MS v rallycrossu analyzuje současné jezdce MS. Nora nepřekvapuje, že je nejrychlejší Sébastien Ogier, naproti tomu v letošním roce jej mile překvapil Elfyn Evans.
Petter Solberg vždy bavil v MS své fanoušky jízdou na hraně a zábavným pojetím, za což si vysloužil přezdvíku "Mister Hollywood". Nor jezdil MS více než 10 let. Vrcholem byl pochopitelně zisk titulu v roce 2003 se Subaru, kdy porazil v přímém souboji Sébastien Loeba. I v dalších letech se držel na špici, avšak suverénního Loeba už nikdy v konečném hodnocení neporazil.
Subaru se po sezoně 2008 stáhlo z MS, následně jezdil Petter tři roky za soukromý tým, než se v roce 2012 stal továrním jezdcem Fordu. Jenže ani nové tovární angažmá mu další vítězství nepřineslo, po sezoně tedy odešel do rallycrossu. Zde se mu letos podařilo vyhrát titul mistra světa a o minulém víkendu odjel finále belgického šampionátu v rally.
MS v rally Nor stále sleduje a současné úspěchy Volkswagenu ho nepřekvapují: "Ogier je, zcela podle očekávání, opět nejrychlejší. Latvala na něj útočí, ale jde to ztěžka. Je ale hodně motivovaný. Nejsem si ovšem jistý, že ho může porazit," pochválil Solberg bývalého kolegu od Fordu. Volkswagen letos prohrál jen jednou, doma v Německu, kde po chybách obou dvou hlavních jezdců vyhrál Hyundai.
Petter Solberg ve své poslední sezoně ve WRC jezdil s Fiestou RS WRC
Mimo VW o sobě hodně dává, především v druhé půlce roku, vědět Kris Meeke z Citroënu: "Meeke mě stabilními výkony překvapil. Využil příležitost, aby se toho hodně naučil. Zvláště na některých soutěžích zazářil, někde měl smůlu. Ale OK, potřebuje zkušenosti."
Dalším, kdo letos Pettera svými výkony zaujal, je Andreas Mikkelsen: "Myslím, že Mikkelsen letos zaujal, především svoji stabilitou. Vyrostl hodně rychle a využil své šance, aby rostl společně s Volkswagenem.
Naopak výkony Mikka Hirvonena byly zklamáním: "Mikko Hirvonen se v některých soutěžích zlepšoval, ale občas měl smůlu. Chybí mu trošku stabilita, protože jinak je auto dobré." Solberg také vybral jednoho jezdce, který bude hrát v budoucnu velkou roli: "Elfyn Evans mě spoustou dobrých výsledku hodně zaujal. Myslím, že v budoucnu může být opravdu hodně dobrý." Welšan má před posledním závodem roku na svém kontě 71 bodů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.