AKTUALIZACE PO RZ11; Hudec - havarie v RZ 9.Posádka OK. Ve Francii se koná poslední soutěž letošní sezony ME v rally. Jede se na známé soutěži, která bývala dlouhá léta součástí kalendáře WRC.
Po RZ11:
Odpoledne na posádky čekaly už jen dvě poslední zkoušky. Hned na první z nich musel odstoupit Julien Maurin s Peugeotem R5, který do té doby držel na páté příčce. Nejrychlejšího času dosáhl Stéphane Sarrazin, který si tak na čele vybudoval náskok 24 vteřin. Na poslední zkoušce rally by sice nejrychlejší Bryan Bouffier, ale jeho krajan na něj ztratil pouze 5,5s, takže se posádka Sarrazin/Renucci může radovat z vítězství. Nás může těšit celkově osmé místo Jaromíra Tarabuse.
Výsledky Tour de Corse RZ11 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000 2:36:48,4 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +18,9 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +1:38,2 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +2:24,1 05. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +5:41,9 06. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +6:29,9 07. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +7:33,5 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +7:51,3 09. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +10:19,0 10. L. Reuche/J. Deriaz Renault Clio RS R3T +13:21,0Po RZ 9:
Průběžně třetí Abbring si lehce stěžuje na klouzacící pneu po 10 km rz a netlačí na pilu. Sarrazin říká že je velmi těžké neudělat chybu mezi tolika obrubníky. Breenovi nefunguje intercom. Bouffier tlačí dneska na pilu jak může, ale na vedení mu stále chybí ještě necelých 14 vteřin. Má na to ještě dvě vlemi dlouhé zkoušky. Martin Hudec s Petrem Pickou, se snažili udržet druhé místo v ERC PC, ale bohužel v levé zatáčce byl rychlý, a vozidlo šlo přes obrubník na mez a málem na střechu. Bohužel stop jim vystavilo zlomené zavěšení PP kola. Velmi dobrý výkon podává osmý Tarabus. Antonín Tlusťák je průběžně čtrnáctý
Výsledky Tour de Corse RZ9 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000 1:50:27,1 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +13,6 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +58,5 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +1:39,3 05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5 +2:28,6 06. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +3:43,6 07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +4:38,3 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +5:08,2 09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +5:34,2 10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +7:14,5
Po RZ6:
Hned od první zkoušky dne spolu svádějí tesný souboj o desetiny vteřiny na čele dva Francouzi na Fordech Fiesta RRC, kteří však v MS působí u jiných týmů. Dopoledne vyhrál jednu zkoušku Sarrazin (testovací pilot Toyoty), jednu Bouffier (v MS Hyundai) a jednu vyhráli společně s na desetinu shodným časem.
Po servisu jejich souboj pokračoval, na RZ4 dostal Bouffier defekt, naštěstí však až v závěru testu, a ztratil 17 vteřin. Z vítězství se proto radoval Sarrazin. Poslední dvě zkoušky dne vyhrál Bouffier, kterému se podařilo téměř smazat ztrátu způsobenou defektem. Sarrazin totiž špatně zvolil pneumatiky, když se rozhodl řídit vlastním uvážením a ne radami lidí od Michelinu.
Korsická rally je nemilosrdná k továrním týmům, které ME jezdí. Škoda Auto přišla o jednu Fabii S2000 ještě před startem - více zde, zbývající nadějí byl tedy pouze Lappi. Fin po pomalejším začátku po zastávce v servisní zoně zrychlil, zajel dva druhé časy a posunul se po RZ5 na třetí místo. Jenže v RZ6 udělal chybu a havaroval.
Také u Peugeotu vše nejde podle plánu - po první sekci musel 208 T16 odstavit Craig Breen. Jeho vůz opět zastavila porucha převodovky. Jediným v soutěži zůstávajícím továrním pilotem je tedy Kevin Abbring na třetím místě. Smůlu měl i další pravidelný účastník ERC, Kajetan Kajetanowicz. Jeho Ford Fiesta R5 zlobil od první zkoušky, na RZ2 odstoupil kvůli poloose.
Časy na úrovni špicky byl schopný zajíždět také Julien Maurin s Fordem Fiesta R5. Jenže na RZ2 jel 10 km na defektu. Aby smůly neměl málo, v RZ6 dostal další defekt.
Výsledky Tour de Corse RZ6 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta RRC 1:22:05,4 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +1,7 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +38,3 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +1:10,0 05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5 +2:14,2 06. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +2:26,9 07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +2:58,7 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +3:42,4 09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +4:20,8 10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +4:56,9Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.