Jezdec týmu Volkswagen, Andreas Mikkelsen, přiznal, že se snažil dostihnout kolegu Sébastiena Ogiera, když v důsledku přemíry snahy havaroval už v úvodní etapě.
Andreas Mikkelsen vyhrál čtvrteční shakedown a v pátek ráno zajel druhý čas, 4,5s za Ogierem. V RZ2 při snaze manko zlikvidovat havaroval. "Snažil jsem se minimalizovat ztrátu na Seba. Ujel mi trošku na první zkoušce, a tak jsem na té druhé opravdu tlačil, jenže to bylo až moc," popisuje jezdec.
"Do jedné ze zatáček jsem zabrzdil až moc pozdě a zadek auta sklouzl do příkopu. To tam stáhlo i předek a já zničil pravé přední rameno zavěšení. Neměl jsem s sebou díly na opravu, takže jsem musel vzdát," smutní Andreas.
25 letý jezdec si přitom před startem věřil. V zemi, kde v roce 2006 zahájil svoji kariéru, chtěl získat první vítězství. Mechanikům týmu Volkswagen se podařilo vůz opravit a Andreas bude moct zítra do soutěže znovu zasáhnout: "Zítra budu zpět, abych se naučil tratě na další roky. Je to škoda, opravdu jsem chtěl mít dobrou soutěž. Vždy chceme jet na maximum, ale teď to bylo za ním."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?