MS v rallycrossu analyzuje současné jezdce MS. Nora nepřekvapuje, že je nejrychlejší Sébastien Ogier, naproti tomu v letošním roce jej mile překvapil Elfyn Evans.
Petter Solberg vždy bavil v MS své fanoušky jízdou na hraně a zábavným pojetím, za což si vysloužil přezdvíku "Mister Hollywood". Nor jezdil MS více než 10 let. Vrcholem byl pochopitelně zisk titulu v roce 2003 se Subaru, kdy porazil v přímém souboji Sébastien Loeba. I v dalších letech se držel na špici, avšak suverénního Loeba už nikdy v konečném hodnocení neporazil.
Subaru se po sezoně 2008 stáhlo z MS, následně jezdil Petter tři roky za soukromý tým, než se v roce 2012 stal továrním jezdcem Fordu. Jenže ani nové tovární angažmá mu další vítězství nepřineslo, po sezoně tedy odešel do rallycrossu. Zde se mu letos podařilo vyhrát titul mistra světa a o minulém víkendu odjel finále belgického šampionátu v rally.
MS v rally Nor stále sleduje a současné úspěchy Volkswagenu ho nepřekvapují: "Ogier je, zcela podle očekávání, opět nejrychlejší. Latvala na něj útočí, ale jde to ztěžka. Je ale hodně motivovaný. Nejsem si ovšem jistý, že ho může porazit," pochválil Solberg bývalého kolegu od Fordu. Volkswagen letos prohrál jen jednou, doma v Německu, kde po chybách obou dvou hlavních jezdců vyhrál Hyundai.
Petter Solberg ve své poslední sezoně ve WRC jezdil s Fiestou RS WRC
Mimo VW o sobě hodně dává, především v druhé půlce roku, vědět Kris Meeke z Citroënu: "Meeke mě stabilními výkony překvapil. Využil příležitost, aby se toho hodně naučil. Zvláště na některých soutěžích zazářil, někde měl smůlu. Ale OK, potřebuje zkušenosti."
Dalším, kdo letos Pettera svými výkony zaujal, je Andreas Mikkelsen: "Myslím, že Mikkelsen letos zaujal, především svoji stabilitou. Vyrostl hodně rychle a využil své šance, aby rostl společně s Volkswagenem.
Naopak výkony Mikka Hirvonena byly zklamáním: "Mikko Hirvonen se v některých soutěžích zlepšoval, ale občas měl smůlu. Chybí mu trošku stabilita, protože jinak je auto dobré." Solberg také vybral jednoho jezdce, který bude hrát v budoucnu velkou roli: "Elfyn Evans mě spoustou dobrých výsledku hodně zaujal. Myslím, že v budoucnu může být opravdu hodně dobrý." Welšan má před posledním závodem roku na svém kontě 71 bodů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.