Sébastien Ogier si se svým navigátorem Julienem Ingrassiou o uplynulém víkendu převzali v Kataru mistrovské trofeje za svoje výkony v letošní sezoně MS v rally. Spokojeností hýřil jejich šéf, Jost Capito: "Stanovili nové měřítko".
O uplynulém víkendu proběhl v Kataru galavečer FIA, na kterém se předávala ocenění nejlepším pilotům jednotlivých šampionátů jedoucích se pod hlavičkou FIA za sezonu 2014. Za kategorii rally si nejcennější trofej samozřejmě převzalo duo Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. Na galavečeru byl přítomný také Jost Capito, šéf závodního týmu Volkswagen.
"Je to skvělý pocit dokázat znovu získat titul. Kromě toho je velkou ctí stát v jedné řadě s tak velkými jmény našeho sportu," říká Sébastien Ogier. Společně se svým navigátorem se posádka letos v porovnání s rokem 2013 na zisk titulu asi nadřela přeci jen o něco víc. Na několika soutěžích jsme mohli sledovat těsný duel mezi nimi a jejich týmovými kolegy, Jarim-Mattim Latvalou navigovaným Miikou Anttilou.
"Jsem velice šťastný, že jsme mohli uhájit špičku. Je skvělým úspěchem získat titul - ale ještě lepší je ho obhájit. Bylo to těžší, protože jsme nakonec měli těsný souboj s Jarim-Mattim. To udělalo šampionát pro fanoušky ještě více vzrušujícím. Vítězství si více užijete, když jsou tvrdě vybojována."
Vokswagen má za sebou dva kompletní roky ve WRC, v nich dokázal během 26 soutěží získat 22 vítězství a 41 podiových umístění. Vítěznou kvótu 85% v minulosti v MS v rally ještě nikdo neměl. Dva piloti továrního týmu vyhráli v právě skončené sezoně 12 ze 13 soutěží, v 8 z nich navíc získali double.
"Letos jsme měli tým, který chtěl každý porazit. I přes silnou konkurence a tlak velkých očekávání jsme mohli získat všechny tři tituly," říká Jost Capito. "Bitva mezi Jarim-Mattim a Sébastienem přitahovala diváky k sedačkám až do finále. Vokswagen s 12 vítězstvími ze 13 soutěží stanovil nové měřítko. Aby toho mohl dosáhnout, musela auta, jezdci, spolujezdci a celý tým neustále přinášet maximální výkony. Máme tu jeden extrémně důležitý faktor úspěchu: jedinečnou náladu v týmu. Tato nálada naší tvrdou práci ulehčuje, posiluje nás v těžkých situacích a motivuje nás všechny."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.