Zatímco na nás, fanoušky WRC, během nadcházejících sedmi týdnů nečeká žádná soutěž, tak jednotlivé týmy z MS v rally mají před lednovým startem sezony 2015 v Monte Carlu napilno.
Jakmile vozy jednotlivých účastníků Wales Rally GB přejížděli podiový finiš ve městě Llandudno, tak jednotlivé týmy již pečlivě balily svoje zázemí v servisním parku situovaném v Deeside. Někteří z mechaniků už mířili za jednotlivými testovacími týmy napříč celou Evropou.
Minulý týden testoval Citroën v Portugalsku, zatímco VW a Hyundai už testovali vozy na sezonu 2015 někde jinde. Minulý týden si server iRally promluvil s Julienem Ingrassiou, který naviguje Seba Ogiera: "Každý si myslí, že to je až do Monte Carla všechno. Pokud budu mít štěstí, tak si vezmu celkově tak deset dní volna mezi dneškem a Montem. Příští týden jedeme testovat a to budeme více méně dělat až do startovní rampy v lednu [v Monte Carlu] pořád.
Rychlost mezi dneškem a 22. lednem bude šílená a abych byl upřímný, tak touto dobou si moc vážíme tvrdé práce mechaniků, které máme. Pro ně je to non-stop a pro nás vlastně také. Sem a tam máme pár dní, které jsou volné, ale abych byl upřímný, tak jich není mnoho. Snažíme se soustředit na příští rok a dozvědět se o autě co možná nejvíce."
Většina týmů už pilně pracuje na intenzivním testovacím programu a to samé mají v plánu i na několik následujících týdnů. Není neobvyklé, že tým dnes testuje například ve Francii a zítra na severu Švédska před tím, než zamíří zpět například do jiné části Francie anebo Německa.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?