Ani v konečných fázích soutěže v Austrálii Jari-Matti Latvala nepolevoval ve svém tempu. Získané zkušenosti by se mu totiž mohly náramně hodit v příštím roce.
O možných změnách závodních pravidel pro příští sezonu se v zákulisí hodně debatuje. Poté, co Světová rada FIA na svém zasedání první návrh zamítla a vrátila jej k dalšímu doladění WRC komisi, by se o možných změnách mělo mluvit opět při dalším zasednání. Hlavním cílem uvažovaných změn je samozřejmě zvýšení atraktivity pro publikum.
Jedním z návrhů také je, že by se k posádkám do vozů už nepřenášely mezičasy jejich soupeřů. Smyslem by bylo, aby jel každý od začátku až do konce na plný plyn. Jari-Matti Latvala si něco podobného tedy záměrně vyzkoušel už teď v Austrálii. "Řekl jsem týmu, že se chci soustředit sám na svůj styl. Nemyslel jsem na výkony Sébastiena nebo kohokoliv jiného. Soustředil jsem se jen sám na svůj [výkon]. Pokud příští rok už nebudeme mít žádné mezičasy, tak to dnes bylo dobrou zkouškou."
Ačkoliv Ogier v Austrálii slavil další vítězství, tak Latvala z boje o titul ještě definitivně nevypadl, a má tak šanci: "Šance se zmenšila, ale bude pryč teprve, až to bude pryč. Dokud je tu šance, tak budeme bojovat. Těším se na Francii, miluji jízdu na asfaltu a miluji tuto rally." Latvala ale bude muset zabrat, když by vyhrál Ogier, tak bude mistrem už na domácí půdě. "Pokud by se mi to podařilo ve Francii, bylo by to grandiózní," řekl Sébastien Ogier.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?