Do poslední soutěže roku jdou jezdci továrního týmu Volkswagen s čistými konty - o titulu je totiž již rozhodnuto. Jari-Matti Latvala vyhrál ve Walesu již dvakrát, letos by chtěl svá předchozí vítězství zopakovat. Přednostně musí porazit Sébastiena Ogiera.
Ogier si po zisku svého druhého titulu může soutěže ve Velké Británii užít. Jenže kdo zná ctižádostivého Francouze, tak ten ví, že nebude chtít dát svoji 'kůži lacino'. "Ze zkušeností vím, že každý jezdec chce odjet dobrou poslední soutěž roku. Proto si dovedu dost dobře představit, že by Jari-Matti ve Walesu rád získal svoje třetí vítězství," říká Sébastien Ogier.
Fin své ambice nikterak neskrývá: "Vloni jsem byl druhý za Sébastienem Ogierem. Letos chci na stupních vítězů postoupit o jeden stupínek výš. To by byl opravdu pěkný konec sezony," říká Jari-Matti Latvala.
Zajímavostí je, že letos už třikrát dopadl jejich vzájemný souboj o vítězství velmi těsně - rozdíl byl pod 12 vteřin: Ve Finsku vyhrál Latvala o 3,6s, v Austrálii Ogier o 6,8s a naposledy Ogier ve Španělsku o 11,3s.
Naposledy vyhrál Latvala ve Walesu v roce 2012
Nejlépe zná ale podmínky na tamějších tratích trojka týmu, Andreas Mikkelsen: "Rally Wales mám opravdu moc rád, v roce 2006 jsem zde zahájil svoji kariéru, proto jde svým způsobem o moji domácí soutěž. Ve Walesu se cítím opravdu dobře a v těžkých podmínkách si věřím."
Nor měl k vítězství letos už dvakrát blízko - ve Švédsku podlehl Latvalovi, v Polsku Ogierovi: "I tak nebudu riskovat vše, abych získal svoje první vítězství. Dříve nebo později se postavím na nejvyšší stupínek."
Ve Švédsku a Polsku byl Mikkelsen druhý
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?