Jost Capito, sportovní šéf Volkswagenu, v uplynulých měsících dost hlasitě bojoval za změny v pravidlech. Jeho hlavní myšlenkou byla změna formátu závěrečné Power Stage. FIA tento návrh ovšem zamítla.
Nakonec to byl samotný prezident FIA, Jean Todt, kdo zatáhl za ruční brzdu. Po včerejším zasedání WRC Komise je jasné, že nás žádné změny v Power Stage v příštím roce nečekají. "Z mého pohledu se jedná o promarněnou šanci," říká sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito. Ten se, podobně jako zástupci dalších týmů, dodavatele pneumatik Michelin a lidí z WRC Promoter snažil protlačit různé změny.
Zmenšení rozestupů před poslední zkouškou se mělo postarat o vyšší napínavost sportu a zatraktivnění televizních přenosů. Dle jejich názoru toto bylo nejlepší myšlenkou jak WRC na tězce konkurenčním trhu televizních přenosů více prosadit.
"Nevyužili jsme napjaté atmosféry, která v MS v rally panuje. Všichni jsme byli připraveni něco udělat. Změnou startovního pořadí se toho v naších očích moc nezměnilo. To můžeme vidět už z toho, že se toto pravidlo v uplynulých letech několikrát měnilo, ale celkově se nic velkého nestalo. Pro program Volkswagenu se aktuálně díky rozhodnutí WRC Komise nic nemění. Ale jak už jsem před nějakým časem zdůraznil, budeme dění ve WRC vyhodnocovat po každé sezoně a budeme z toho vyvozovat závěry."
To WRC Promoter GmbH se s tímto rozhodnutím FIA, zdá se, smiřuje ještě hůře. Oni totiž doufali, že změnou formátu dosáhnou kompaktnějšího TV produktu, který pak budou moci lépe prodávat jednotlivým televizím. Narozdíl od F1 má totiž promotér WRC jen podmíněný vlív na kalendář MS v rally, teď dala FIA jasně najevo, že nejen tam... Tato situace se rozhodně nebude líbit především Red Bullu, který očekává, že jim tento projekt bude přinášet určité zisky, což teď nevypadá moc reálně.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.