Cílem je více napětí a větší výzvy, nicméně může dost dobře dojít k přesnému opaku. Množí se otázky, jak bude dodržování tohoto pravidlo kontrolováno?
Šéfové WRC chtějí zvýšit výzvu pro jezdce v tomto šampionátu, a tak od roku 2015 přichází se zákazem předávání mezičasů na rychlostních zkouškách do jednotlivých vozů. Doposud posádky dostávaly tyto informace pomocí displaye na přístrojové desce. Nicméně s tím je od lednové Rally Monte Carlo konec.
"Chceme dosáhnout toho, že piloti už nebudou tak přísně kontrolováni," řekl Jarmo Mahonen v rozhovoru pro wrc.com. Šéf pro rally u FIA věří tomu, že se jezdci na špičce vždy přepnou do pomalejšího módu, jakmile si vyjedou dostatečně velký náskok. Pak už k chybám dochází jen velice zřídka a to redukuje napětí v šampionátu.
"Samozřejmě, že to nebudeme moci 100% kontrolovat, ale bude to mít dostatečně velký efekt zastrašení," dodává Mahonen, který zároveň hrozí velkými penalizacemi v případě porušení. "Kdo bude dopaden, bude moci být vyloučen ze šampionátu."
Fin se domnívá, že jednotliví výrobci do takovéhoto rizika nepujdou. Mnoho zúčastněných však pochybuje o tom, že zakázání sdělování mezičasů je jakýmsi univerzálním všelékem. Například Kris Meeke si myslí, že mezičasy mohou udělat souboj mezi dvěma jezdci naopak napínavějším. Dle šéfa VW, Josta Capita, je jakýkoliv dozor nad tímto nařízením nemožný a táže se: "Co se stane, když někdo z našeho týmu ukáže mezičas Thierrymu Neuvillovi? Bude pak Neuville venku? Je to nekontrolovatelné a proto to považujeme za hloupé."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.