Sen Pettera Solberga o dalším titulu mistra světa se předčasně naplnil! Nor se dnes stal prvním mistrem světa rallycrossu.
Petter Solberg to s Citroënem DS3 z vlastní stáje dokázal! Tři závody před koncem, na závodu v Itálii, dojel Solberg na třetím místě za Timmy Hansenem (Peugeot 208) a Richardem Göranssonem (Ford Fiesta). Díky tomuto výsledku má 60 bodový náskok v tabulce jezdců, což je stav, který mu zajišťuje titul mistra světa.
I kdyby totiž Petter ve dvou zbývajících závodech roku (Turecko a Argentina) nebodoval a jeho nejbližší pronásledovatel, Toomas Heikkinen (VW Polo) získal maximální bodové zisky, tak by jen vyrovnal 225 bodů Solberga. Nor má ale již na svém kontě čtyři vítězství, a tak by byl titul beztak jeho.
Přitom během víkendu se Solbergovi moc nedařilo - z motoru mu unikal olej, a tak nemohl navázat na výkonnost z Německa. Až v sobotu se 39 letý jezdec vrátil do své letošní formy, během finále při tvrdém dopadu poškodil tlumič na svém Citroënu, i tak ale vyjel 'bednu'.
Na Pettera přímo na trati soutěže MS s vozem WRC už můžeme jenom vzpomínat...
"Musím přiznat, že nemám slov. Stát se podruhé mistrem světa [ve WRC titul v roce 2003], to musí člověku teprvé dojít. Chtěl jsem být bezpodmínečně první, kdo získá dva tituly mistra světa FIA [v rozdílných disciplínách] na čtyřech kolech a to se mi povedlo!" slavil v cíli bývalý tovární jezdec Subaru a Fordu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?