Zatímco na nás, fanoušky WRC, během nadcházejících sedmi týdnů nečeká žádná soutěž, tak jednotlivé týmy z MS v rally mají před lednovým startem sezony 2015 v Monte Carlu napilno.
Jakmile vozy jednotlivých účastníků Wales Rally GB přejížděli podiový finiš ve městě Llandudno, tak jednotlivé týmy již pečlivě balily svoje zázemí v servisním parku situovaném v Deeside. Někteří z mechaniků už mířili za jednotlivými testovacími týmy napříč celou Evropou.
Minulý týden testoval Citroën v Portugalsku, zatímco VW a Hyundai už testovali vozy na sezonu 2015 někde jinde. Minulý týden si server iRally promluvil s Julienem Ingrassiou, který naviguje Seba Ogiera: "Každý si myslí, že to je až do Monte Carla všechno. Pokud budu mít štěstí, tak si vezmu celkově tak deset dní volna mezi dneškem a Montem. Příští týden jedeme testovat a to budeme více méně dělat až do startovní rampy v lednu [v Monte Carlu] pořád.
Rychlost mezi dneškem a 22. lednem bude šílená a abych byl upřímný, tak touto dobou si moc vážíme tvrdé práce mechaniků, které máme. Pro ně je to non-stop a pro nás vlastně také. Sem a tam máme pár dní, které jsou volné, ale abych byl upřímný, tak jich není mnoho. Snažíme se soustředit na příští rok a dozvědět se o autě co možná nejvíce."
Většina týmů už pilně pracuje na intenzivním testovacím programu a to samé mají v plánu i na několik následujících týdnů. Není neobvyklé, že tým dnes testuje například ve Francii a zítra na severu Švédska před tím, než zamíří zpět například do jiné části Francie anebo Německa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.