Sébastien Ogier radostí skákat do stropu určitě nebude. Od příštího roku totiž bude muset vedoucí muž mistrovství vyrážet na trať jako první celý pátek i sobotu. Tedy řešení, proti kterému se hlasitě úřadující mistr světa v minulosti ozýval.
Na dnešním zasedání WRC Komise nedošlo k odhlasování žádných průlomových změn, nicméně něco se přeci jen najde. Byla dojednána pouze změna formátu startovního pořadí do jednotlivých etap. V pátek a v sobotu se pojede dle průběžného pořadí MS. V neděli pak podle pořadí otočeného.
Proti tomuto řešení se v minulosti dost hlasitě ozýval především Sébastien Ogier. Jakby také ne, pro vedoucího muže průběžného pořadí se jedná o poměrně jednoznačnou nevýhodu.
Spousta návrhů ale přes Komisi neprošla - jako například samostatně hodnocené jednotlivé dny, nebo jediná zkouška v neděli, a nebo zákaz přenášení mezičasů. Jednotlivým pořadatelům bylo naopak doporučeno, aby do svých soutěží zakomponovali nové a delší testy. Zároveň existují plány, že by se týmům povolilo používat méně náhradních dílů a celkově se posílila myšlenka soutěží jako vytrvalostních klání.
Ogier šťastný nebude - čeká ho příští rok více čištění
Aby došlo ke zvýšení jezdců startovního pole na zámořských závodech, tak v roce 2015 budou na start puštěny i vozy národních homologací, ovšem bez možnosti získání mistrovských bodů nebo bodů z Power Stage.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?