Ve WRC došlo k zákazu předávání mezičasů do aut

Loga
Loga, foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 26. listopadu 2014 22:23
Sdílej:

Cílem je více napětí a větší výzvy, nicméně může dost dobře dojít k přesnému opaku. Množí se otázky, jak bude dodržování tohoto pravidlo kontrolováno?

Šéfové WRC chtějí zvýšit výzvu pro jezdce v tomto šampionátu, a tak od roku 2015 přichází se zákazem předávání mezičasů na rychlostních zkouškách do jednotlivých vozů. Doposud posádky dostávaly tyto informace pomocí displaye na přístrojové desce. Nicméně s tím je od lednové Rally Monte Carlo konec. 

"Chceme dosáhnout toho, že piloti už nebudou tak přísně kontrolováni," řekl Jarmo Mahonen v rozhovoru pro wrc.com. Šéf pro rally u FIA věří tomu, že se jezdci na špičce vždy přepnou do pomalejšího módu, jakmile si vyjedou dostatečně velký náskok. Pak už k chybám dochází jen velice zřídka a to redukuje napětí v šampionátu.

"Samozřejmě, že to nebudeme moci 100% kontrolovat, ale bude to mít dostatečně velký efekt zastrašení," dodává Mahonen, který zároveň hrozí velkými penalizacemi v případě porušení. "Kdo bude dopaden, bude moci být vyloučen ze šampionátu."

Fin se domnívá, že jednotliví výrobci do takovéhoto rizika nepujdou. Mnoho zúčastněných však pochybuje o tom, že zakázání sdělování mezičasů je jakýmsi univerzálním všelékem. Například Kris Meeke si myslí, že mezičasy mohou udělat souboj mezi dvěma jezdci naopak napínavějším. Dle šéfa VW, Josta Capita, je jakýkoliv dozor nad tímto nařízením nemožný a táže se: "Co se stane, když někdo z našeho týmu ukáže mezičas Thierrymu Neuvillovi? Bude pak Neuville venku? Je to nekontrolovatelné a proto to považujeme za hloupé."

Témata:
WRC
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.