Sen Pettera Solberga o dalším titulu mistra světa se předčasně naplnil! Nor se dnes stal prvním mistrem světa rallycrossu.
Petter Solberg to s Citroënem DS3 z vlastní stáje dokázal! Tři závody před koncem, na závodu v Itálii, dojel Solberg na třetím místě za Timmy Hansenem (Peugeot 208) a Richardem Göranssonem (Ford Fiesta). Díky tomuto výsledku má 60 bodový náskok v tabulce jezdců, což je stav, který mu zajišťuje titul mistra světa.
I kdyby totiž Petter ve dvou zbývajících závodech roku (Turecko a Argentina) nebodoval a jeho nejbližší pronásledovatel, Toomas Heikkinen (VW Polo) získal maximální bodové zisky, tak by jen vyrovnal 225 bodů Solberga. Nor má ale již na svém kontě čtyři vítězství, a tak by byl titul beztak jeho.
Přitom během víkendu se Solbergovi moc nedařilo - z motoru mu unikal olej, a tak nemohl navázat na výkonnost z Německa. Až v sobotu se 39 letý jezdec vrátil do své letošní formy, během finále při tvrdém dopadu poškodil tlumič na svém Citroënu, i tak ale vyjel 'bednu'.
Na Pettera přímo na trati soutěže MS s vozem WRC už můžeme jenom vzpomínat...
"Musím přiznat, že nemám slov. Stát se podruhé mistrem světa [ve WRC titul v roce 2003], to musí člověku teprvé dojít. Chtěl jsem být bezpodmínečně první, kdo získá dva tituly mistra světa FIA [v rozdílných disciplínách] na čtyřech kolech a to se mi povedlo!" slavil v cíli bývalý tovární jezdec Subaru a Fordu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.