První vítězství v měřeném testu v MS v rally a spousta získaných cenných zkušeností - tak by se asi dala charakterizovat Španělská rally z pohledu Haydena Paddona.
Novozélanďan Hayden Paddon poprvé ve své kariéře ve WRC dokázal ve Španělsku získat vítězství v měřeném testu. Na páteční RZ3 byl rychlejší než všichni jeho soupeři. Tento úspěch se mu sice už ve zbývajících zkouškách soutěže nepodařilo zopakovat, nicméně s celkovým devátým místem je Paddon spokojen.
"Cekově to pro nás byla pozitivní rally. Vyhrál jsem svoji první měřenou zkoušku a posbíral spoustu zkušeností a informací," říká Hayden Paddon, který v pátek na šotolině předváděl velice slušné výkony, v sobotu a v neděli na asfaltu to už bylo o něco horší. "V úzkých pasážích jsme měli problém s nastavením, hodně jsme se toho ale naučili, díky čemuž může naše výkonnost na asfaltu růst."
Především v neděli si Paddon ztěžoval na silnou nedotáčivost své i20 WRC, z jihu Evropy si ale odváží 2 mistrovské body. "Je dobré být v TOP10 a ukončit naši jedinou soutěž této sezony na rovném povrchu bez větších problémů."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.