Nejlepší výsledek Haydena Paddona ve WRC na odjeté Coates Hire Rally Australia posilnil jeho naději na zisk plně tovární sedačky pro rok 2015.
Novozélanďan Hayden Paddon dojel v Austrálii minulý týden šestý. Od jeho debutu ve WRC, který proběhl ani ne před 12 měsíci, je to už čtvrtý výsledek v TOP8. Jeho letošní program s Huyndai obsahuje šest rally, pro příští rok by ale Paddon chtěl něco více komplexního.
"V prvních čtyřech soutěžích jsme udělali vše, o co nás tým žádal. Auto jsme ani neškrábnuli a pokračujeme v posunu dopředu. Momentálně to vypadá dobře, ale musíme pokračovat v dělání naší práce a v pozadí si o tom musíme promluvit. Byl to uspokojující víkend. Od Finska jsme udělali dobrý progres a to je hlavní věcí. Nepodařilo se nám sice dostat do TOP5, ale vzhledem ke spolehlivosti vozů World Rally Car to bylo vždy složité [se tam dostat]."
Hayden také pečlivě sleduje svůj odstup na špičku v časovém vyjádření, dle něj se i20 WRC hodně zlepšila. "Ve Finsku jsme byli za lídrem o 0,7s/km a tady to bylo už 0,5s/km. Na Sardinii, na naší první soutěži, to bylo kolem 2,0 vteřin, takže to je velký pokrok. Čím blíže se dostanete špičce, tím hůře se to dále stahuje, ale dává nám to dobrý cíl."
"Byli jsme [teď] docela blízko Thierrymu, někdy dokonce před ním, takže to je dobrý pokrok. Myslím, že jsme odvedli tu nejlepší práci."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.