AKTUALIZACE PO RZ17; Předposlední díl šampionátu WRC se jede ve Španělsku. Soutěž nabízí jak pro týmy tak i pro jezdce unikátní výzvu, když se páteční etapa koná na šotolině a sobotní s nedělní se jedou na asfaltu.
Fotogalerii přímo z místa si můžete prohlédnou zde.
Po RZ17:
Latvala vyhrál i dnešní poslední zkoušku, avšak na Ogiera to ve Španělsku nestačilo. Fin může litovat pokaženého pátku. Naopak Ogier získává tímto výsledkem svůj druhý jezdecký titul ve WRC. O minutu později do časové kontroly dojel Mikkelsen, za což dostal 10 vteřin penalizace, což jej srazilo zpět za Neuvillea. Block měl defekt, proto bod bere místo něj Al-Attiyah.
Výsledky Power Stage:1) Jari-Matti Latvala +3 body 2) Kris Meeke +2 body3) Andreas Mikkelsen +1 bod
Po RZ16:
Jari-Matti Latvala opravdu letí, díky dalšímu vítězství sjel na Ogiera 8 s celkově se přiblížil na 13,9s. Na závěrečné Power Stage se může stát cokoliv. Druhý byl na této RZ, stejně jako ráno, Kris Meeke. Třetí čas zajel Andreas Mikkelsen, který se díky tomu posunul o příčku výše před Thierryho Neuvillea. Oba jezdci se spolu vsadili o to, že kdo prohraje, platí tomu druhému večeři. Sordo ztrácí na Ostberga 9,9s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ16 01.servis
Po RZ15:
Latvala byl opět nejrychlejší, tentorkát na svého soka však najel pouze nicotných 0,8s. Mikkelsen porazil Neuvillea o dalších 6 vteřin a na jezdci VW je opravdu vidět, že se chce dostat před rivala z Hyundai. Thierry si stěžoval na nestabilní záď svého i20 WRC. Naopak Sordo moc na Ostberga nenajel (1s). I druhý jezdec Hyundai nebyl spokojen s nastavením vozu. V závěru desítky vystřídal Protasova Block. Krizi ve vysoké rychlosti zaznamenal Martin Prokop, ale situaci ustál.
Výsledky Rally Catalunya po RZ15Po RZ14:
Latvala hned po ránu zabral a na nic nečekal, na Ogiera sjel 4,6s, avšak jak sám včera večer Fin v servisu přiznal, kilometry do cíle se hodně krátí a naděje na vítězství se zmenšuje s každou další zkouškou. Na Madse Ostberga (9. čas) se zezadu přitahuje Dani Sordo (4. čas) a na Neuvillea (6. čas) tlačí Mikkelsen (5. čas).
Výsledky Rally Catalunya po RZ14neděle
Po RZ13:
V závěrečné krátké RZ (2,2km) se na čele seřadily tovární Volkswageny, vévodil jim Andreas Mikkelsen, Latvala byl o 0,6s rychlejší než Ogier. Následovaly dva tovární Hyundai v pořadí Neuville a Sordo, poté Ford s Hirvonenem a oba Citroëny v rukou Ostberga a Meekea. V desítce k žádným změnám nedošlo, Prokop kvůli problémům s technikou ztratil daších 26s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ13 01.Po RZ12:
Jari-Matti Latvala se stále nevzdává a do cíle RZ12 přijel o 5 vteřin rychleji než Ogier. Druhý čas na této zkoušce zajel Kris Meeke, který se v sobotu do soutěže v rámci Rally 2 vrátil. Jeho kolega od Citroënu, Mads Ostberg, na asfaltu prokazuje jisté zlepšení, když stále dokáže odolávat Sordovi s Hyundai. Do destíky se díky odpadnutí Kubici na minulé RZ dostal Yuri Protasov s Fordem Fiesta RS WRC. Problémy však potkaly Martina Prokopa. Ten musel na trati zastavovat, protože si myslel, že má defekt. Příčina vybrací však spočívala v poloose Fiesty RS WRC. Martin ztratil 3:16 minuty.
Výsledky Rally Catalunya po RZ12Po RZ11:
Sébastienu Ogierovi se podařilo na druhém průjezdu nejdelší RZ soutěže měřící 50 kilometrů porazit Latvalu o 4,6s. Do problémů se zde dostal třetí Volkswagen Polo R WRC. Andreas Mikkelsen dostal defekt a 2:43 min. Časová ztráta jej srazila ze 4. na 7. místo. Ještě hůře dopadl Robert Kubica, který ulomil na svém Fordu kolo. Opravdu pěkné časy jede ve Španělsku Martin Prokop, který poprvé vsadil na pneumatiky Pirelli.
Výsledky Rally Catalunya po RZ11servis
Po RZ10:
Jari-Matti Latvala vyhrál i třetí měřený test dne a svoji ztrátu na vedoucího Ogiera z konce první etapy již snížil o 8 vteřin. Fin na asfaltu, po svém premiérovém vítězství ve Francii, opravu letí a snaží se dostat Francouze pod tlak. Kubicovi se povedlo na přejezdový režim dokončit sekci a míří s poškozeným Fordem k mechanikům. Na RZ pátý Sordo má údajně technické problémy, když by měl ztrácet olej z motoru svého Hyundai
Výsledky Rally Catalunya po RZ10 01. S. Ogier/J. IngrassiaPo RZ9:
Pořadí na prvních třech místech kopíru výsledky předešlé RZ, tedy Latvala, Ogier (+2,0s) a Hirvonen (+7,0s). Čtvrtý čas zajel Dani Sordo s Hyundai. RZ9 měřila dlouhých 50 kilometrů a představovala obrovskou výzvu pro jezdce i techniku. S tou se potýká od rána Polák Kubica, který pokračuje jen za cenu pomalého tempa (+2:40 min). Díky tomu se propadl ze 7. na 9. místo, opačným směrem putoval Neuville (až 7. čas na RZ +24s), Belgičan postoupil z 9. na 7. místo. Prokop zůstal 8. Hned o dvě příčky si polepšil Mikko Hirvonen, který přeskočil dva Nory Ostberga a Mikkelsena. Fin dnes na asfaltu předvádí hezkou jízdu. Na konci destíky vystřídal na 10. místě Al-Attiyaha Block.
Výsledky Rally Catalunya po RZ9Po RZ8:
Nejrychleji zrána začal Jari-Matti Latvala, stíhaný Ogierem (+1,0s) a Hirvonenem s Mikkelsenem (oba +1,6s). Úvodní zkouška dne ale měřila necelé 4 kilometry. Problémy ale potkaly Roberta Kubicu, který dostal penalizaci 10s za pozdní příjezd do časové kontroly a navíc ztratil na této krátké vložce 45 vteřin. Poláka na jeho Fordu zlobí diferenciál.
Výsledky Rally Catalunya po RZ8sobota
Po RZ7:
Na poslední dnešní RZ hodně ztratil Thierry Neuville. Jezdec ve stopce řekl, že se mu do auta dostalo velké množství prachu, což rozhodilo jeho koncentraci a on udělal defekt. Kolo museli měnit na trati RZ, a tak ztratili skoro 2,5 min. Velkým skokanem se stal Jari-Matti Latvala, který byl před touto RZ až na sedmém místě. Díky malým rozestupům a druhému času se ale posunul až na druhé. Zkoušku vyhrál a na čele přenocuje Sébastien Ogier. Jen dodejme, že zítra už se jede na asfaltu.
Po RZ6:
Thierry Neuville se zapisuje mezi vítěze jednotlivých rychlostních zkoušek ve Španělsku. Belgičan o 2,4s porazil Mikkelsena a o 2,7 Ostberga. Čtvrtý byl Paddon, pátý Kubica. Na šestém a sedmém místě se seřadili jezdci VW. Na trati měřeného testu havaroval Elfyn Evans, který pro dnešek definitivně skončil. Problémy na startu měl se svým Hyundai i20 WRC Dani Sordo, Španělovi se vůz nechtěl odlepit od startovní čáry. V cíli ztratil přes 35 vteřin.
Po RZ5:
Krátkou speciálku vyhrál Sébastien Ogier před Andreasem Mikkelsenem. Do jedné vteřiny se s jezdci VW vešel i Mads Ostberg a krásně jedoucí Hayden Paddon, u kterého je opravdu škoda, že musel na RZ4 měnit pneumatiku na trati - jinak by mohl útočit na podiové umístění. Přes minutu ztratil Elfyn Evans, který byl se svým Fordem mimo trať. Problémy s řazením a vynechávajícím motorem hlásil Kubica.
Výsledky Rally Catalunya po RZ5 01.servis
Po RZ4
Ve stopce po RZ jsme mohli slyšet více méně od všech jezdců nářky na velké množství prachu. Hirvonen například navrhuje zvýšení rozestupů až na 4 minuty, Neuville musel prý kvůli prachu několikrát zvolnit, což ho stálo první místo, na které se před poledním servisem dostal Sébastien Ogier. Francouz zajel na této zkoušce také nejrychlejší čas. Druhý čas zajel Neuville (+8,4s) a třetí Mads Ostberg (+11,9s). Výsledky prvních tří na této RZ tedy kopírují také výsledky celkové. Defekt dostal Mikkelsen, ale neztratil moc - 18,9s. Defekt dostal také Paddon, který ale musel měnit kolo na trati a ztratil takřka 6 minut. Zajímavostí bylo, že se jelo z části na asfaltu a z části na šotolině (se šotolinovým podvozkem).
Výsledky Rally Catalunya po RZ4Po RZ3:
Na RZ3 se do problémů dostal Kris Meeke. Na start RZ přijel o minutu později, z čehož vyústila 10s penalizace. Pak dostal v průběhu testu dvojitý defekt, který stál za nehodou, po které musel Meeke s Naglem vzdát. Na velké množství prachu si už po RZ2 a i teď po RZ3 stěžoval Jari-Matti Latvala. Nejrychlejšího času ale dosáhl Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC (jeho vůbec první v historii). Druhý nejrychlejší byl Sébastien Ogier na Polu. Do čela soutěže se posunul Thierry Neuville. Situace je ve Španělsku ale stále dost vyrovnaná, když osmý Kubica ztrácí lehce přes 10s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ3Po RZ2:
Na dnešní první vložce pěkně zabrali jezdci Citroënu, když zajeli dva nejrychlejší časy v pořadí Meeke, Ostberg (1,5s). Za nimi byly dva Hyundai Neuvilla (+1,6s) a Paddona (+2s). Pátý čas zajel Elfyn Evans s Fiestou RS WRC a až na pátém místě bylo nejrychlejší Polo R WRC v rukou Andrease Mikkelsena.
Výsledky Rally Catalunya po RZ2 01. A. Mikkelsen/O. Floenepátek
Po RZ1:
Úvod soutěže obstarala speciálka v ulicích Barcelony. Trať měřila 3,2 kilometru a na čele je dvojice jezdců VW - Andreas Mikkelsen a Sébastien Ogier. Třetí místo patří Neuvilleovi. Jezdci jeli se šotolinovým nastavením a šotolinovými pneumatikami na asfaltu, výsledky tudíž moc velkou vypovídající hodnotu o rozložení sil nemají. Do desítky se nevešli Kubica (11.) nebo třeba Evans (12.).
Výsledky Rally Catalunya po RZ1Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.