O příštím víkendu se vrací Petter Solberg za volant rallyového auta. Společně se svým dlouholetým navigátorem Philem Millsem odstartuje novopečený rallycrossový mistr světa do belgické Condroz Rally. Nejen on je napjatý, jak jeho pokus dopadne.
V MS v rallycrossu je už nějakou dobu rozhodnuto (více zde) a do posledního závodu v Argentině (28. až 29. listopadu) zbývá ještě nějaký čas. Petter Solberg se tak rozhodl využít tuto dobu, aby si s vozem Citroën C4 WRC vyzkoušel belgickou Condroz Rally (psali jsme zde). "Postavit se na startovní rošt a aby vedle mě spolujezdec odpočítaval od pěti, to už je něco neobvyklého," řekl natěšený Petter Solberg.
Nora nebude navigovat jen tak někdo, s Philem Millsem vyhrál v roce 2003 titul ve WRC a celkově spolu odstartovali do 152 světových závodů, naposledy do Rally Portugal 2010. "Už vloni jsme chtěli zkusit podniknout něco společně, deset let po zisku našeho titulu, ale neklaplo to. Teď můžeme říci, že to bude opožděná oslava."
Posádka Petter Solberg/Phil Mills v Polsku 2010
Petter přitom Condroz Rally vůbec nezná a zároveň také netuší, jak mu to po takové době půjde v rally autě. "Určitě to bude chtít nějaký čas, abych se našel poté, co už nějaký čas jezdím po okruzích sám. Ale jakmile si s Philem zase sedneme, tak budeme snad tvrdit muziku. Už se každopádně nemůžu dočkat, až se zase posadím do rally auta," pokračuje Petter.
A co bude dělat známý showman příští rok? "Pracujeme tvrdě na tom, abychom pro rok 2015 postavili vše na nohy, ale momentálně není nic potvrzeno." Další starty v rallysportu ale vylučovat nechce: "Jeden nikdy neví, když už bude Phil jednou sedět v autě, tak možná už nebude chtít vystoupit..."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.