Díky vítězství ve Španělsku obhájil Sébastien Ogier svůj titul ve WRC. "Jsem jednoduše přešťastný, protože tato obhajoba titulu byla opravdu těžce vybojovaná," řekl dnes již dvojnásobný mistr světa.
Dnes to byl pro Sébastiena Ogiera a jeho navigátora, Juliena Ingrassiu, velký den, díky vítězství ve Španělsku si totiž připsali druhý titul. "Je to skvělý pocit být podruhé mistrem světa! Jsem jednoduše přešťastný, protože tato obhajoba titulu byla opravdu těžce vybojovaná. Především můj týmový kolega, Jari-Matti Latvala předváděl během uplynulých měsíců neuvěřitelně silný výkon. Teď jsme opravdu hodně rádi a je to pro mě a Juliena velké ulehčení," říká Sébastien Ogier, na kterého v cíli čekala celá rodina včetně čerstvé manželky, Andrei Kaiser.
"Můj velký dík jde celému fantastickému týmu Volkswagen. Nejen, že jsme měli během celé sezony k dispozici svělé auto, ale také u nás panuje jedinečná soudržnost. Je jedno, jestli se daří dobře nebo špatně - tým se skvěle chová ke každé posádce, což vás hodně motivuje. Jsem šťastný a hrdý na to, že mohu být součástí tohoto týmu. Dnes budeme mít ještě pořádnou mistrovskou party, to je jasné!"
Jari-Matti Latvala cestu za titulem Ogierovi nijak neulehčoval, tlačil na něj až do poslední RZ, nakonec byl ale Fin poražen o 11,3s. "Gratuluji Sébastienovi a Julienovi, zde ve Španělsku ukázali silný výkon a jsou zaslouženými mistry. Já a můj navigátor Miikka jsme se snažili boj o titul udržet otevřený tak dlouho, jak jen to šlo. Bohužel jsme v pátek na šotolině ztratili až moc času," říká týmový parťák, Jari-Matti Latvala.
A jak byl spokojený týmový šéf, Jost Capito? "Důstojný vítěz skvělého duelu v rámci celé sezony. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou zaslouženými starými i novými mistry světa v rally. Tlaku Jariho-Mattiho Latvaly a Miikky Anttily perfektně odolávali, svůj náskok chytře spravovali a vyšli z toho duelu jako vítězové. Náleží jim nevyšší respekt. S jedenácti vítězstvími v jedné sezoně stanovil Volkswagen nový rekord. Je to zásluha jak celého týmu na místě, tak i v Hannoveru, tak i ve Wolfsburgu. Jednoduše velký den pro Seba, Juliena a Volkswagen."
Ogier se tak stal osmým mužem v historii, který získal dva tituly v MS v rally. V minulosti se podařilo získat více než jeden titul těmto jezdcům: Walter Röhrl, Juha Kankkunen, Miki Biasion, Carlos Sainz, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm a Sébastien Loeb.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.