M-Sport potvrzuje druhého jezdce - Otta Tänaka

Tänak, Ott
Tänak, Ott, foto: M-Sport
iM2 21. listopadu 2014 12:45
Sdílej:

Dlouho očekávaná zpráva je dnes oficiálně potvrzena. Ott Tänak je novým členem týmu M-Sport a kolegou Elfyna Evanse v sezoně 2015. Estonec nahrazuje v týmu odcházejícího Mikko Hirvonena.

Malcolm Wilson opět dostál své taktice a v příští sezoně vsadí na mladé talenty. Po ukončení kariéry Mikko Hirvonena dává tým M-Sport nasazující do MS vozy Ford (znovu) šanci Ottu Tänakovi, aby odjel MS jako tovární jezdec. O setrvání Elfyna Evanse (na konci roku mu bude 26) v týmu Wilson rozhodl již dříve.

"Myslím, že budeme mít nejzajímavější jezdecké duo v MS příští rok. O potenciálu Elfyna a Otta není pochyb. Už se moc těším na to, jak budou bojovat," říká Malcolm Wilson. Chybějící zkušenosti nebude šéf M-Sportu brát jako omluvu za případné horší výsledky: "Oba jezdci už mají za sebou jednu kompletní sezonu ve WRC a já jsem přesvědčen, že budou schopni bojovat o podium."

Ott Tänak si tlak na svoji osobu dobře uvědomuje: "Jako jezdec jsem se dále rozvinul a jsem opravdu velmi vděčný Malcomu Wilsonovi, že mi dal tuto druhou šanci," říká 27 letý pilot, který už je dlouho v hledáčku M-Sportu jako mladý talent. V sezoně 2012 už šanci na kompletní sezonu dostal, avšak po špatných výkonech musel odejít.

"Na prvních několika soutěžích budeme muset najít správný rytmus. Ale s M-Sportem již spolupracuji dlouho a s Fordem Fiesta RS WRC mám už něco odjeto, takže doufám, že to nezabere moc dlouho, než se dostaneme na správnou rychlost. S většinou soutěží mám zkušenosti, tak věřím, že budou soutěže, na kterých můžeme odjet opravdu dobré rally," zakončil jezdec.

V roce 2012 nenaložil s nabídnutou šancí Tänak zrovna nejlépe, snad se mu povede v roce 2015 lépe a vyvaruje se chybám

Narozdíl od Citroënu, Hyundai nebo Volkswagenu si M-Sport nemůže dovolit vývoj nového Fordu Fiesta RS WRC. Auto ale dostane určitá vylepšení, avšak ne pro Monte Carlo: "V průběhu sezony budeme auto postupně vylepšovat."

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?