Cílem je více napětí a větší výzvy, nicméně může dost dobře dojít k přesnému opaku. Množí se otázky, jak bude dodržování tohoto pravidlo kontrolováno?
Šéfové WRC chtějí zvýšit výzvu pro jezdce v tomto šampionátu, a tak od roku 2015 přichází se zákazem předávání mezičasů na rychlostních zkouškách do jednotlivých vozů. Doposud posádky dostávaly tyto informace pomocí displaye na přístrojové desce. Nicméně s tím je od lednové Rally Monte Carlo konec.
"Chceme dosáhnout toho, že piloti už nebudou tak přísně kontrolováni," řekl Jarmo Mahonen v rozhovoru pro wrc.com. Šéf pro rally u FIA věří tomu, že se jezdci na špičce vždy přepnou do pomalejšího módu, jakmile si vyjedou dostatečně velký náskok. Pak už k chybám dochází jen velice zřídka a to redukuje napětí v šampionátu.
"Samozřejmě, že to nebudeme moci 100% kontrolovat, ale bude to mít dostatečně velký efekt zastrašení," dodává Mahonen, který zároveň hrozí velkými penalizacemi v případě porušení. "Kdo bude dopaden, bude moci být vyloučen ze šampionátu."
Fin se domnívá, že jednotliví výrobci do takovéhoto rizika nepujdou. Mnoho zúčastněných však pochybuje o tom, že zakázání sdělování mezičasů je jakýmsi univerzálním všelékem. Například Kris Meeke si myslí, že mezičasy mohou udělat souboj mezi dvěma jezdci naopak napínavějším. Dle šéfa VW, Josta Capita, je jakýkoliv dozor nad tímto nařízením nemožný a táže se: "Co se stane, když někdo z našeho týmu ukáže mezičas Thierrymu Neuvillovi? Bude pak Neuville venku? Je to nekontrolovatelné a proto to považujeme za hloupé."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.