Jost Capito, sportovní šéf Volkswagenu, v uplynulých měsících dost hlasitě bojoval za změny v pravidlech. Jeho hlavní myšlenkou byla změna formátu závěrečné Power Stage. FIA tento návrh ovšem zamítla.
Nakonec to byl samotný prezident FIA, Jean Todt, kdo zatáhl za ruční brzdu. Po včerejším zasedání WRC Komise je jasné, že nás žádné změny v Power Stage v příštím roce nečekají. "Z mého pohledu se jedná o promarněnou šanci," říká sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito. Ten se, podobně jako zástupci dalších týmů, dodavatele pneumatik Michelin a lidí z WRC Promoter snažil protlačit různé změny.
Zmenšení rozestupů před poslední zkouškou se mělo postarat o vyšší napínavost sportu a zatraktivnění televizních přenosů. Dle jejich názoru toto bylo nejlepší myšlenkou jak WRC na tězce konkurenčním trhu televizních přenosů více prosadit.
"Nevyužili jsme napjaté atmosféry, která v MS v rally panuje. Všichni jsme byli připraveni něco udělat. Změnou startovního pořadí se toho v naších očích moc nezměnilo. To můžeme vidět už z toho, že se toto pravidlo v uplynulých letech několikrát měnilo, ale celkově se nic velkého nestalo. Pro program Volkswagenu se aktuálně díky rozhodnutí WRC Komise nic nemění. Ale jak už jsem před nějakým časem zdůraznil, budeme dění ve WRC vyhodnocovat po každé sezoně a budeme z toho vyvozovat závěry."
To WRC Promoter GmbH se s tímto rozhodnutím FIA, zdá se, smiřuje ještě hůře. Oni totiž doufali, že změnou formátu dosáhnou kompaktnějšího TV produktu, který pak budou moci lépe prodávat jednotlivým televizím. Narozdíl od F1 má totiž promotér WRC jen podmíněný vlív na kalendář MS v rally, teď dala FIA jasně najevo, že nejen tam... Tato situace se rozhodně nebude líbit především Red Bullu, který očekává, že jim tento projekt bude přinášet určité zisky, což teď nevypadá moc reálně.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?