinávci a spořiví Skoti'. Mistr Le Mans, Tom Kristensen, si připsal další vítězství k těm ze své bohaté ativní závodnické kariéry, kterou po letošní sezoně ukončil. Společně s Petterem Solbergem triumfovali za Tým Skandinávie.
Dán Kristensen, který závod národů vyhrál už v Paříži v roce 2005 společně s Mattiasem Ekströmem, včera předvedl opravdu pěkný výkon, kterým zakončil svoji kariéru. Na výrazu v obličeji této legendy vytrvalostních závodů bylo vidět velké soustředění a to, že chce uspět - vyhrál šest z celkových sedmi jízd, které vedly až k celkovému vítězství na trati pod širým nebem v Barbadosu.
Petter Solberg za volantem speciálu Citroën DS3 WRC ve Švédsku 2011
Z jeho špičkové formy navíc profitoval jeho parťák, čestvý mistr světa rallycrossu. "Tom to dnes v podstatě vyhrál celé sám," hlásil Petter Solberg, který vyhrál jen dvě ze svých rozjížděk. Ve skupině získalo duo Kristensen/Solberg čtyři body a prosadili se na úkor týmů Francie (Romain Groisjean/Esteban Ocon), "Young Stars" (Pascal Wehrlein/Joylon Palmer) a Ameriky (José María Lopéz/Robby Gordon).
V semifinále se Skandinávci potkali opět s Francií. Kristensen si ve svém duelu poradil s Oconem i Grosjeanem. Je třeba ale uznat, že mu hrálo do karet trochu štěstí, když během posledního závodu semifinále pozlobilo úřadujícího šampiona RoC, Grosjeana, auto. Francouz předtím svůj souboj se Solbergem vyhrával. Ve finále na úspěšnější duo tedy čekal poměrně překvapivě tým Skotska.
Susie Wolffová a David Coulthard ve skupině získali 5 z 6 možných bodů a dokázali se prosadit proti překvapivě silnému duu místních Watson/Skeete, stejně tak jako týmům USA (Kurt Busch/Ryan Hunter-Reay) a Austrálie (Mick Doohan/Jamie Whincup). "Jsem už starý a proto asi také pomalejší. Už mi to nejde tak beze stopy," vtipkoval Mick Doohan, který nedokázal vyhrát ani jediný závod.
Tom Kristensen v italském Mugellu 2008 v rámci víkendu DTM
Ve své semifinálové jízdě sice Wolffová prohrála s místním borcem, Dane Skeetem. Svými dvěma vítězstvími se ale o postup do sobotního finále postaral Coulthard. Ve finále měli pozdější vítězové velké štěstí na výběr vozů: Dán Tom Kristensen jel s okruhovým Audi R8 a Nor Petter Solberg jel s rallycrossovým Volkswagenem Polo RX. Solberg ale i tak svůj závod s Coulthardem prohrál. V rozhodujícím závodu se ale Kristensen prosadil proti někdejšímu pilotovi týmů Red Bull, McLaren a Williams v F1.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.