Protože si Kris Meeke až moc zkrátil zatáčku v Austrálii, dostal penalizaci, která jej připravila o možnost bojovat o podium. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, toto rozhodnutí kritizuje.
V Polsku se podobný prohřešek řešil s Andreasem Mikkelsenem. Nor tehdy dostal od komisařů pokutu ve výši 5 000 EUR a do konce roku jede v podmínce. Posléze se o řešení podobných prohřešků debatovalo a bylo domluveno, že v podobných případech jezdec obdrží takovou penalizaci, která jej srazí za jeho nejbližšího pronásledovatele. Podobná praxe se používá i v F1.
Prvním jezdcem, kterého tento trest stihl, byl v Austrálii Kris Meeke s tovární DS3 WRC. Severní Ir si levotočivou zatáčku střihl tak, že dle komisařů získal nefér výhodu, za čož obdržel penalizaci 1:01 min. Ta nejen že jej srazila ze 4. místa na 5., ale hlavně mu zabránila bojovat o umístění v TOP3.
Nesouhlas s tímto rozhodnutím teď jen těžko skrývá Yves Matton: "Tu penalizaci už nechci víc komentovat. Rozhodnutí komisaří nejsou shodná při stejných prohřešcích. Pokud by se mělo něco podobného opakovat, pak doufám ve větší konzistentnost v jejich rozhodnutích."
I přes penalizaci však z Austrálie Meeke může odjíždět spokojený, protože narozdíl od svého kolegy Ostberga jezdil opravdu konkurenceschopné časy. Ve svých 35 letech se tak víc než vřele doporučil pro angažmá v další sezoně: "Bez té penalizace by Kris dojel do cíle jen půl minuty za vítězem. Pokud zohledníme i jeho zkušenosti, pak jde o velkolepý výkon," podotkl Matton.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?