AKTUALIZACE PO RZ17; Předposlední díl šampionátu WRC se jede ve Španělsku. Soutěž nabízí jak pro týmy tak i pro jezdce unikátní výzvu, když se páteční etapa koná na šotolině a sobotní s nedělní se jedou na asfaltu.
Fotogalerii přímo z místa si můžete prohlédnou zde.
Po RZ17:
Latvala vyhrál i dnešní poslední zkoušku, avšak na Ogiera to ve Španělsku nestačilo. Fin může litovat pokaženého pátku. Naopak Ogier získává tímto výsledkem svůj druhý jezdecký titul ve WRC. O minutu později do časové kontroly dojel Mikkelsen, za což dostal 10 vteřin penalizace, což jej srazilo zpět za Neuvillea. Block měl defekt, proto bod bere místo něj Al-Attiyah.
Výsledky Power Stage:1) Jari-Matti Latvala +3 body 2) Kris Meeke +2 body3) Andreas Mikkelsen +1 bod
Výsledky Rally Catalunya po RZ17 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:46:44,6 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +11,4 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:42,2 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +2:13,3 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:22,2 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:01,0 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +10s +4:02,9 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +8:06,8 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +9:12,4 10. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +12:39,8Po RZ16:
Jari-Matti Latvala opravdu letí, díky dalšímu vítězství sjel na Ogiera 8 s celkově se přiblížil na 13,9s. Na závěrečné Power Stage se může stát cokoliv. Druhý byl na této RZ, stejně jako ráno, Kris Meeke. Třetí čas zajel Andreas Mikkelsen, který se díky tomu posunul o příčku výše před Thierryho Neuvillea. Oba jezdci se spolu vsadili o to, že kdo prohraje, platí tomu druhému večeři. Sordo ztrácí na Ostberga 9,9s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ16 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:36:41,9 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +13,9 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:37,8 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +2:07,6 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:17,5 06. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:53,6 07. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:55,3 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +8:01,6 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +9:01,5 10. K. Block/A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +11:37,0servis
Po RZ15:
Latvala byl opět nejrychlejší, tentorkát na svého soka však najel pouze nicotných 0,8s. Mikkelsen porazil Neuvillea o dalších 6 vteřin a na jezdci VW je opravdu vidět, že se chce dostat před rivala z Hyundai. Thierry si stěžoval na nestabilní záď svého i20 WRC. Naopak Sordo moc na Ostberga nenajel (1s). I druhý jezdec Hyundai nebyl spokojen s nastavením vozu. V závěru desítky vystřídal Protasova Block. Krizi ve vysoké rychlosti zaznamenal Martin Prokop, ale situaci ustál.
Výsledky Rally Catalunya po RZ15 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:25:28,3 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +21,9 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:34,0 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +2:05,7 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:18,1 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:52,1 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:56,5 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:52,6 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:54,8 10. K. Block/A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +11:08,7Po RZ14:
Latvala hned po ránu zabral a na nic nečekal, na Ogiera sjel 4,6s, avšak jak sám včera večer Fin v servisu přiznal, kilometry do cíle se hodně krátí a naděje na vítězství se zmenšuje s každou další zkouškou. Na Madse Ostberga (9. čas) se zezadu přitahuje Dani Sordo (4. čas) a na Neuvillea (6. čas) tlačí Mikkelsen (5. čas).
Výsledky Rally Catalunya po RZ14 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:15:27,4 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +22,7 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:27,3 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:58,3 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:12,0 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:43,7 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:54,2 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:45,0 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:41,7 10. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC +10:27,9neděle
Po RZ13:
V závěrečné krátké RZ (2,2km) se na čele seřadily tovární Volkswageny, vévodil jim Andreas Mikkelsen, Latvala byl o 0,6s rychlejší než Ogier. Následovaly dva tovární Hyundai v pořadí Neuville a Sordo, poté Ford s Hirvonenem a oba Citroëny v rukou Ostberga a Meekea. V desítce k žádným změnám nedošlo, Prokop kvůli problémům s technikou ztratil daších 26s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ13 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:04:14,5 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +27,3 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:18,6 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:48,3 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:10,4 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:36,1 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:48,2 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:31,0 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:28,5 10. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC +9:50,6Po RZ12:
Jari-Matti Latvala se stále nevzdává a do cíle RZ12 přijel o 5 vteřin rychleji než Ogier. Druhý čas na této zkoušce zajel Kris Meeke, který se v sobotu do soutěže v rámci Rally 2 vrátil. Jeho kolega od Citroënu, Mads Ostberg, na asfaltu prokazuje jisté zlepšení, když stále dokáže odolávat Sordovi s Hyundai. Do destíky se díky odpadnutí Kubici na minulé RZ dostal Yuri Protasov s Fordem Fiesta RS WRC. Problémy však potkaly Martina Prokopa. Ten musel na trati zastavovat, protože si myslel, že má defekt. Příčina vybrací však spočívala v poloose Fiesty RS WRC. Martin ztratil 3:16 minuty.
Výsledky Rally Catalunya po RZ12 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:01:37,4 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +29,7 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:16,9 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:45,3 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:09,3 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:36,0 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:48,9 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:04,9 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:23,7 10. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC +9:41,7Po RZ11:
Sébastienu Ogierovi se podařilo na druhém průjezdu nejdelší RZ soutěže měřící 50 kilometrů porazit Latvalu o 4,6s. Do problémů se zde dostal třetí Volkswagen Polo R WRC. Andreas Mikkelsen dostal defekt a 2:43 min. Časová ztráta jej srazila ze 4. na 7. místo. Ještě hůře dopadl Robert Kubica, který ulomil na svém Fordu kolo. Opravdu pěkné časy jede ve Španělsku Martin Prokop, který poprvé vsadil na pneumatiky Pirelli.
Výsledky Rally Catalunya po RZ11 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:45:51,8 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +32,9 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:11,9 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:37,8 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:02,2 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:28,0 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:40,9 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:53,0 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:09,2 10. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC +8:52,4servis
Po RZ10:
Jari-Matti Latvala vyhrál i třetí měřený test dne a svoji ztrátu na vedoucího Ogiera z konce první etapy již snížil o 8 vteřin. Fin na asfaltu, po svém premiérovém vítězství ve Francii, opravu letí a snaží se dostat Francouze pod tlak. Kubicovi se povedlo na přejezdový režim dokončit sekci a míří s poškozeným Fordem k mechanikům. Na RZ pátý Sordo má údajně technické problémy, když by měl ztrácet olej z motoru svého Hyundai
Výsledky Rally Catalunya po RZ10 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:16:33,9 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +28,3 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +51,9 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +57,4 05. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:08,9 06. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:40,2 07. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:02,5 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:16,1 09. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +10s +5:47,7 10. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +7:28,8Po RZ9:
Pořadí na prvních třech místech kopíru výsledky předešlé RZ, tedy Latvala, Ogier (+2,0s) a Hirvonen (+7,0s). Čtvrtý čas zajel Dani Sordo s Hyundai. RZ9 měřila dlouhých 50 kilometrů a představovala obrovskou výzvu pro jezdce i techniku. S tou se potýká od rána Polák Kubica, který pokračuje jen za cenu pomalého tempa (+2:40 min). Díky tomu se propadl ze 7. na 9. místo, opačným směrem putoval Neuville (až 7. čas na RZ +24s), Belgičan postoupil z 9. na 7. místo. Prokop zůstal 8. Hned o dvě příčky si polepšil Mikko Hirvonen, který přeskočil dva Nory Ostberga a Mikkelsena. Fin dnes na asfaltu předvádí hezkou jízdu. Na konci destíky vystřídal na 10. místě Al-Attiyaha Block.
Výsledky Rally Catalunya po RZ9 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:00:47,0 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +33,6 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +47,0 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +55,4 05. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:04,3 06. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:36,0 07. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:55,0 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:56,2 09. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +10s +4:29,9 10. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +6:33,5Po RZ8:
Nejrychleji zrána začal Jari-Matti Latvala, stíhaný Ogierem (+1,0s) a Hirvonenem s Mikkelsenem (oba +1,6s). Úvodní zkouška dne ale měřila necelé 4 kilometry. Problémy ale potkaly Roberta Kubicu, který dostal penalizaci 10s za pozdní příjezd do časové kontroly a navíc ztratil na této krátké vložce 45 vteřin. Poláka na jeho Fordu zlobí diferenciál.
Výsledky Rally Catalunya po RZ8 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:31:30,6 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +35,6 03. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +37,9 04. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +39,6 05. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +42,0 06. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:25,8 07. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +10s +1:51,5 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:22,6 09. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:32,3 10. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +4:59,7sobota
Po RZ7:
Na poslední dnešní RZ hodně ztratil Thierry Neuville. Jezdec ve stopce řekl, že se mu do auta dostalo velké množství prachu, což rozhodilo jeho koncentraci a on udělal defekt. Kolo museli měnit na trati RZ, a tak ztratili skoro 2,5 min. Velkým skokanem se stal Jari-Matti Latvala, který byl před touto RZ až na sedmém místě. Díky malým rozestupům a druhému času se ale posunul až na druhé. Zkoušku vyhrál a na čele přenocuje Sébastien Ogier. Jen dodejme, že zítra už se jede na asfaltu.
Výsledky Rally Catalunya po RZ7 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:29:04,0 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +36,6 03. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +37,2 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +37,3 05. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +41,4 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +57,0 07. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:24,9 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:18,2 09. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:29,5 10. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +4:50,4Po RZ6:
Thierry Neuville se zapisuje mezi vítěze jednotlivých rychlostních zkoušek ve Španělsku. Belgičan o 2,4s porazil Mikkelsena a o 2,7 Ostberga. Čtvrtý byl Paddon, pátý Kubica. Na šestém a sedmém místě se seřadili jezdci VW. Na trati měřeného testu havaroval Elfyn Evans, který pro dnešek definitivně skončil. Problémy na startu měl se svým Hyundai i20 WRC Dani Sordo, Španělovi se vůz nechtěl odlepit od startovní čáry. V cíli ztratil přes 35 vteřin.
Výsledky Rally Catalunya po RZ6 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:06:17,9 02. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4,6 03. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +17,9 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +20,4 05. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +24,3 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +25,7 = J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +25,7 08. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:07,1 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:42,3 10. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +3:32,6Po RZ5:
Krátkou speciálku vyhrál Sébastien Ogier před Andreasem Mikkelsenem. Do jedné vteřiny se s jezdci VW vešel i Mads Ostberg a krásně jedoucí Hayden Paddon, u kterého je opravdu škoda, že musel na RZ4 měnit pneumatiku na trati - jinak by mohl útočit na podiové umístění. Přes minutu ztratil Elfyn Evans, který byl se svým Fordem mimo trať. Problémy s řazením a vynechávajícím motorem hlásil Kubica.
Výsledky Rally Catalunya po RZ5 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 51:29,3 02. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +9,9 03. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +20,5 04. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +22,4 05. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +23,3 06. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +25,5 07. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +26,7 08. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +37,4 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:27,5 10. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:45,2servis
Po RZ4
Ve stopce po RZ jsme mohli slyšet více méně od všech jezdců nářky na velké množství prachu. Hirvonen například navrhuje zvýšení rozestupů až na 4 minuty, Neuville musel prý kvůli prachu několikrát zvolnit, což ho stálo první místo, na které se před poledním servisem dostal Sébastien Ogier. Francouz zajel na této zkoušce také nejrychlejší čas. Druhý čas zajel Neuville (+8,4s) a třetí Mads Ostberg (+11,9s). Výsledky prvních tří na této RZ tedy kopírují také výsledky celkové. Defekt dostal Mikkelsen, ale neztratil moc - 18,9s. Defekt dostal také Paddon, který ale musel měnit kolo na trati a ztratil takřka 6 minut. Zajímavostí bylo, že se jelo z části na asfaltu a z části na šotolině (se šotolinovým podvozkem).
Výsledky Rally Catalunya po RZ4 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 47:06,3 02. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +8,4 03. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +19,8 04. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +20,1 05. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +22,7 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +23,5 07. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +24,2 08. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +35,9 09. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +38,6 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:20,6Po RZ3:
Na RZ3 se do problémů dostal Kris Meeke. Na start RZ přijel o minutu později, z čehož vyústila 10s penalizace. Pak dostal v průběhu testu dvojitý defekt, který stál za nehodou, po které musel Meeke s Naglem vzdát. Na velké množství prachu si už po RZ2 a i teď po RZ3 stěžoval Jari-Matti Latvala. Nejrychlejšího času ale dosáhl Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC (jeho vůbec první v historii). Druhý nejrychlejší byl Sébastien Ogier na Polu. Do čela soutěže se posunul Thierry Neuville. Situace je ve Španělsku ale stále dost vyrovnaná, když osmý Kubica ztrácí lehce přes 10s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ3 01. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC 23:40,1 02. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC +0,1 03. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +2,3 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3,9 05. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +5,1 06. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +8,0 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +8,1 08. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +10,2 09. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +17,8 10. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +22,8Po RZ2:
Na dnešní první vložce pěkně zabrali jezdci Citroënu, když zajeli dva nejrychlejší časy v pořadí Meeke, Ostberg (1,5s). Za nimi byly dva Hyundai Neuvilla (+1,6s) a Paddona (+2s). Pátý čas zajel Elfyn Evans s Fiestou RS WRC a až na pátém místě bylo nejrychlejší Polo R WRC v rukou Andrease Mikkelsena.
Výsledky Rally Catalunya po RZ2 01. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC 8:08,3 02. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +1,1 03. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1,6 04. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC +3,2 = M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +3,2 06. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +6,0 07. J.-M. Latvala/M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +6,2 08. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +7,5 09. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +7,6 10. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +9,1pátek
Po RZ1:
Úvod soutěže obstarala speciálka v ulicích Barcelony. Trať měřila 3,2 kilometru a na čele je dvojice jezdců VW - Andreas Mikkelsen a Sébastien Ogier. Třetí místo patří Neuvilleovi. Jezdci jeli se šotolinovým nastavením a šotolinovými pneumatikami na asfaltu, výsledky tudíž moc velkou vypovídající hodnotu o rozložení sil nemají. Do desítky se nevešli Kubica (11.) nebo třeba Evans (12.).
Výsledky Rally Catalunya po RZ1 01. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC 3:39,1 02. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC +1,8 03. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2,9 04. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +3,1 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +3,6 06. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +4,0 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +4,6 08. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +5,9 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7,2 10. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8,4Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.