Latvala se zlepšuje tempem minuta za rok

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. října 2014 0:44
Sdílej:

Jeho nehoda v Německu mu prý pomohla k pozdějšímu vítězství ve Francii. Ale nejen ona byla klíčem k úspěchu.

Jarimu-Mattimu Latvalovi se ve Francii podařilo prolomit prokletí Finů na asfaltech. Jezdec závodící pod touto vlajkou vyhrál soutěž WRC předtím naposledy před 14 lety, 11 měsící a 23 dny. Tehdy se radoval Tommi Mäkinen na San Remu 1999. 

"Ještě si vzpomínám na Španělskou rally 2008, kdy jsem seděl ve Fordu Focus a na vítěze, Sébastiena Loeba, jsem ztratil asi 6 minut. Přesně o šest let později stojím na podiu úplně nahoře. Zlepšil jsem se tedy každým rokem o jednu minutu. Chvíli to trvalo, ale zvládl jsem to," začal Jari-Matti Latvala, který se prý z nehody v Německu, kde havaroval také z prvního místa, poučil. Svůj úmysl na asfaltu nakonec proklamoval už před soutěží. 

"Už jsem byl několikrát blízko, ale musel jsem udělat tu chybu v Německu, abych pochopil, jak se mám kontrolovat, když jsem ve vedení. Bylo to nepříjemné uklouznutí, ale díky němu jsem získal pocit kontroly, který jsem měl ve Francii. Ta zkušenost pomohla." Latvala v cíli také prozradil, že mu nepomohla jen nehoda z Německa, ale že také sledoval onboard videa z jízd Seba Loeba. "Studoval jsem stopu a naučil se, jak jezdí na asfaltu. Tak například v rychlých pasážích, ve kterých si nejste jisti, jestli jet na plný plyn, tak je lepší jen sundat nohu z plynového penalu a nebrzdit. Udrží to vysoké tempo a méně to rozhodí balanc auta."

Finovi prý také pomohla účast na 24 hodinovce na Nürburgring v roce 2010, které se účastnil ještě s tehdejším kolegou Mikkem Hirvonenem v barvách Fordu. "Už v tréninku jsem si všiml, že jezdím kompletně špatnou stopu. Sledoval jsem pak zkušenější jezdce jak oni najíždí do zatáček. To mi hodně pomohlo. V tomto směru jsem od té doby dále pracoval." 

I přes nečekané vítězství na asfaltu by Latvala k letošnímu titulu potřeboval pořádné štěstí - jeho kolega Seb Ogier musí ve Španělsku získat o pouhý bod více než Latvala a bude mistrem světa znovu on. Latvala se ale ještě nevzdává, i když už pomalu také spíš myslí na budoucnost. "Když chcete být mistrem, tak musíte být kompletním jezdcem. Musíte vyhrávat na všech površích."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.