Citroën se zlobí kvůli penalizaci Meeka

Matton, Yves
Matton, Yves, foto: Citroën Racing
iM2 16. září 2014 13:27
Sdílej:

Protože si Kris Meeke až moc zkrátil zatáčku v Austrálii, dostal penalizaci, která jej připravila o možnost bojovat o podium. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, toto rozhodnutí kritizuje.

V Polsku se podobný prohřešek řešil s Andreasem Mikkelsenem. Nor tehdy dostal od komisařů pokutu ve výši 5 000 EUR a do konce roku jede v podmínce. Posléze se o řešení podobných prohřešků debatovalo a bylo domluveno, že v podobných případech jezdec obdrží takovou penalizaci, která jej srazí za jeho nejbližšího pronásledovatele. Podobná praxe se používá i v F1.

Prvním jezdcem, kterého tento trest stihl, byl v Austrálii Kris Meeke s tovární DS3 WRC. Severní Ir si levotočivou zatáčku střihl tak, že dle komisařů získal nefér výhodu, za čož obdržel penalizaci 1:01 min. Ta nejen že jej srazila ze 4. místa na 5., ale hlavně mu zabránila bojovat o umístění v TOP3.

Nesouhlas s tímto rozhodnutím teď jen těžko skrývá Yves Matton: "Tu penalizaci už nechci víc komentovat. Rozhodnutí komisaří nejsou shodná při stejných prohřešcích. Pokud by se mělo něco podobného opakovat, pak doufám ve větší konzistentnost v jejich rozhodnutích."

I přes penalizaci však z Austrálie Meeke může odjíždět spokojený, protože narozdíl od svého kolegy Ostberga jezdil opravdu konkurenceschopné časy. Ve svých 35 letech se tak víc než vřele doporučil pro angažmá v další sezoně: "Bez té penalizace by Kris dojel do cíle jen půl minuty za vítězem. Pokud zohledníme i jeho zkušenosti, pak jde o velkolepý výkon," podotkl Matton.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.