Capito o změnách pravidel: Promarněná šance

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 17. října 2014 22:55
Sdílej:

Jost Capito, sportovní šéf Volkswagenu, v uplynulých měsících dost hlasitě bojoval za změny v pravidlech. Jeho hlavní myšlenkou byla změna formátu závěrečné Power Stage. FIA tento návrh ovšem zamítla.

Nakonec to byl samotný prezident FIA, Jean Todt, kdo zatáhl za ruční brzdu. Po včerejším zasedání WRC Komise je jasné, že nás žádné změny v Power Stage v příštím roce nečekají. "Z mého pohledu se jedná o promarněnou šanci," říká sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito. Ten se, podobně jako zástupci dalších týmů, dodavatele pneumatik Michelin a lidí z WRC Promoter snažil protlačit různé změny. 

Zmenšení rozestupů před poslední zkouškou se mělo postarat o vyšší napínavost sportu a zatraktivnění televizních přenosů. Dle jejich názoru toto bylo nejlepší myšlenkou jak WRC na tězce konkurenčním trhu televizních přenosů více prosadit. 

"Nevyužili jsme napjaté atmosféry, která v MS v rally panuje. Všichni jsme byli připraveni něco udělat. Změnou startovního pořadí se toho v naších očích moc nezměnilo. To můžeme vidět už z toho, že se toto pravidlo v uplynulých letech několikrát měnilo, ale celkově se nic velkého nestalo. Pro program Volkswagenu se aktuálně díky rozhodnutí WRC Komise nic nemění. Ale jak už jsem před nějakým časem zdůraznil, budeme dění ve WRC vyhodnocovat po každé sezoně a budeme z toho vyvozovat závěry."

To WRC Promoter GmbH se s tímto rozhodnutím FIA, zdá se, smiřuje ještě hůře. Oni totiž doufali, že změnou formátu dosáhnou kompaktnějšího TV produktu, který pak budou moci lépe prodávat jednotlivým televizím. Narozdíl od F1 má totiž promotér WRC jen podmíněný vlív na kalendář MS v rally, teď dala FIA jasně najevo, že nejen tam... Tato situace se rozhodně nebude líbit především Red Bullu, který očekává, že jim tento projekt bude přinášet určité zisky, což teď nevypadá moc reálně.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.