Jost Capito, sportovní šéf Volkswagenu, v uplynulých měsících dost hlasitě bojoval za změny v pravidlech. Jeho hlavní myšlenkou byla změna formátu závěrečné Power Stage. FIA tento návrh ovšem zamítla.
Nakonec to byl samotný prezident FIA, Jean Todt, kdo zatáhl za ruční brzdu. Po včerejším zasedání WRC Komise je jasné, že nás žádné změny v Power Stage v příštím roce nečekají. "Z mého pohledu se jedná o promarněnou šanci," říká sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito. Ten se, podobně jako zástupci dalších týmů, dodavatele pneumatik Michelin a lidí z WRC Promoter snažil protlačit různé změny.
Zmenšení rozestupů před poslední zkouškou se mělo postarat o vyšší napínavost sportu a zatraktivnění televizních přenosů. Dle jejich názoru toto bylo nejlepší myšlenkou jak WRC na tězce konkurenčním trhu televizních přenosů více prosadit.
"Nevyužili jsme napjaté atmosféry, která v MS v rally panuje. Všichni jsme byli připraveni něco udělat. Změnou startovního pořadí se toho v naších očích moc nezměnilo. To můžeme vidět už z toho, že se toto pravidlo v uplynulých letech několikrát měnilo, ale celkově se nic velkého nestalo. Pro program Volkswagenu se aktuálně díky rozhodnutí WRC Komise nic nemění. Ale jak už jsem před nějakým časem zdůraznil, budeme dění ve WRC vyhodnocovat po každé sezoně a budeme z toho vyvozovat závěry."
To WRC Promoter GmbH se s tímto rozhodnutím FIA, zdá se, smiřuje ještě hůře. Oni totiž doufali, že změnou formátu dosáhnou kompaktnějšího TV produktu, který pak budou moci lépe prodávat jednotlivým televizím. Narozdíl od F1 má totiž promotér WRC jen podmíněný vlív na kalendář MS v rally, teď dala FIA jasně najevo, že nejen tam... Tato situace se rozhodně nebude líbit především Red Bullu, který očekává, že jim tento projekt bude přinášet určité zisky, což teď nevypadá moc reálně.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.