Jost Capito, sportovní šéf Volkswagenu, v uplynulých měsících dost hlasitě bojoval za změny v pravidlech. Jeho hlavní myšlenkou byla změna formátu závěrečné Power Stage. FIA tento návrh ovšem zamítla.
Nakonec to byl samotný prezident FIA, Jean Todt, kdo zatáhl za ruční brzdu. Po včerejším zasedání WRC Komise je jasné, že nás žádné změny v Power Stage v příštím roce nečekají. "Z mého pohledu se jedná o promarněnou šanci," říká sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito. Ten se, podobně jako zástupci dalších týmů, dodavatele pneumatik Michelin a lidí z WRC Promoter snažil protlačit různé změny.
Zmenšení rozestupů před poslední zkouškou se mělo postarat o vyšší napínavost sportu a zatraktivnění televizních přenosů. Dle jejich názoru toto bylo nejlepší myšlenkou jak WRC na tězce konkurenčním trhu televizních přenosů více prosadit.
"Nevyužili jsme napjaté atmosféry, která v MS v rally panuje. Všichni jsme byli připraveni něco udělat. Změnou startovního pořadí se toho v naších očích moc nezměnilo. To můžeme vidět už z toho, že se toto pravidlo v uplynulých letech několikrát měnilo, ale celkově se nic velkého nestalo. Pro program Volkswagenu se aktuálně díky rozhodnutí WRC Komise nic nemění. Ale jak už jsem před nějakým časem zdůraznil, budeme dění ve WRC vyhodnocovat po každé sezoně a budeme z toho vyvozovat závěry."
To WRC Promoter GmbH se s tímto rozhodnutím FIA, zdá se, smiřuje ještě hůře. Oni totiž doufali, že změnou formátu dosáhnou kompaktnějšího TV produktu, který pak budou moci lépe prodávat jednotlivým televizím. Narozdíl od F1 má totiž promotér WRC jen podmíněný vlív na kalendář MS v rally, teď dala FIA jasně najevo, že nejen tam... Tato situace se rozhodně nebude líbit především Red Bullu, který očekává, že jim tento projekt bude přinášet určité zisky, což teď nevypadá moc reálně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.