Dlouho očekávaná zpráva je dnes oficiálně potvrzena. Ott Tänak je novým členem týmu M-Sport a kolegou Elfyna Evanse v sezoně 2015. Estonec nahrazuje v týmu odcházejícího Mikko Hirvonena.
Malcolm Wilson opět dostál své taktice a v příští sezoně vsadí na mladé talenty. Po ukončení kariéry Mikko Hirvonena dává tým M-Sport nasazující do MS vozy Ford (znovu) šanci Ottu Tänakovi, aby odjel MS jako tovární jezdec. O setrvání Elfyna Evanse (na konci roku mu bude 26) v týmu Wilson rozhodl již dříve.
"Myslím, že budeme mít nejzajímavější jezdecké duo v MS příští rok. O potenciálu Elfyna a Otta není pochyb. Už se moc těším na to, jak budou bojovat," říká Malcolm Wilson. Chybějící zkušenosti nebude šéf M-Sportu brát jako omluvu za případné horší výsledky: "Oba jezdci už mají za sebou jednu kompletní sezonu ve WRC a já jsem přesvědčen, že budou schopni bojovat o podium."
Ott Tänak si tlak na svoji osobu dobře uvědomuje: "Jako jezdec jsem se dále rozvinul a jsem opravdu velmi vděčný Malcomu Wilsonovi, že mi dal tuto druhou šanci," říká 27 letý pilot, který už je dlouho v hledáčku M-Sportu jako mladý talent. V sezoně 2012 už šanci na kompletní sezonu dostal, avšak po špatných výkonech musel odejít.
"Na prvních několika soutěžích budeme muset najít správný rytmus. Ale s M-Sportem již spolupracuji dlouho a s Fordem Fiesta RS WRC mám už něco odjeto, takže doufám, že to nezabere moc dlouho, než se dostaneme na správnou rychlost. S většinou soutěží mám zkušenosti, tak věřím, že budou soutěže, na kterých můžeme odjet opravdu dobré rally," zakončil jezdec.
V roce 2012 nenaložil s nabídnutou šancí Tänak zrovna nejlépe, snad se mu povede v roce 2015 lépe a vyvaruje se chybám
Narozdíl od Citroënu, Hyundai nebo Volkswagenu si M-Sport nemůže dovolit vývoj nového Fordu Fiesta RS WRC. Auto ale dostane určitá vylepšení, avšak ne pro Monte Carlo: "V průběhu sezony budeme auto postupně vylepšovat."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.