AKTUALIZACE PO RZ11; Hudec - havarie v RZ 9.Posádka OK. Ve Francii se koná poslední soutěž letošní sezony ME v rally. Jede se na známé soutěži, která bývala dlouhá léta součástí kalendáře WRC.
Po RZ11:
Odpoledne na posádky čekaly už jen dvě poslední zkoušky. Hned na první z nich musel odstoupit Julien Maurin s Peugeotem R5, který do té doby držel na páté příčce. Nejrychlejšího času dosáhl Stéphane Sarrazin, který si tak na čele vybudoval náskok 24 vteřin. Na poslední zkoušce rally by sice nejrychlejší Bryan Bouffier, ale jeho krajan na něj ztratil pouze 5,5s, takže se posádka Sarrazin/Renucci může radovat z vítězství. Nás může těšit celkově osmé místo Jaromíra Tarabuse.
Výsledky Tour de Corse RZ11 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000 2:36:48,4 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +18,9 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +1:38,2 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +2:24,1 05. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +5:41,9 06. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +6:29,9 07. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +7:33,5 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +7:51,3 09. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +10:19,0 10. L. Reuche/J. Deriaz Renault Clio RS R3T +13:21,0Po RZ 9:
Průběžně třetí Abbring si lehce stěžuje na klouzacící pneu po 10 km rz a netlačí na pilu. Sarrazin říká že je velmi těžké neudělat chybu mezi tolika obrubníky. Breenovi nefunguje intercom. Bouffier tlačí dneska na pilu jak může, ale na vedení mu stále chybí ještě necelých 14 vteřin. Má na to ještě dvě vlemi dlouhé zkoušky. Martin Hudec s Petrem Pickou, se snažili udržet druhé místo v ERC PC, ale bohužel v levé zatáčce byl rychlý, a vozidlo šlo přes obrubník na mez a málem na střechu. Bohužel stop jim vystavilo zlomené zavěšení PP kola. Velmi dobrý výkon podává osmý Tarabus. Antonín Tlusťák je průběžně čtrnáctý
Výsledky Tour de Corse RZ9 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000 1:50:27,1 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +13,6 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +58,5 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +1:39,3 05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5 +2:28,6 06. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +3:43,6 07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +4:38,3 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +5:08,2 09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +5:34,2 10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +7:14,5
Po RZ6:
Hned od první zkoušky dne spolu svádějí tesný souboj o desetiny vteřiny na čele dva Francouzi na Fordech Fiesta RRC, kteří však v MS působí u jiných týmů. Dopoledne vyhrál jednu zkoušku Sarrazin (testovací pilot Toyoty), jednu Bouffier (v MS Hyundai) a jednu vyhráli společně s na desetinu shodným časem.
Po servisu jejich souboj pokračoval, na RZ4 dostal Bouffier defekt, naštěstí však až v závěru testu, a ztratil 17 vteřin. Z vítězství se proto radoval Sarrazin. Poslední dvě zkoušky dne vyhrál Bouffier, kterému se podařilo téměř smazat ztrátu způsobenou defektem. Sarrazin totiž špatně zvolil pneumatiky, když se rozhodl řídit vlastním uvážením a ne radami lidí od Michelinu.
Korsická rally je nemilosrdná k továrním týmům, které ME jezdí. Škoda Auto přišla o jednu Fabii S2000 ještě před startem - více zde, zbývající nadějí byl tedy pouze Lappi. Fin po pomalejším začátku po zastávce v servisní zoně zrychlil, zajel dva druhé časy a posunul se po RZ5 na třetí místo. Jenže v RZ6 udělal chybu a havaroval.
Také u Peugeotu vše nejde podle plánu - po první sekci musel 208 T16 odstavit Craig Breen. Jeho vůz opět zastavila porucha převodovky. Jediným v soutěži zůstávajícím továrním pilotem je tedy Kevin Abbring na třetím místě. Smůlu měl i další pravidelný účastník ERC, Kajetan Kajetanowicz. Jeho Ford Fiesta R5 zlobil od první zkoušky, na RZ2 odstoupil kvůli poloose.
Časy na úrovni špicky byl schopný zajíždět také Julien Maurin s Fordem Fiesta R5. Jenže na RZ2 jel 10 km na defektu. Aby smůly neměl málo, v RZ6 dostal další defekt.
Výsledky Tour de Corse RZ6 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta RRC 1:22:05,4 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +1,7 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +38,3 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +1:10,0 05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5 +2:14,2 06. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +2:26,9 07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +2:58,7 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +3:42,4 09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +4:20,8 10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +4:56,9Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?