Tour de Corse: Francouzský duel o Korsiku vyhrál Sarrazin

sarrazin, stéphane
sarrazin, stéphane, foto: www.rally-erc.com
iM2 7. listopadu 2014 17:16
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ11; Hudec - havarie v RZ 9.Posádka OK. Ve Francii se koná poslední soutěž letošní sezony ME v rally. Jede se na známé soutěži, která bývala dlouhá léta součástí kalendáře WRC.

Po RZ11:

Odpoledne na posádky čekaly už jen dvě poslední zkoušky. Hned na první z nich musel odstoupit Julien Maurin s Peugeotem R5, který do té doby držel na páté příčce. Nejrychlejšího času dosáhl Stéphane Sarrazin, který si tak na čele vybudoval náskok 24 vteřin. Na poslední zkoušce rally by sice nejrychlejší Bryan Bouffier, ale jeho krajan na něj ztratil pouze 5,5s, takže se posádka Sarrazin/Renucci může radovat z vítězství. Nás může těšit celkově osmé místo Jaromíra Tarabuse.

Výsledky Tour de Corse RZ11
01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000
2:36:48,4   02. B. Bouffier/X. Panseri
Ford Fiesta RRC   +18,9
03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16   +1:38,2
04. E. Camilli/B. Veillas
Peugeot 207 S2000   +2:24,1 05.
R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0   +5:41,9
06. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16  
+6:29,9 07.
J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5   +7:33,5
08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000  
+7:51,3 09. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3
  +10:19,0
10. L. Reuche/J. Deriaz Renault Clio RS R3T   +13:21,0

Po RZ 9:

Průběžně třetí Abbring si lehce stěžuje na klouzacící pneu po 10 km rz a netlačí na pilu. Sarrazin říká že je velmi těžké neudělat chybu mezi tolika obrubníky. Breenovi nefunguje intercom. Bouffier tlačí dneska na pilu jak může, ale na vedení mu stále chybí ještě necelých 14 vteřin. Má na to ještě dvě vlemi dlouhé zkoušky. Martin Hudec s  Petrem Pickou, se snažili udržet druhé místo v ERC PC, ale bohužel v levé zatáčce byl rychlý, a vozidlo šlo přes obrubník na mez a málem na střechu. Bohužel stop jim vystavilo zlomené zavěšení PP kola. Velmi dobrý výkon podává osmý Tarabus. Antonín Tlusťák je průběžně čtrnáctý

Výsledky Tour de Corse RZ9 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000
1:50:27,1  
02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC   +13,6
03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16
  +58,5 04. E. Camilli/B. Veillas
Peugeot 207 S2000   +1:39,3
05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5   +2:28,6
06. R. Dumas/D. Giraudet
Porsche 997 GT3 RS 4.0   +3:43,6 07.
B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16   +4:38,3
08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000  
+5:08,2 09.
J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5   +5:34,2
10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3  
+7:14,5

 

Po RZ6:

Hned od první zkoušky dne spolu svádějí tesný souboj o desetiny vteřiny na čele dva Francouzi na Fordech Fiesta RRC, kteří však v MS působí u jiných týmů. Dopoledne vyhrál jednu zkoušku Sarrazin (testovací pilot Toyoty), jednu Bouffier (v MS Hyundai) a jednu vyhráli společně s na desetinu shodným časem.

Po servisu jejich souboj pokračoval, na RZ4 dostal Bouffier defekt, naštěstí však až v závěru testu, a ztratil 17 vteřin. Z vítězství se proto radoval Sarrazin. Poslední dvě zkoušky dne vyhrál Bouffier, kterému se podařilo téměř smazat ztrátu způsobenou defektem. Sarrazin totiž špatně zvolil pneumatiky, když se rozhodl řídit vlastním uvážením a ne radami lidí od Michelinu.

Korsická rally je nemilosrdná k továrním týmům, které ME jezdí. Škoda Auto přišla o jednu Fabii S2000 ještě před startem - více zde, zbývající nadějí byl tedy pouze Lappi. Fin po pomalejším začátku po zastávce v servisní zoně zrychlil, zajel dva druhé časy a posunul se po RZ5 na třetí místo. Jenže v RZ6 udělal chybu a havaroval.

Také u Peugeotu vše nejde podle plánu - po první sekci musel 208 T16 odstavit Craig Breen. Jeho vůz opět zastavila porucha převodovky. Jediným v soutěži zůstávajícím továrním pilotem je tedy Kevin Abbring na třetím místě. Smůlu měl i další pravidelný účastník ERC, Kajetan Kajetanowicz. Jeho Ford Fiesta R5 zlobil od první zkoušky, na RZ2 odstoupil kvůli poloose.

Časy na úrovni špicky byl schopný zajíždět také Julien Maurin s Fordem Fiesta R5. Jenže na RZ2 jel 10 km na defektu. Aby smůly neměl málo, v RZ6 dostal další defekt.

Výsledky Tour de Corse RZ6 01. S. Sarrazin/J. Renucci
Ford Fiesta RRC 1:22:05,4  
02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC   +1,7
03. K. Abbring/S. Marshall
Peugeot 208 T16   +38,3 04.
E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000   +1:10,0
05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5  
+2:14,2 06.
R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0   +2:26,9
07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16  
+2:58,7 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000
  +3:42,4
09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5   +4:20,8
10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3
  +4:56,9
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.