Ačkoliv má program Volkswagenu v MS v rally zelenou až do konce roku 2019, tak sportovní šéf týmu, Jost Capito, teď řekl, že toto rozhodnutí bude záležet na nových předpisech a hlavně protihodnotě.
Přetahování se lanem ohledně změn v MS v rally pokračuje dále. Poté, co Světová rada FIA možné návrhy zamítla a vrátila je na rally Komisi, tak šéf VW Motorsport, Jost Capito, připomněl, jak důležité jsou plánované změny z jeho pohledu.
"Celá Komise se dohodla na balíku s mnoha jednotlivými změnami. Myslím, že v tomto grémiu sedí profesionálové, kteří pracují na MS v rally každý den a měli by vědět, co dělají. Pokud se souhlasně dohodnou, že je tento paket správný, tak by z mého pohledu mělo být jasné, že tomu tak skutečně je," říká Jost Capito.
V Komisi MS v rally jsou zástupci organizátorů, FIA, výrobců a promotéra. Znovu by se tedy o možných změnách mělo jednat v rámci některé ze soutěží před tím, než se návrhem bude Světová rada zkraje prosince zabývat podruhé. Capito doufá, že už změny ve druhém čtení požehnání od FIA dostanou. Ihned ale dodává, že by druhé zamítavé rozhodnutí mohlo ovlivnit další program Volkswagenu v MS.
"Máme rozhodnutí představenstva, že v MS můžeme zůstat až do roku 2019, ale jen za předpokladu, že bude odpovídat protihodnota. Toto je po každém roce vyhodnocováno a pokud se situace nezmění, tak si nejsem jistý, jestli zůstaneme až do konce roku 2019."
Nejen PR práce týmu nevoní. Od roku 2017 by měly pro vozy World Rally Car platit nová pravidla. Dosud ale všichni tápou a neví, co čekat. "Čekáme na návrh od FIA. Výrobci se společně na FIA ptali, co můžeme očekávat, ale na odpověď zatím stále ještě čekáme. Nevíme, jak radikální změny pravidel budou, výrobci ale drastické kroky nechtějí. Musíme si počkat."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.