WRC se od sezony 2017 nedočká žádných hybridů, změny v používaných vozech budou spíše malé. Dnes to prozradil Jarmo Mahonen, který u FIA zodpovídá za vývoj v rally.
V předešlých měsících se hodně spekulovalo o pravidlech platných od sezony 2017. Někteří mluvili o hybridních systémech, jiní o větších autech, další o nových motorech. Jarmo Mahonen řekl, že tyto návrhy nakonec neprošly.
"Nemyslím si, že uvidíme hybridní auta," řekl Fin Autosportu. S hybridními systémy byl hodně spojován vstup Toyoty do WRC. Ale: "Není pravda, že Toyota potřebuje [ke vstupu] hybrid. Různí výrobci mají různé cíle, teď jsme se ale všichni shodli na jednom."
"Zatím je moc brzy na to, abychom ve WRC měli hybridy. Hodně jsme například debatovali o motorech různých objemů a s tím souvisejícím průtokem paliva a podobných věcech. V současnosti je to [hybridy] ale příliš drahé a nespolehlivé, takže je ještě moc brzy."
Bez revolučních změn už nedává smysl čekat na sezonu 2017 a na nové vozy, mohla by Toyota vstup do WRC uspíšit?
"Budeme tedy i nadále vídat konvenční vozy. Půdje o evoluci toho, co máme. Mě by se revoluce líbila - hned od začátku jednání jsem říkal, že by se mi líbily vozy kupé s výkonem kolem 600 koní. Poté už by byl klid. Žádná revoluce nebude."
Na závěr Jarmo přiznal, že s finálním znění pravidel je Komise rally trošku pozadu, avšak do březnového zasedání FIA by měla být vypracovaná konečná verze pravidel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?