Sébastien Ogier radostí skákat do stropu určitě nebude. Od příštího roku totiž bude muset vedoucí muž mistrovství vyrážet na trať jako první celý pátek i sobotu. Tedy řešení, proti kterému se hlasitě úřadující mistr světa v minulosti ozýval.
Na dnešním zasedání WRC Komise nedošlo k odhlasování žádných průlomových změn, nicméně něco se přeci jen najde. Byla dojednána pouze změna formátu startovního pořadí do jednotlivých etap. V pátek a v sobotu se pojede dle průběžného pořadí MS. V neděli pak podle pořadí otočeného.
Proti tomuto řešení se v minulosti dost hlasitě ozýval především Sébastien Ogier. Jakby také ne, pro vedoucího muže průběžného pořadí se jedná o poměrně jednoznačnou nevýhodu.
Spousta návrhů ale přes Komisi neprošla - jako například samostatně hodnocené jednotlivé dny, nebo jediná zkouška v neděli, a nebo zákaz přenášení mezičasů. Jednotlivým pořadatelům bylo naopak doporučeno, aby do svých soutěží zakomponovali nové a delší testy. Zároveň existují plány, že by se týmům povolilo používat méně náhradních dílů a celkově se posílila myšlenka soutěží jako vytrvalostních klání.
Ogier šťastný nebude - čeká ho příští rok více čištění
Aby došlo ke zvýšení jezdců startovního pole na zámořských závodech, tak v roce 2015 budou na start puštěny i vozy národních homologací, ovšem bez možnosti získání mistrovských bodů nebo bodů z Power Stage.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.