O příštím víkendu se vrací Petter Solberg za volant rallyového auta. Společně se svým dlouholetým navigátorem Philem Millsem odstartuje novopečený rallycrossový mistr světa do belgické Condroz Rally. Nejen on je napjatý, jak jeho pokus dopadne.
V MS v rallycrossu je už nějakou dobu rozhodnuto (více zde) a do posledního závodu v Argentině (28. až 29. listopadu) zbývá ještě nějaký čas. Petter Solberg se tak rozhodl využít tuto dobu, aby si s vozem Citroën C4 WRC vyzkoušel belgickou Condroz Rally (psali jsme zde). "Postavit se na startovní rošt a aby vedle mě spolujezdec odpočítaval od pěti, to už je něco neobvyklého," řekl natěšený Petter Solberg.
Nora nebude navigovat jen tak někdo, s Philem Millsem vyhrál v roce 2003 titul ve WRC a celkově spolu odstartovali do 152 světových závodů, naposledy do Rally Portugal 2010. "Už vloni jsme chtěli zkusit podniknout něco společně, deset let po zisku našeho titulu, ale neklaplo to. Teď můžeme říci, že to bude opožděná oslava."
Posádka Petter Solberg/Phil Mills v Polsku 2010
Petter přitom Condroz Rally vůbec nezná a zároveň také netuší, jak mu to po takové době půjde v rally autě. "Určitě to bude chtít nějaký čas, abych se našel poté, co už nějaký čas jezdím po okruzích sám. Ale jakmile si s Philem zase sedneme, tak budeme snad tvrdit muziku. Už se každopádně nemůžu dočkat, až se zase posadím do rally auta," pokračuje Petter.
A co bude dělat známý showman příští rok? "Pracujeme tvrdě na tom, abychom pro rok 2015 postavili vše na nohy, ale momentálně není nic potvrzeno." Další starty v rallysportu ale vylučovat nechce: "Jeden nikdy neví, když už bude Phil jednou sedět v autě, tak možná už nebude chtít vystoupit..."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?