O příštím víkendu se vrací Petter Solberg za volant rallyového auta. Společně se svým dlouholetým navigátorem Philem Millsem odstartuje novopečený rallycrossový mistr světa do belgické Condroz Rally. Nejen on je napjatý, jak jeho pokus dopadne.
V MS v rallycrossu je už nějakou dobu rozhodnuto (více zde) a do posledního závodu v Argentině (28. až 29. listopadu) zbývá ještě nějaký čas. Petter Solberg se tak rozhodl využít tuto dobu, aby si s vozem Citroën C4 WRC vyzkoušel belgickou Condroz Rally (psali jsme zde). "Postavit se na startovní rošt a aby vedle mě spolujezdec odpočítaval od pěti, to už je něco neobvyklého," řekl natěšený Petter Solberg.
Nora nebude navigovat jen tak někdo, s Philem Millsem vyhrál v roce 2003 titul ve WRC a celkově spolu odstartovali do 152 světových závodů, naposledy do Rally Portugal 2010. "Už vloni jsme chtěli zkusit podniknout něco společně, deset let po zisku našeho titulu, ale neklaplo to. Teď můžeme říci, že to bude opožděná oslava."
Posádka Petter Solberg/Phil Mills v Polsku 2010
Petter přitom Condroz Rally vůbec nezná a zároveň také netuší, jak mu to po takové době půjde v rally autě. "Určitě to bude chtít nějaký čas, abych se našel poté, co už nějaký čas jezdím po okruzích sám. Ale jakmile si s Philem zase sedneme, tak budeme snad tvrdit muziku. Už se každopádně nemůžu dočkat, až se zase posadím do rally auta," pokračuje Petter.
A co bude dělat známý showman příští rok? "Pracujeme tvrdě na tom, abychom pro rok 2015 postavili vše na nohy, ale momentálně není nic potvrzeno." Další starty v rallysportu ale vylučovat nechce: "Jeden nikdy neví, když už bude Phil jednou sedět v autě, tak možná už nebude chtít vystoupit..."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?