Díky vítězství ve Španělsku obhájil Sébastien Ogier svůj titul ve WRC. "Jsem jednoduše přešťastný, protože tato obhajoba titulu byla opravdu těžce vybojovaná," řekl dnes již dvojnásobný mistr světa.
Dnes to byl pro Sébastiena Ogiera a jeho navigátora, Juliena Ingrassiu, velký den, díky vítězství ve Španělsku si totiž připsali druhý titul. "Je to skvělý pocit být podruhé mistrem světa! Jsem jednoduše přešťastný, protože tato obhajoba titulu byla opravdu těžce vybojovaná. Především můj týmový kolega, Jari-Matti Latvala předváděl během uplynulých měsíců neuvěřitelně silný výkon. Teď jsme opravdu hodně rádi a je to pro mě a Juliena velké ulehčení," říká Sébastien Ogier, na kterého v cíli čekala celá rodina včetně čerstvé manželky, Andrei Kaiser.
"Můj velký dík jde celému fantastickému týmu Volkswagen. Nejen, že jsme měli během celé sezony k dispozici svělé auto, ale také u nás panuje jedinečná soudržnost. Je jedno, jestli se daří dobře nebo špatně - tým se skvěle chová ke každé posádce, což vás hodně motivuje. Jsem šťastný a hrdý na to, že mohu být součástí tohoto týmu. Dnes budeme mít ještě pořádnou mistrovskou party, to je jasné!"
Jari-Matti Latvala cestu za titulem Ogierovi nijak neulehčoval, tlačil na něj až do poslední RZ, nakonec byl ale Fin poražen o 11,3s. "Gratuluji Sébastienovi a Julienovi, zde ve Španělsku ukázali silný výkon a jsou zaslouženými mistry. Já a můj navigátor Miikka jsme se snažili boj o titul udržet otevřený tak dlouho, jak jen to šlo. Bohužel jsme v pátek na šotolině ztratili až moc času," říká týmový parťák, Jari-Matti Latvala.
A jak byl spokojený týmový šéf, Jost Capito? "Důstojný vítěz skvělého duelu v rámci celé sezony. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou zaslouženými starými i novými mistry světa v rally. Tlaku Jariho-Mattiho Latvaly a Miikky Anttily perfektně odolávali, svůj náskok chytře spravovali a vyšli z toho duelu jako vítězové. Náleží jim nevyšší respekt. S jedenácti vítězstvími v jedné sezoně stanovil Volkswagen nový rekord. Je to zásluha jak celého týmu na místě, tak i v Hannoveru, tak i ve Wolfsburgu. Jednoduše velký den pro Seba, Juliena a Volkswagen."
Ogier se tak stal osmým mužem v historii, který získal dva tituly v MS v rally. V minulosti se podařilo získat více než jeden titul těmto jezdcům: Walter Röhrl, Juha Kankkunen, Miki Biasion, Carlos Sainz, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm a Sébastien Loeb.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.