Jeho nehoda v Německu mu prý pomohla k pozdějšímu vítězství ve Francii. Ale nejen ona byla klíčem k úspěchu.
Jarimu-Mattimu Latvalovi se ve Francii podařilo prolomit prokletí Finů na asfaltech. Jezdec závodící pod touto vlajkou vyhrál soutěž WRC předtím naposledy před 14 lety, 11 měsící a 23 dny. Tehdy se radoval Tommi Mäkinen na San Remu 1999.
"Ještě si vzpomínám na Španělskou rally 2008, kdy jsem seděl ve Fordu Focus a na vítěze, Sébastiena Loeba, jsem ztratil asi 6 minut. Přesně o šest let později stojím na podiu úplně nahoře. Zlepšil jsem se tedy každým rokem o jednu minutu. Chvíli to trvalo, ale zvládl jsem to," začal Jari-Matti Latvala, který se prý z nehody v Německu, kde havaroval také z prvního místa, poučil. Svůj úmysl na asfaltu nakonec proklamoval už před soutěží.
"Už jsem byl několikrát blízko, ale musel jsem udělat tu chybu v Německu, abych pochopil, jak se mám kontrolovat, když jsem ve vedení. Bylo to nepříjemné uklouznutí, ale díky němu jsem získal pocit kontroly, který jsem měl ve Francii. Ta zkušenost pomohla." Latvala v cíli také prozradil, že mu nepomohla jen nehoda z Německa, ale že také sledoval onboard videa z jízd Seba Loeba. "Studoval jsem stopu a naučil se, jak jezdí na asfaltu. Tak například v rychlých pasážích, ve kterých si nejste jisti, jestli jet na plný plyn, tak je lepší jen sundat nohu z plynového penalu a nebrzdit. Udrží to vysoké tempo a méně to rozhodí balanc auta."
Finovi prý také pomohla účast na 24 hodinovce na Nürburgring v roce 2010, které se účastnil ještě s tehdejším kolegou Mikkem Hirvonenem v barvách Fordu. "Už v tréninku jsem si všiml, že jezdím kompletně špatnou stopu. Sledoval jsem pak zkušenější jezdce jak oni najíždí do zatáček. To mi hodně pomohlo. V tomto směru jsem od té doby dále pracoval."
I přes nečekané vítězství na asfaltu by Latvala k letošnímu titulu potřeboval pořádné štěstí - jeho kolega Seb Ogier musí ve Španělsku získat o pouhý bod více než Latvala a bude mistrem světa znovu on. Latvala se ale ještě nevzdává, i když už pomalu také spíš myslí na budoucnost. "Když chcete být mistrem, tak musíte být kompletním jezdcem. Musíte vyhrávat na všech površích."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.