AKTUALIZACE PO RZ11; Hudec - havarie v RZ 9.Posádka OK. Ve Francii se koná poslední soutěž letošní sezony ME v rally. Jede se na známé soutěži, která bývala dlouhá léta součástí kalendáře WRC.
Po RZ11:
Odpoledne na posádky čekaly už jen dvě poslední zkoušky. Hned na první z nich musel odstoupit Julien Maurin s Peugeotem R5, který do té doby držel na páté příčce. Nejrychlejšího času dosáhl Stéphane Sarrazin, který si tak na čele vybudoval náskok 24 vteřin. Na poslední zkoušce rally by sice nejrychlejší Bryan Bouffier, ale jeho krajan na něj ztratil pouze 5,5s, takže se posádka Sarrazin/Renucci může radovat z vítězství. Nás může těšit celkově osmé místo Jaromíra Tarabuse.
Výsledky Tour de Corse RZ11 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000 2:36:48,4 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +18,9 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +1:38,2 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +2:24,1 05. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +5:41,9 06. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +6:29,9 07. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +7:33,5 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +7:51,3 09. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +10:19,0 10. L. Reuche/J. Deriaz Renault Clio RS R3T +13:21,0Po RZ 9:
Průběžně třetí Abbring si lehce stěžuje na klouzacící pneu po 10 km rz a netlačí na pilu. Sarrazin říká že je velmi těžké neudělat chybu mezi tolika obrubníky. Breenovi nefunguje intercom. Bouffier tlačí dneska na pilu jak může, ale na vedení mu stále chybí ještě necelých 14 vteřin. Má na to ještě dvě vlemi dlouhé zkoušky. Martin Hudec s Petrem Pickou, se snažili udržet druhé místo v ERC PC, ale bohužel v levé zatáčce byl rychlý, a vozidlo šlo přes obrubník na mez a málem na střechu. Bohužel stop jim vystavilo zlomené zavěšení PP kola. Velmi dobrý výkon podává osmý Tarabus. Antonín Tlusťák je průběžně čtrnáctý
Výsledky Tour de Corse RZ9 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000 1:50:27,1 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +13,6 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +58,5 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +1:39,3 05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5 +2:28,6 06. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +3:43,6 07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +4:38,3 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +5:08,2 09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +5:34,2 10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +7:14,5
Po RZ6:
Hned od první zkoušky dne spolu svádějí tesný souboj o desetiny vteřiny na čele dva Francouzi na Fordech Fiesta RRC, kteří však v MS působí u jiných týmů. Dopoledne vyhrál jednu zkoušku Sarrazin (testovací pilot Toyoty), jednu Bouffier (v MS Hyundai) a jednu vyhráli společně s na desetinu shodným časem.
Po servisu jejich souboj pokračoval, na RZ4 dostal Bouffier defekt, naštěstí však až v závěru testu, a ztratil 17 vteřin. Z vítězství se proto radoval Sarrazin. Poslední dvě zkoušky dne vyhrál Bouffier, kterému se podařilo téměř smazat ztrátu způsobenou defektem. Sarrazin totiž špatně zvolil pneumatiky, když se rozhodl řídit vlastním uvážením a ne radami lidí od Michelinu.
Korsická rally je nemilosrdná k továrním týmům, které ME jezdí. Škoda Auto přišla o jednu Fabii S2000 ještě před startem - více zde, zbývající nadějí byl tedy pouze Lappi. Fin po pomalejším začátku po zastávce v servisní zoně zrychlil, zajel dva druhé časy a posunul se po RZ5 na třetí místo. Jenže v RZ6 udělal chybu a havaroval.
Také u Peugeotu vše nejde podle plánu - po první sekci musel 208 T16 odstavit Craig Breen. Jeho vůz opět zastavila porucha převodovky. Jediným v soutěži zůstávajícím továrním pilotem je tedy Kevin Abbring na třetím místě. Smůlu měl i další pravidelný účastník ERC, Kajetan Kajetanowicz. Jeho Ford Fiesta R5 zlobil od první zkoušky, na RZ2 odstoupil kvůli poloose.
Časy na úrovni špicky byl schopný zajíždět také Julien Maurin s Fordem Fiesta R5. Jenže na RZ2 jel 10 km na defektu. Aby smůly neměl málo, v RZ6 dostal další defekt.
Výsledky Tour de Corse RZ6 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta RRC 1:22:05,4 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +1,7 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +38,3 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +1:10,0 05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5 +2:14,2 06. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +2:26,9 07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +2:58,7 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +3:42,4 09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +4:20,8 10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +4:56,9Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.