Thierry Neuville zajel nejrychlejší čas na trati shakedownu Rally Catalunya. Za ním obsadil druhé místo Sébastien Ogier a třetí byl Dani Sordo.
Trať měřila 2,94 kilometru a měla smíšený povrch. Nejrychlejší byl Belgičan s továrním Hyundai i20 WRC před Sébastienem Ogierem na Volkswagenu Polo R WRC a Danim Sordem na dalším Hyundai i20 WRC. "Naše auto bylo perfektní a s časem jsme spokojeni," uvedl Belgičan.
Spousta jezdců však shakedown vyložene vypustilo. Tím se jim povedlo pošetřit pneumatiky. Viditelné je to především u jezdců Citroënu nebo třeba M-Sportu, také Martin Prokop se nikam nehnal.
Výsledky shakedownu Rally Catalunya 01. T. Neuville/N. Gilsoul Hyundai i20 WRC 2:09,2 02. S. Ogier/J. Ingrassia VW Polo R WRC 2:09,4 03. D. Sordo/M. Martí Hyundai i20 WRC 2:09,7 04. R. Kubica/M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC 2:09,8 05. Y. Protasov/P. Cherepin Ford Fiesta RS WRC 2:10,0 06. A. Mikkelsen/O. Floene VW Polo R WRC 2:10,1 07. J.-M. Latvala/M. Anttila VW Polo R WRC 2:10,3 08. K. Block/A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC 2:10,4 09. H. Paddon/J. Kennard Hyundai i20 WRC 2:11,6 10. M. Hirvonen/J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 2:11,8 11. K. Al-Quassimi/Ch. Patterson Citroën DS3 WRC 2:12,4 12. M. Östberg/J. Andersson Citroën DS3 WRC 2:12,6 13. E. Evans/D. Barritt Ford Fiesta RS WRC 2:13,5 14. M. Prokop/J. Tománek Ford Fiesta RS WRC 2:37,8 15. K. Meeke/P. Nagle Citroën DS3 WRC 2:45,5Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?