Solberg o jezdcích: Mikkelsen budoucí mistr, Evans zaujal

Solberg, Petter
Solberg, Petter, foto: Citroën Sport
iM2 9. listopadu 2014 18:57
Sdílej:

MS v rallycrossu analyzuje současné jezdce MS. Nora nepřekvapuje, že je nejrychlejší Sébastien Ogier, naproti tomu v letošním roce jej mile překvapil Elfyn Evans.

Petter Solberg vždy bavil v MS své fanoušky jízdou na hraně a zábavným pojetím, za což si vysloužil přezdvíku "Mister Hollywood". Nor jezdil MS více než 10 let. Vrcholem byl pochopitelně zisk titulu v roce 2003 se Subaru, kdy porazil v přímém souboji Sébastien Loeba. I v dalších letech se držel na špici, avšak suverénního Loeba už nikdy v konečném hodnocení neporazil.

Subaru se po sezoně 2008 stáhlo z MS, následně jezdil Petter tři roky za soukromý tým, než se v roce 2012 stal továrním jezdcem Fordu. Jenže ani nové tovární angažmá mu další vítězství nepřineslo, po sezoně tedy odešel do rallycrossu. Zde se mu letos podařilo vyhrát titul mistra světa a o minulém víkendu odjel finále belgického šampionátu v rally.

MS v rally Nor stále sleduje a současné úspěchy Volkswagenu ho nepřekvapují: "Ogier je, zcela podle očekávání, opět nejrychlejší. Latvala na něj útočí, ale jde to ztěžka. Je ale hodně motivovaný. Nejsem si ovšem jistý, že ho může porazit," pochválil Solberg bývalého kolegu od Fordu. Volkswagen letos prohrál jen jednou, doma v Německu, kde po chybách obou dvou hlavních jezdců vyhrál Hyundai.

Petter Solberg ve své poslední sezoně ve WRC jezdil s Fiestou RS WRC

Mimo VW o sobě hodně dává, především v druhé půlce roku, vědět Kris Meeke z Citroënu: "Meeke mě stabilními výkony překvapil. Využil příležitost, aby se toho hodně naučil. Zvláště na některých soutěžích zazářil, někde měl smůlu. Ale OK, potřebuje zkušenosti."

Dalším, kdo letos Pettera svými výkony zaujal, je Andreas Mikkelsen: "Myslím, že Mikkelsen letos zaujal, především svoji stabilitou. Vyrostl hodně rychle a využil své šance, aby rostl společně s Volkswagenem. 

Naopak výkony Mikka Hirvonena byly zklamáním: "Mikko Hirvonen se v některých soutěžích zlepšoval, ale občas měl smůlu. Chybí mu trošku stabilita, protože jinak je auto dobré." Solberg také vybral jednoho jezdce, který bude hrát v budoucnu velkou roli: "Elfyn Evans mě spoustou dobrých výsledku hodně zaujal. Myslím, že v budoucnu může být opravdu hodně dobrý." Welšan má před posledním závodem roku na svém kontě 71 bodů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.