Ačkoliv má program Volkswagenu v MS v rally zelenou až do konce roku 2019, tak sportovní šéf týmu, Jost Capito, teď řekl, že toto rozhodnutí bude záležet na nových předpisech a hlavně protihodnotě.
Přetahování se lanem ohledně změn v MS v rally pokračuje dále. Poté, co Světová rada FIA možné návrhy zamítla a vrátila je na rally Komisi, tak šéf VW Motorsport, Jost Capito, připomněl, jak důležité jsou plánované změny z jeho pohledu.
"Celá Komise se dohodla na balíku s mnoha jednotlivými změnami. Myslím, že v tomto grémiu sedí profesionálové, kteří pracují na MS v rally každý den a měli by vědět, co dělají. Pokud se souhlasně dohodnou, že je tento paket správný, tak by z mého pohledu mělo být jasné, že tomu tak skutečně je," říká Jost Capito.
V Komisi MS v rally jsou zástupci organizátorů, FIA, výrobců a promotéra. Znovu by se tedy o možných změnách mělo jednat v rámci některé ze soutěží před tím, než se návrhem bude Světová rada zkraje prosince zabývat podruhé. Capito doufá, že už změny ve druhém čtení požehnání od FIA dostanou. Ihned ale dodává, že by druhé zamítavé rozhodnutí mohlo ovlivnit další program Volkswagenu v MS.
"Máme rozhodnutí představenstva, že v MS můžeme zůstat až do roku 2019, ale jen za předpokladu, že bude odpovídat protihodnota. Toto je po každém roce vyhodnocováno a pokud se situace nezmění, tak si nejsem jistý, jestli zůstaneme až do konce roku 2019."
Nejen PR práce týmu nevoní. Od roku 2017 by měly pro vozy World Rally Car platit nová pravidla. Dosud ale všichni tápou a neví, co čekat. "Čekáme na návrh od FIA. Výrobci se společně na FIA ptali, co můžeme očekávat, ale na odpověď zatím stále ještě čekáme. Nevíme, jak radikální změny pravidel budou, výrobci ale drastické kroky nechtějí. Musíme si počkat."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?