WRC se od sezony 2017 nedočká žádných hybridů, změny v používaných vozech budou spíše malé. Dnes to prozradil Jarmo Mahonen, který u FIA zodpovídá za vývoj v rally.
V předešlých měsících se hodně spekulovalo o pravidlech platných od sezony 2017. Někteří mluvili o hybridních systémech, jiní o větších autech, další o nových motorech. Jarmo Mahonen řekl, že tyto návrhy nakonec neprošly.
"Nemyslím si, že uvidíme hybridní auta," řekl Fin Autosportu. S hybridními systémy byl hodně spojován vstup Toyoty do WRC. Ale: "Není pravda, že Toyota potřebuje [ke vstupu] hybrid. Různí výrobci mají různé cíle, teď jsme se ale všichni shodli na jednom."
"Zatím je moc brzy na to, abychom ve WRC měli hybridy. Hodně jsme například debatovali o motorech různých objemů a s tím souvisejícím průtokem paliva a podobných věcech. V současnosti je to [hybridy] ale příliš drahé a nespolehlivé, takže je ještě moc brzy."
Bez revolučních změn už nedává smysl čekat na sezonu 2017 a na nové vozy, mohla by Toyota vstup do WRC uspíšit?
"Budeme tedy i nadále vídat konvenční vozy. Půdje o evoluci toho, co máme. Mě by se revoluce líbila - hned od začátku jednání jsem říkal, že by se mi líbily vozy kupé s výkonem kolem 600 koní. Poté už by byl klid. Žádná revoluce nebude."
Na závěr Jarmo přiznal, že s finálním znění pravidel je Komise rally trošku pozadu, avšak do březnového zasedání FIA by měla být vypracovaná konečná verze pravidel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.