VIDEO: Rallylegend v San Marinu budou další společnou akcí Miroslava Janoty, Petra Fulína a Hájek Rally teamu.
Nikde jinde na světě nenajdete tolik legendárních rally jezdců a rally automobilů pohromadě, jako na akci s názvem Rallylegend v republice San Marino nedaleko italského letoviska Rimini. Ve startovní listině Rallylegend San Marino najdeme hned několik mistrů světa a Evropy v rally a kromě jiného i posádky dvou identických vozů Opel Kadett C-GT/E 16V z radotínského Hájek Rally teamu.
První posádku Hájek Rally teamu tvoří navrátilci do San Marina mistr Evropy v rally historických automobilů roku 2011 Miroslav Janota, kterého naviguje Lukáš Vyoral. Právě tato posádka v roce 2012 při Rallylegend v San Marinu doslova zazářila a mezi historickými vozy, jimž je na tratích rychlostních zkoušek měřen čas, dosáhla celkově na druhé místo za exmistrem světa Markku Alénem. V letošním roce se sem tato staronově sestavená posádka vrací znovu a diváci se jistě mohou těšit na agresivní a smyky oplývající jízdu, která je přitom v podání Miroslava Janoty i velmi rychlá.
Druhý Opel Kadett C-GT/E 16V si pro premiéře na Rally Bohemia opět vyzkouší tentokrát již dvojnásobný mistr Evropy v závodech cestovních vozů FIA-ETCC Petr Fulín. Ten před týdnem obhájil titul mistra Evropy na okruzích s týmem Křenek Motorsport v italské Perguse a Rallylegend v San Marino pro něj budou prvním kontaktem s historickým rallysportem na té nejvyšší úrovni. Spolujezdcem na tomto divácky nesmírně oblíbeném závodě mu bude příbramský a velmi zkušený codriver Štěpán Palivec.
Hájek Rally team nebere účast na Rallylegend v San Marinu vůbec na lehkou váhu. Oba nablýskané Opely Kadett C-GT/E 16 V prošly pečlivou přípravou rukama týmových mechaniků a v minulém týdnu absolvovali funkční test v Bělé pod Bezdězem. Celý Hájek team svou návštěvou překvapil jeden z nejlepších belgických rally jezdců a českým fanouškům dobře známý účastník mistrovství světa v rally fast Freddy Loix, kterého do zázemí týmu dle jeho slov přivedl skvělý zvuk motorů závodních Opelů Hájek týmu, který se rozléhal po okolí Bělé.
Obě posádky Hájek Rally teamu Janota – Vyoral a Fulín – Palivec se v příštím týdnu přesunují do San Marina, aby se na místě připravili na světově unikátní akci Rallylegend, kde se opět pokusí uspět mezi zvučnými jmény rallysportu, ale samozřejmě také hlavně pobavit skvělé rally fanoušky, kteří při příležitosti Rallylegend cestují do San Marina ze všech koutů světa.
Ctirad Hájek – majitel týmu: „Před dvěma lety nás Rallylegend dostaly svou atmosférou a množstvím nádherných aut a zástupem skvělých rally jezdců. Letos se sem vracíme zpět a tím hlavním cílem je ukázat tuhle nádhernou soutěž s neuvěřitelnou atmosférou Petru Fulínovi. Mirek Janota s Lukášem Vyoralem se na tuhle soutěž dali jednorázově opět dohromady a já doufám, že si jí skvěle užijí a zavzpomínají si na to, kdy tvořili posádku a v San Marinu stáli na stupních vítězů. Seznam přihlášených je tak našlapaný zvučnými jmény, že si vůbec neodvažuji si přát umístění na stupních vítězů. To by byla troufalost. Chci ale, aby kluci bavili diváky a ukázali rychlost našeho Opelu jak nejlépe umí. Jedeme do San Marina v silné sestavě s mechaniky a zázemím Jirky Bryndy a organizaci týmu bude mít na starosti Jirka Hlávka. Při testu oba jezdci fungovali bezvadně, Mirek Petrovi Fulínovi radí a snaží se mu předat zkušenosti. Moc mě potěšil Freddy Loix, který za námi v Bělé přišel a jako správný rallyman obdivoval naše Opely. Ze svezení tentokrát sešlo, protože jej tlačil čas a spěchal na letiště, ale třeba někdy…Teď se ale soustředíme na San Marino. Jsem rád, že máme opět podporu českého zastoupení značky Opel a zvu všechny fanoušky krásné historické rally, aby se za námi na Rallylegendách zastavili. Budeme u stadionu v San Marinu sdílet zázemí s týmem invelt Jiřího Jirovce a Václava Pecha jun. a také s českokrumlovskou partou, tak to bude pořádný český kotel. No, a držme si palce.“
Miroslav Janota – jezdec: „Pro mě je návrat na Rallylegend v San Marinu návratem do míst, na které mám jedny z nejhezčích vzpomínek. Je to hlavně krásná a velká rally show se spoustou nádherných aut a s takovým množstvím legend mezi jezdci, že nikde jinde nic podobného nezažijete. My jsme tady před lety stáli s Lukášem Vyoralem na stupních vítězů vedle exmistra světa Markku Aléna a o tom se mi ani nesnilo. Děkuji celému týmu, že mám opět tu možnost do San Marina vyjet budu si hlavně užívat tu atmosféru téhle soutěže a pomáhat Petru Fulínovi.“
Petr Fulín – jezdec: „Vše okolo Rallylegend se seběhlo velmi rychle, jak už je kolem Ctirada Hájka zvykem. Děkuji opět za tuto nádhernou příležitost nakouknout mezi rallymany na takové krásné akci v perfektním týmu lidí. Je to pro mě jako pro okruhového závodníka velká pocta. Těším se, že uvidím pěkné závody a všichni mi říkají, že tam zažiji skvělou atmosféru, tak uvidíme. Minulý týden jsme testovali a kluci z týmu Ctirada Hájka jsou skvělí. Byla to naše teprve druhá společná akce, ale jsem mezi nimi jako doma a to mě baví. Budu se v San Marinu snažit pochopit zase něco dalšího z rallysportu a získat nějaké zkušenosti na neznámých tratích a jsem zvědavý na to velké množství fanoušků a rallyových legend, které by tam podle seznamu přihlášených mělo být.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?