AKTUALIZACE PO RZ17; Předposlední díl šampionátu WRC se jede ve Španělsku. Soutěž nabízí jak pro týmy tak i pro jezdce unikátní výzvu, když se páteční etapa koná na šotolině a sobotní s nedělní se jedou na asfaltu.
Fotogalerii přímo z místa si můžete prohlédnou zde.
Po RZ17:
Latvala vyhrál i dnešní poslední zkoušku, avšak na Ogiera to ve Španělsku nestačilo. Fin může litovat pokaženého pátku. Naopak Ogier získává tímto výsledkem svůj druhý jezdecký titul ve WRC. O minutu později do časové kontroly dojel Mikkelsen, za což dostal 10 vteřin penalizace, což jej srazilo zpět za Neuvillea. Block měl defekt, proto bod bere místo něj Al-Attiyah.
Výsledky Power Stage:1) Jari-Matti Latvala +3 body 2) Kris Meeke +2 body3) Andreas Mikkelsen +1 bod
Výsledky Rally Catalunya po RZ17 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:46:44,6 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +11,4 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:42,2 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +2:13,3 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:22,2 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:01,0 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +10s +4:02,9 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +8:06,8 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +9:12,4 10. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +12:39,8Po RZ16:
Jari-Matti Latvala opravdu letí, díky dalšímu vítězství sjel na Ogiera 8 s celkově se přiblížil na 13,9s. Na závěrečné Power Stage se může stát cokoliv. Druhý byl na této RZ, stejně jako ráno, Kris Meeke. Třetí čas zajel Andreas Mikkelsen, který se díky tomu posunul o příčku výše před Thierryho Neuvillea. Oba jezdci se spolu vsadili o to, že kdo prohraje, platí tomu druhému večeři. Sordo ztrácí na Ostberga 9,9s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ16 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:36:41,9 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +13,9 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:37,8 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +2:07,6 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:17,5 06. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:53,6 07. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:55,3 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +8:01,6 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +9:01,5 10. K. Block/A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +11:37,0servis
Po RZ15:
Latvala byl opět nejrychlejší, tentorkát na svého soka však najel pouze nicotných 0,8s. Mikkelsen porazil Neuvillea o dalších 6 vteřin a na jezdci VW je opravdu vidět, že se chce dostat před rivala z Hyundai. Thierry si stěžoval na nestabilní záď svého i20 WRC. Naopak Sordo moc na Ostberga nenajel (1s). I druhý jezdec Hyundai nebyl spokojen s nastavením vozu. V závěru desítky vystřídal Protasova Block. Krizi ve vysoké rychlosti zaznamenal Martin Prokop, ale situaci ustál.
Výsledky Rally Catalunya po RZ15 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:25:28,3 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +21,9 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:34,0 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +2:05,7 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:18,1 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:52,1 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:56,5 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:52,6 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:54,8 10. K. Block/A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +11:08,7Po RZ14:
Latvala hned po ránu zabral a na nic nečekal, na Ogiera sjel 4,6s, avšak jak sám včera večer Fin v servisu přiznal, kilometry do cíle se hodně krátí a naděje na vítězství se zmenšuje s každou další zkouškou. Na Madse Ostberga (9. čas) se zezadu přitahuje Dani Sordo (4. čas) a na Neuvillea (6. čas) tlačí Mikkelsen (5. čas).
Výsledky Rally Catalunya po RZ14 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:15:27,4 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +22,7 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:27,3 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:58,3 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:12,0 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:43,7 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:54,2 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:45,0 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:41,7 10. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC +10:27,9neděle
Po RZ13:
V závěrečné krátké RZ (2,2km) se na čele seřadily tovární Volkswageny, vévodil jim Andreas Mikkelsen, Latvala byl o 0,6s rychlejší než Ogier. Následovaly dva tovární Hyundai v pořadí Neuville a Sordo, poté Ford s Hirvonenem a oba Citroëny v rukou Ostberga a Meekea. V desítce k žádným změnám nedošlo, Prokop kvůli problémům s technikou ztratil daších 26s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ13 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:04:14,5 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +27,3 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:18,6 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:48,3 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:10,4 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:36,1 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:48,2 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:31,0 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:28,5 10. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC +9:50,6Po RZ12:
Jari-Matti Latvala se stále nevzdává a do cíle RZ12 přijel o 5 vteřin rychleji než Ogier. Druhý čas na této zkoušce zajel Kris Meeke, který se v sobotu do soutěže v rámci Rally 2 vrátil. Jeho kolega od Citroënu, Mads Ostberg, na asfaltu prokazuje jisté zlepšení, když stále dokáže odolávat Sordovi s Hyundai. Do destíky se díky odpadnutí Kubici na minulé RZ dostal Yuri Protasov s Fordem Fiesta RS WRC. Problémy však potkaly Martina Prokopa. Ten musel na trati zastavovat, protože si myslel, že má defekt. Příčina vybrací však spočívala v poloose Fiesty RS WRC. Martin ztratil 3:16 minuty.
Výsledky Rally Catalunya po RZ12 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 3:01:37,4 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +29,7 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:16,9 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:45,3 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:09,3 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:36,0 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:48,9 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:04,9 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:23,7 10. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC +9:41,7Po RZ11:
Sébastienu Ogierovi se podařilo na druhém průjezdu nejdelší RZ soutěže měřící 50 kilometrů porazit Latvalu o 4,6s. Do problémů se zde dostal třetí Volkswagen Polo R WRC. Andreas Mikkelsen dostal defekt a 2:43 min. Časová ztráta jej srazila ze 4. na 7. místo. Ještě hůře dopadl Robert Kubica, který ulomil na svém Fordu kolo. Opravdu pěkné časy jede ve Španělsku Martin Prokop, který poprvé vsadil na pneumatiky Pirelli.
Výsledky Rally Catalunya po RZ11 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:45:51,8 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +32,9 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:11,9 04. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:37,8 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +2:02,2 06. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:28,0 07. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3:40,9 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:53,0 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8:09,2 10. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC +8:52,4servis
Po RZ10:
Jari-Matti Latvala vyhrál i třetí měřený test dne a svoji ztrátu na vedoucího Ogiera z konce první etapy již snížil o 8 vteřin. Fin na asfaltu, po svém premiérovém vítězství ve Francii, opravu letí a snaží se dostat Francouze pod tlak. Kubicovi se povedlo na přejezdový režim dokončit sekci a míří s poškozeným Fordem k mechanikům. Na RZ pátý Sordo má údajně technické problémy, když by měl ztrácet olej z motoru svého Hyundai
Výsledky Rally Catalunya po RZ10 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:16:33,9 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +28,3 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +51,9 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +57,4 05. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:08,9 06. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:40,2 07. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +3:02,5 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:16,1 09. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +10s +5:47,7 10. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +7:28,8Po RZ9:
Pořadí na prvních třech místech kopíru výsledky předešlé RZ, tedy Latvala, Ogier (+2,0s) a Hirvonen (+7,0s). Čtvrtý čas zajel Dani Sordo s Hyundai. RZ9 měřila dlouhých 50 kilometrů a představovala obrovskou výzvu pro jezdce i techniku. S tou se potýká od rána Polák Kubica, který pokračuje jen za cenu pomalého tempa (+2:40 min). Díky tomu se propadl ze 7. na 9. místo, opačným směrem putoval Neuville (až 7. čas na RZ +24s), Belgičan postoupil z 9. na 7. místo. Prokop zůstal 8. Hned o dvě příčky si polepšil Mikko Hirvonen, který přeskočil dva Nory Ostberga a Mikkelsena. Fin dnes na asfaltu předvádí hezkou jízdu. Na konci destíky vystřídal na 10. místě Al-Attiyaha Block.
Výsledky Rally Catalunya po RZ9 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:00:47,0 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +33,6 03. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +47,0 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +55,4 05. M. Ostberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +1:04,3 06. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:36,0 07. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:55,0 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:56,2 09. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +10s +4:29,9 10. K. Block - A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +6:33,5Po RZ8:
Nejrychleji zrána začal Jari-Matti Latvala, stíhaný Ogierem (+1,0s) a Hirvonenem s Mikkelsenem (oba +1,6s). Úvodní zkouška dne ale měřila necelé 4 kilometry. Problémy ale potkaly Roberta Kubicu, který dostal penalizaci 10s za pozdní příjezd do časové kontroly a navíc ztratil na této krátké vložce 45 vteřin. Poláka na jeho Fordu zlobí diferenciál.
Výsledky Rally Catalunya po RZ8 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:31:30,6 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +35,6 03. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +37,9 04. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +39,6 05. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +42,0 06. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:25,8 07. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +10s +1:51,5 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:22,6 09. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:32,3 10. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +4:59,7sobota
Po RZ7:
Na poslední dnešní RZ hodně ztratil Thierry Neuville. Jezdec ve stopce řekl, že se mu do auta dostalo velké množství prachu, což rozhodilo jeho koncentraci a on udělal defekt. Kolo museli měnit na trati RZ, a tak ztratili skoro 2,5 min. Velkým skokanem se stal Jari-Matti Latvala, který byl před touto RZ až na sedmém místě. Díky malým rozestupům a druhému času se ale posunul až na druhé. Zkoušku vyhrál a na čele přenocuje Sébastien Ogier. Jen dodejme, že zítra už se jede na asfaltu.
Výsledky Rally Catalunya po RZ7 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:29:04,0 02. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +36,6 03. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +37,2 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +37,3 05. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +41,4 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +57,0 07. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:24,9 08. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +2:18,2 09. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:29,5 10. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +4:50,4Po RZ6:
Thierry Neuville se zapisuje mezi vítěze jednotlivých rychlostních zkoušek ve Španělsku. Belgičan o 2,4s porazil Mikkelsena a o 2,7 Ostberga. Čtvrtý byl Paddon, pátý Kubica. Na šestém a sedmém místě se seřadili jezdci VW. Na trati měřeného testu havaroval Elfyn Evans, který pro dnešek definitivně skončil. Problémy na startu měl se svým Hyundai i20 WRC Dani Sordo, Španělovi se vůz nechtěl odlepit od startovní čáry. V cíli ztratil přes 35 vteřin.
Výsledky Rally Catalunya po RZ6 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 1:06:17,9 02. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +4,6 03. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +17,9 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +20,4 05. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +24,3 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +25,7 = J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +25,7 08. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +1:07,1 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:42,3 10. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini Ford Fiesta RRC +3:32,6Po RZ5:
Krátkou speciálku vyhrál Sébastien Ogier před Andreasem Mikkelsenem. Do jedné vteřiny se s jezdci VW vešel i Mads Ostberg a krásně jedoucí Hayden Paddon, u kterého je opravdu škoda, že musel na RZ4 měnit pneumatiku na trati - jinak by mohl útočit na podiové umístění. Přes minutu ztratil Elfyn Evans, který byl se svým Fordem mimo trať. Problémy s řazením a vynechávajícím motorem hlásil Kubica.
Výsledky Rally Catalunya po RZ5 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 51:29,3 02. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +9,9 03. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +20,5 04. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +22,4 05. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +23,3 06. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +25,5 07. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +26,7 08. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +37,4 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:27,5 10. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:45,2servis
Po RZ4
Ve stopce po RZ jsme mohli slyšet více méně od všech jezdců nářky na velké množství prachu. Hirvonen například navrhuje zvýšení rozestupů až na 4 minuty, Neuville musel prý kvůli prachu několikrát zvolnit, což ho stálo první místo, na které se před poledním servisem dostal Sébastien Ogier. Francouz zajel na této zkoušce také nejrychlejší čas. Druhý čas zajel Neuville (+8,4s) a třetí Mads Ostberg (+11,9s). Výsledky prvních tří na této RZ tedy kopírují také výsledky celkové. Defekt dostal Mikkelsen, ale neztratil moc - 18,9s. Defekt dostal také Paddon, který ale musel měnit kolo na trati a ztratil takřka 6 minut. Zajímavostí bylo, že se jelo z části na asfaltu a z části na šotolině (se šotolinovým podvozkem).
Výsledky Rally Catalunya po RZ4 01. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 47:06,3 02. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +8,4 03. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +19,8 04. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +20,1 05. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +22,7 06. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +23,5 07. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +24,2 08. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +35,9 09. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +38,6 10. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +1:20,6Po RZ3:
Na RZ3 se do problémů dostal Kris Meeke. Na start RZ přijel o minutu později, z čehož vyústila 10s penalizace. Pak dostal v průběhu testu dvojitý defekt, který stál za nehodou, po které musel Meeke s Naglem vzdát. Na velké množství prachu si už po RZ2 a i teď po RZ3 stěžoval Jari-Matti Latvala. Nejrychlejšího času ale dosáhl Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC (jeho vůbec první v historii). Druhý nejrychlejší byl Sébastien Ogier na Polu. Do čela soutěže se posunul Thierry Neuville. Situace je ve Španělsku ale stále dost vyrovnaná, když osmý Kubica ztrácí lehce přes 10s.
Výsledky Rally Catalunya po RZ3 01. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC 23:40,1 02. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC +0,1 03. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +2,3 04. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC +3,9 05. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +5,1 06. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +8,0 07. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +8,1 08. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +10,2 09. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +17,8 10. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +22,8Po RZ2:
Na dnešní první vložce pěkně zabrali jezdci Citroënu, když zajeli dva nejrychlejší časy v pořadí Meeke, Ostberg (1,5s). Za nimi byly dva Hyundai Neuvilla (+1,6s) a Paddona (+2s). Pátý čas zajel Elfyn Evans s Fiestou RS WRC a až na pátém místě bylo nejrychlejší Polo R WRC v rukou Andrease Mikkelsena.
Výsledky Rally Catalunya po RZ2 01. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC 8:08,3 02. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +1,1 03. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1,6 04. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC +3,2 = M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +3,2 06. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +6,0 07. J.-M. Latvala/M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +6,2 08. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +7,5 09. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +7,6 10. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +9,1pátek
Po RZ1:
Úvod soutěže obstarala speciálka v ulicích Barcelony. Trať měřila 3,2 kilometru a na čele je dvojice jezdců VW - Andreas Mikkelsen a Sébastien Ogier. Třetí místo patří Neuvilleovi. Jezdci jeli se šotolinovým nastavením a šotolinovými pneumatikami na asfaltu, výsledky tudíž moc velkou vypovídající hodnotu o rozložení sil nemají. Do desítky se nevešli Kubica (11.) nebo třeba Evans (12.).
Výsledky Rally Catalunya po RZ1 01. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC 3:39,1 02. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC +1,8 03. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2,9 04. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC +3,1 05. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC +3,6 06. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC +4,0 07. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC +4,6 08. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +5,9 09. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +7,2 10. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC +8,4Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?