WRC se od sezony 2017 nedočká žádných hybridů, změny v používaných vozech budou spíše malé. Dnes to prozradil Jarmo Mahonen, který u FIA zodpovídá za vývoj v rally.
V předešlých měsících se hodně spekulovalo o pravidlech platných od sezony 2017. Někteří mluvili o hybridních systémech, jiní o větších autech, další o nových motorech. Jarmo Mahonen řekl, že tyto návrhy nakonec neprošly.
"Nemyslím si, že uvidíme hybridní auta," řekl Fin Autosportu. S hybridními systémy byl hodně spojován vstup Toyoty do WRC. Ale: "Není pravda, že Toyota potřebuje [ke vstupu] hybrid. Různí výrobci mají různé cíle, teď jsme se ale všichni shodli na jednom."
"Zatím je moc brzy na to, abychom ve WRC měli hybridy. Hodně jsme například debatovali o motorech různých objemů a s tím souvisejícím průtokem paliva a podobných věcech. V současnosti je to [hybridy] ale příliš drahé a nespolehlivé, takže je ještě moc brzy."
Bez revolučních změn už nedává smysl čekat na sezonu 2017 a na nové vozy, mohla by Toyota vstup do WRC uspíšit?
"Budeme tedy i nadále vídat konvenční vozy. Půdje o evoluci toho, co máme. Mě by se revoluce líbila - hned od začátku jednání jsem říkal, že by se mi líbily vozy kupé s výkonem kolem 600 koní. Poté už by byl klid. Žádná revoluce nebude."
Na závěr Jarmo přiznal, že s finálním znění pravidel je Komise rally trošku pozadu, avšak do březnového zasedání FIA by měla být vypracovaná konečná verze pravidel.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.