Stéphane Lefebvre, juniorský mistr WRC, dostává od Citroënu šanci. Kromě startů s DS 3 R5 jej čekají také soutěže za volantem DS 3 WRC.
Stéphane Lefebvre dostal vánoční dárek o dva týdny dříve. Citroën dnes totiž oznámil program svého juniora. Za svůj titul v JWRC dostal totiž 6 soutěží s vozem DS 3 R5 ve WRC2. Kromě toho však dnes bylo oznámeno, že se objeví na dalších čtyřech soutěžích, z toho minimálně na dvou s vozem DS 3 WRC.
"Už dlouhá léta vyhlížíme mladé talenty, kterým chceme pomoci v jejich kariéře. Sébastien Loeb je nejlepším příkladem. Není to však jediný mladý talent, kterému jsme pomohli. Sébastien Lefebvre má za sebou skvělou sezonu 2014 s vozem DS 3 R3 a proto dává smysl podpořit jeho vývoj ve voze DS 3 R5," komentoval program Yves Matton, šéf týmu.
"Dva roky jsem jezdil v JWRC, než jsem vyhrál titul. Věděl jsem, že hlavní bude, poznat mistrovský šampionát. Nebylo to lehké, ale povedlo se nám prokázat rychlost a vyvarovat se chybám. To je mým cílem i pro rok 2015. S DS 3 R5 jsem odjel letos Španělsko a Velkou Británii, teď mě čeká hodně práce než přesednu do DS 3 WRC.
Jsem moc rád, že mi Citroën Racing projevil důvěru. Yves Matton a jeho tým mají k jezdcům velmi blízko. Je velkou výhrou dostat se do týmu, který již vyhrál osm titulů mistrů světa," řekl ke svému angažmá mladý Francouz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.