Ačkoliv má program Volkswagenu v MS v rally zelenou až do konce roku 2019, tak sportovní šéf týmu, Jost Capito, teď řekl, že toto rozhodnutí bude záležet na nových předpisech a hlavně protihodnotě.
Přetahování se lanem ohledně změn v MS v rally pokračuje dále. Poté, co Světová rada FIA možné návrhy zamítla a vrátila je na rally Komisi, tak šéf VW Motorsport, Jost Capito, připomněl, jak důležité jsou plánované změny z jeho pohledu.
"Celá Komise se dohodla na balíku s mnoha jednotlivými změnami. Myslím, že v tomto grémiu sedí profesionálové, kteří pracují na MS v rally každý den a měli by vědět, co dělají. Pokud se souhlasně dohodnou, že je tento paket správný, tak by z mého pohledu mělo být jasné, že tomu tak skutečně je," říká Jost Capito.
V Komisi MS v rally jsou zástupci organizátorů, FIA, výrobců a promotéra. Znovu by se tedy o možných změnách mělo jednat v rámci některé ze soutěží před tím, než se návrhem bude Světová rada zkraje prosince zabývat podruhé. Capito doufá, že už změny ve druhém čtení požehnání od FIA dostanou. Ihned ale dodává, že by druhé zamítavé rozhodnutí mohlo ovlivnit další program Volkswagenu v MS.
"Máme rozhodnutí představenstva, že v MS můžeme zůstat až do roku 2019, ale jen za předpokladu, že bude odpovídat protihodnota. Toto je po každém roce vyhodnocováno a pokud se situace nezmění, tak si nejsem jistý, jestli zůstaneme až do konce roku 2019."
Nejen PR práce týmu nevoní. Od roku 2017 by měly pro vozy World Rally Car platit nová pravidla. Dosud ale všichni tápou a neví, co čekat. "Čekáme na návrh od FIA. Výrobci se společně na FIA ptali, co můžeme očekávat, ale na odpověď zatím stále ještě čekáme. Nevíme, jak radikální změny pravidel budou, výrobci ale drastické kroky nechtějí. Musíme si počkat."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.