Blíží se konec vozů RRC v ERC? Promotér je pro a FIA zřejmě také

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: www.rally-erc.com
iM2 22. listopadu 2014 23:19
Sdílej:

Aby podpořila kategorii R5, FIA chce na úrovni ME zakázat vozy specifikace RRC (prakticky pouze Ford Fiesta RRC, Mini John Cooper Works 1,6 S2000) a Citroën DS3 RRC.

Výkonnostní rozdíl mezi vozy R5 a RRC je až moc velký. Kdekoliv se objevily vozy vycházející z čistokrevných závodních aut WRC, měli to jezdci s R5 těžké. "Mnohem více než na podvozku se to [rozdíl] projeví na motoru. Fakt, že RRC mají menší restriktor než R5 je jen malý detail. Vozy R5 musí fungovat se spoustou sériových dílů. 

Točivý moment je zcela v jiných mezích. K tomu je navíc u RRC točivý moment přenášen na kola srkze šestistupňovou převodovku namísto pětistupňové u R5," popisuje technik M-Sportu, který pracuje na různých specifikacích Fiesty. Výsledkem je, že finančně dobře zabezpečení jezdci stále sázejí na RRC namísto R5. Tomu by ale mělo být v ME v roce 2015 konec.

Návrh promotéra ERC, společnosti Eurosport Events, sice auta RRC na start připouští, avšak pouze mimo soutěž. Jenže tím by FIA ještě zvětšila odstup ERC od WRC. "Toto rozhodnutí by mělo přitáhnout další soukromé jezdce do ERC a snížit náklady. Ještě to není jisté, ale vycházíme z toho, že FIA na svém zasedání 3. prosince takto rozhodne," říká zástupce promotéra Jean-Bapiste Ley.

Pokud by zákaz platil i letos, tak by ERC bylo ochuzeno o skvělé souboje o vítězství mezi Pechem a Kubicou na Jänneru nebo Sarrazinem a Bouffierem na Korsice

Naproti tomu působí návrh na další omezení resktiktorů pro RRC. Protiargumentem však je, že v sezoně 2014 jsme ve WRC2 zaznamenali více vítězství vozů R5 než RRC. A to nehledě na úspěch Karla Kruudy s klasickým Fordem Fiesta S2000. Ve WRC2 bychom tedy i nadále měli vídat auta všech tří kategorií.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.