Do poslední soutěže roku jdou jezdci továrního týmu Volkswagen s čistými konty - o titulu je totiž již rozhodnuto. Jari-Matti Latvala vyhrál ve Walesu již dvakrát, letos by chtěl svá předchozí vítězství zopakovat. Přednostně musí porazit Sébastiena Ogiera.
Ogier si po zisku svého druhého titulu může soutěže ve Velké Británii užít. Jenže kdo zná ctižádostivého Francouze, tak ten ví, že nebude chtít dát svoji 'kůži lacino'. "Ze zkušeností vím, že každý jezdec chce odjet dobrou poslední soutěž roku. Proto si dovedu dost dobře představit, že by Jari-Matti ve Walesu rád získal svoje třetí vítězství," říká Sébastien Ogier.
Fin své ambice nikterak neskrývá: "Vloni jsem byl druhý za Sébastienem Ogierem. Letos chci na stupních vítězů postoupit o jeden stupínek výš. To by byl opravdu pěkný konec sezony," říká Jari-Matti Latvala.
Zajímavostí je, že letos už třikrát dopadl jejich vzájemný souboj o vítězství velmi těsně - rozdíl byl pod 12 vteřin: Ve Finsku vyhrál Latvala o 3,6s, v Austrálii Ogier o 6,8s a naposledy Ogier ve Španělsku o 11,3s.
Naposledy vyhrál Latvala ve Walesu v roce 2012
Nejlépe zná ale podmínky na tamějších tratích trojka týmu, Andreas Mikkelsen: "Rally Wales mám opravdu moc rád, v roce 2006 jsem zde zahájil svoji kariéru, proto jde svým způsobem o moji domácí soutěž. Ve Walesu se cítím opravdu dobře a v těžkých podmínkách si věřím."
Nor měl k vítězství letos už dvakrát blízko - ve Švédsku podlehl Latvalovi, v Polsku Ogierovi: "I tak nebudu riskovat vše, abych získal svoje první vítězství. Dříve nebo později se postavím na nejvyšší stupínek."
Ve Švédsku a Polsku byl Mikkelsen druhý
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?