AKTUALIZACE PO RZ11; Hudec - havarie v RZ 9.Posádka OK. Ve Francii se koná poslední soutěž letošní sezony ME v rally. Jede se na známé soutěži, která bývala dlouhá léta součástí kalendáře WRC.
Po RZ11:
Odpoledne na posádky čekaly už jen dvě poslední zkoušky. Hned na první z nich musel odstoupit Julien Maurin s Peugeotem R5, který do té doby držel na páté příčce. Nejrychlejšího času dosáhl Stéphane Sarrazin, který si tak na čele vybudoval náskok 24 vteřin. Na poslední zkoušce rally by sice nejrychlejší Bryan Bouffier, ale jeho krajan na něj ztratil pouze 5,5s, takže se posádka Sarrazin/Renucci může radovat z vítězství. Nás může těšit celkově osmé místo Jaromíra Tarabuse.
Výsledky Tour de Corse RZ11 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000 2:36:48,4 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +18,9 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +1:38,2 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +2:24,1 05. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +5:41,9 06. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +6:29,9 07. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +7:33,5 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +7:51,3 09. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +10:19,0 10. L. Reuche/J. Deriaz Renault Clio RS R3T +13:21,0Po RZ 9:
Průběžně třetí Abbring si lehce stěžuje na klouzacící pneu po 10 km rz a netlačí na pilu. Sarrazin říká že je velmi těžké neudělat chybu mezi tolika obrubníky. Breenovi nefunguje intercom. Bouffier tlačí dneska na pilu jak může, ale na vedení mu stále chybí ještě necelých 14 vteřin. Má na to ještě dvě vlemi dlouhé zkoušky. Martin Hudec s Petrem Pickou, se snažili udržet druhé místo v ERC PC, ale bohužel v levé zatáčce byl rychlý, a vozidlo šlo přes obrubník na mez a málem na střechu. Bohužel stop jim vystavilo zlomené zavěšení PP kola. Velmi dobrý výkon podává osmý Tarabus. Antonín Tlusťák je průběžně čtrnáctý
Výsledky Tour de Corse RZ9 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta S2000 1:50:27,1 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +13,6 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +58,5 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +1:39,3 05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5 +2:28,6 06. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +3:43,6 07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +4:38,3 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +5:08,2 09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +5:34,2 10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +7:14,5
Po RZ6:
Hned od první zkoušky dne spolu svádějí tesný souboj o desetiny vteřiny na čele dva Francouzi na Fordech Fiesta RRC, kteří však v MS působí u jiných týmů. Dopoledne vyhrál jednu zkoušku Sarrazin (testovací pilot Toyoty), jednu Bouffier (v MS Hyundai) a jednu vyhráli společně s na desetinu shodným časem.
Po servisu jejich souboj pokračoval, na RZ4 dostal Bouffier defekt, naštěstí však až v závěru testu, a ztratil 17 vteřin. Z vítězství se proto radoval Sarrazin. Poslední dvě zkoušky dne vyhrál Bouffier, kterému se podařilo téměř smazat ztrátu způsobenou defektem. Sarrazin totiž špatně zvolil pneumatiky, když se rozhodl řídit vlastním uvážením a ne radami lidí od Michelinu.
Korsická rally je nemilosrdná k továrním týmům, které ME jezdí. Škoda Auto přišla o jednu Fabii S2000 ještě před startem - více zde, zbývající nadějí byl tedy pouze Lappi. Fin po pomalejším začátku po zastávce v servisní zoně zrychlil, zajel dva druhé časy a posunul se po RZ5 na třetí místo. Jenže v RZ6 udělal chybu a havaroval.
Také u Peugeotu vše nejde podle plánu - po první sekci musel 208 T16 odstavit Craig Breen. Jeho vůz opět zastavila porucha převodovky. Jediným v soutěži zůstávajícím továrním pilotem je tedy Kevin Abbring na třetím místě. Smůlu měl i další pravidelný účastník ERC, Kajetan Kajetanowicz. Jeho Ford Fiesta R5 zlobil od první zkoušky, na RZ2 odstoupil kvůli poloose.
Časy na úrovni špicky byl schopný zajíždět také Julien Maurin s Fordem Fiesta R5. Jenže na RZ2 jel 10 km na defektu. Aby smůly neměl málo, v RZ6 dostal další defekt.
Výsledky Tour de Corse RZ6 01. S. Sarrazin/J. Renucci Ford Fiesta RRC 1:22:05,4 02. B. Bouffier/X. Panseri Ford Fiesta RRC +1,7 03. K. Abbring/S. Marshall Peugeot 208 T16 +38,3 04. E. Camilli/B. Veillas Peugeot 207 S2000 +1:10,0 05. J. Maurin/N. Klinger Ford Fiesta R5 +2:14,2 06. R. Dumas/D. Giraudet Porsche 997 GT3 RS 4.0 +2:26,9 07. B. Magalhaes/C. Magalhaes Peugeot 208 T16 +2:58,7 08. J. Tarabus/D. Trunkát Škoda Fabia S2000 +3:42,4 09. J.-M. Leandri/F. Gonon Ford Fiesta R5 +4:20,8 10. P. Guglielmi/J. Vesperini Renault Clio R3 +4:56,9Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?