Cílem je více napětí a větší výzvy, nicméně může dost dobře dojít k přesnému opaku. Množí se otázky, jak bude dodržování tohoto pravidlo kontrolováno?
Šéfové WRC chtějí zvýšit výzvu pro jezdce v tomto šampionátu, a tak od roku 2015 přichází se zákazem předávání mezičasů na rychlostních zkouškách do jednotlivých vozů. Doposud posádky dostávaly tyto informace pomocí displaye na přístrojové desce. Nicméně s tím je od lednové Rally Monte Carlo konec.
"Chceme dosáhnout toho, že piloti už nebudou tak přísně kontrolováni," řekl Jarmo Mahonen v rozhovoru pro wrc.com. Šéf pro rally u FIA věří tomu, že se jezdci na špičce vždy přepnou do pomalejšího módu, jakmile si vyjedou dostatečně velký náskok. Pak už k chybám dochází jen velice zřídka a to redukuje napětí v šampionátu.
"Samozřejmě, že to nebudeme moci 100% kontrolovat, ale bude to mít dostatečně velký efekt zastrašení," dodává Mahonen, který zároveň hrozí velkými penalizacemi v případě porušení. "Kdo bude dopaden, bude moci být vyloučen ze šampionátu."
Fin se domnívá, že jednotliví výrobci do takovéhoto rizika nepujdou. Mnoho zúčastněných však pochybuje o tom, že zakázání sdělování mezičasů je jakýmsi univerzálním všelékem. Například Kris Meeke si myslí, že mezičasy mohou udělat souboj mezi dvěma jezdci naopak napínavějším. Dle šéfa VW, Josta Capita, je jakýkoliv dozor nad tímto nařízením nemožný a táže se: "Co se stane, když někdo z našeho týmu ukáže mezičas Thierrymu Neuvillovi? Bude pak Neuville venku? Je to nekontrolovatelné a proto to považujeme za hloupé."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?