O víkendu zažije debut VW Golf WRC. Jde o projekt FAW-Volkswagen, který si nechal vyvinout u Prodrivu Golf SCRC. Za volant se posadí Chris Atkinson.
Samotný Volkswagen Motorsport se o tento projekt asi nezajímal, a tak se ujal nabídnuté šance britský Prodrive. Díky tomu se britský tým vrátil po delší pauze (od konce projektu Mini ve WRC) na scénu rally. Pro FAW-Volkswagen (Volkswagen Čína) postavil soutěžní Golf SCRC. Premiéra vozu se uskuteční o tomto víkendu na Longyou Rally.
Vývoj vozu trval pouze 6 měsíců a v útrobách bychom našli komponenty z WRC, které jsou však s ohledem na čínské volnější regule náležitě využity. Prodrive navíc při stavbě Golfu využil zkušenosti ze stavby Mini JCW WRC.
Hlavním rozdílem je motor: Golf má 2,0l motor s 35 mm restriktorem, zatímco aktuální WRC mají jen 1,6l motory s 33 mm restriktorem. Prodrive se však drží zkrátka a dle něj má motor výkon "přes 300 koní". Vůz šestistupňovou sekvenční převodovku Xtrac, která se používá i v aktuálních vozech WRC. Také váha byla zredukovaná, auto má pouze 1 150 kg (současné WRC 1 230 kg).
"Tým, který vyvíjel Volkswagen Golf SCRC, stavěl i poslední evoluce Subaru Impreza WRC nebo Mini John Cooper Works WRC. Vše, co o rallysportu víme, se v tomto autě projevilo," řekl šéf Prodrivu, John Gaw. O debut vozu se postará posádka Atkinson/Prévot.
Fotogalerii nového vozu naleznete zde. (zdroj: www.rallye-magazin.de)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?