Díky vítězství ve Španělsku obhájil Sébastien Ogier svůj titul ve WRC. "Jsem jednoduše přešťastný, protože tato obhajoba titulu byla opravdu těžce vybojovaná," řekl dnes již dvojnásobný mistr světa.
Dnes to byl pro Sébastiena Ogiera a jeho navigátora, Juliena Ingrassiu, velký den, díky vítězství ve Španělsku si totiž připsali druhý titul. "Je to skvělý pocit být podruhé mistrem světa! Jsem jednoduše přešťastný, protože tato obhajoba titulu byla opravdu těžce vybojovaná. Především můj týmový kolega, Jari-Matti Latvala předváděl během uplynulých měsíců neuvěřitelně silný výkon. Teď jsme opravdu hodně rádi a je to pro mě a Juliena velké ulehčení," říká Sébastien Ogier, na kterého v cíli čekala celá rodina včetně čerstvé manželky, Andrei Kaiser.
"Můj velký dík jde celému fantastickému týmu Volkswagen. Nejen, že jsme měli během celé sezony k dispozici svělé auto, ale také u nás panuje jedinečná soudržnost. Je jedno, jestli se daří dobře nebo špatně - tým se skvěle chová ke každé posádce, což vás hodně motivuje. Jsem šťastný a hrdý na to, že mohu být součástí tohoto týmu. Dnes budeme mít ještě pořádnou mistrovskou party, to je jasné!"
Jari-Matti Latvala cestu za titulem Ogierovi nijak neulehčoval, tlačil na něj až do poslední RZ, nakonec byl ale Fin poražen o 11,3s. "Gratuluji Sébastienovi a Julienovi, zde ve Španělsku ukázali silný výkon a jsou zaslouženými mistry. Já a můj navigátor Miikka jsme se snažili boj o titul udržet otevřený tak dlouho, jak jen to šlo. Bohužel jsme v pátek na šotolině ztratili až moc času," říká týmový parťák, Jari-Matti Latvala.
A jak byl spokojený týmový šéf, Jost Capito? "Důstojný vítěz skvělého duelu v rámci celé sezony. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou zaslouženými starými i novými mistry světa v rally. Tlaku Jariho-Mattiho Latvaly a Miikky Anttily perfektně odolávali, svůj náskok chytře spravovali a vyšli z toho duelu jako vítězové. Náleží jim nevyšší respekt. S jedenácti vítězstvími v jedné sezoně stanovil Volkswagen nový rekord. Je to zásluha jak celého týmu na místě, tak i v Hannoveru, tak i ve Wolfsburgu. Jednoduše velký den pro Seba, Juliena a Volkswagen."
Ogier se tak stal osmým mužem v historii, který získal dva tituly v MS v rally. V minulosti se podařilo získat více než jeden titul těmto jezdcům: Walter Röhrl, Juha Kankkunen, Miki Biasion, Carlos Sainz, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm a Sébastien Loeb.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.