Sébastien Ogier si se svým navigátorem Julienem Ingrassiou o uplynulém víkendu převzali v Kataru mistrovské trofeje za svoje výkony v letošní sezoně MS v rally. Spokojeností hýřil jejich šéf, Jost Capito: "Stanovili nové měřítko".
O uplynulém víkendu proběhl v Kataru galavečer FIA, na kterém se předávala ocenění nejlepším pilotům jednotlivých šampionátů jedoucích se pod hlavičkou FIA za sezonu 2014. Za kategorii rally si nejcennější trofej samozřejmě převzalo duo Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. Na galavečeru byl přítomný také Jost Capito, šéf závodního týmu Volkswagen.
"Je to skvělý pocit dokázat znovu získat titul. Kromě toho je velkou ctí stát v jedné řadě s tak velkými jmény našeho sportu," říká Sébastien Ogier. Společně se svým navigátorem se posádka letos v porovnání s rokem 2013 na zisk titulu asi nadřela přeci jen o něco víc. Na několika soutěžích jsme mohli sledovat těsný duel mezi nimi a jejich týmovými kolegy, Jarim-Mattim Latvalou navigovaným Miikou Anttilou.
"Jsem velice šťastný, že jsme mohli uhájit špičku. Je skvělým úspěchem získat titul - ale ještě lepší je ho obhájit. Bylo to těžší, protože jsme nakonec měli těsný souboj s Jarim-Mattim. To udělalo šampionát pro fanoušky ještě více vzrušujícím. Vítězství si více užijete, když jsou tvrdě vybojována."
Vokswagen má za sebou dva kompletní roky ve WRC, v nich dokázal během 26 soutěží získat 22 vítězství a 41 podiových umístění. Vítěznou kvótu 85% v minulosti v MS v rally ještě nikdo neměl. Dva piloti továrního týmu vyhráli v právě skončené sezoně 12 ze 13 soutěží, v 8 z nich navíc získali double.
"Letos jsme měli tým, který chtěl každý porazit. I přes silnou konkurence a tlak velkých očekávání jsme mohli získat všechny tři tituly," říká Jost Capito. "Bitva mezi Jarim-Mattim a Sébastienem přitahovala diváky k sedačkám až do finále. Vokswagen s 12 vítězstvími ze 13 soutěží stanovil nové měřítko. Aby toho mohl dosáhnout, musela auta, jezdci, spolujezdci a celý tým neustále přinášet maximální výkony. Máme tu jeden extrémně důležitý faktor úspěchu: jedinečnou náladu v týmu. Tato nálada naší tvrdou práci ulehčuje, posiluje nás v těžkých situacích a motivuje nás všechny."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.